Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Siervuurwerk BE vs. NL (hulp nodig)

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Siervuurwerk BE vs. NL (hulp nodig)

    Hallo allemaal,

    Sinds een halve maand ben ik lid van vwc, dus ik ben er niet 100% zeker van of
    ik deze discussie goed heb geplaatst. Mijn excuses hier voor.
    back to topic

    Het is mijn eerste keer dat ik er over zit te denken om naar België te gaan om
    vuurwerk te kopen. Zelf heb ik al aardig rond gekeken op sites over reglementen
    en de nodige dingen die ik moet weten. Natuurlijk ben ik nog niet overal achter
    gekomen en zou ik graag advies van jullie lui willen ontvangen. Met name of het
    waard is om naar België te gaan voor het vuurwerk wat ik wil halen en of het
    allemaal wel legaal is. + de shops en de prijzen. Als er iets is wat illegaal is,
    wat zou een leuke vervanger zijn? Misschien dat iemand nog een bak weet dat 2min
    duurt als finale? Alvast bedankt!

    BELGIE
    -----------------------
    LOOTS
    -----
    DELTA SHAPE CAKE
    €.

    COLOURFULL HEAVEN
    €.

    STYX
    €.

    2X ZINK 905
    €.
    -----------------------
    TOTAAL:€.
    -----------------------
    PYROSHOP
    --------
    MACROCOSMOS III
    €.

    BIG BANG WENUS
    €.

    GOLDEN SKY
    €.

    SNAKE
    €.

    PYRO5
    €.
    -----------------------
    TOTAAL:€.
    -----------------------
    ZENA BUNKER
    -----------
    ORION C
    €.

    WORST NIGHTMARE
    €.

    BURNING LION
    €.

    BURNING SNAKE
    €.
    -----------------------
    TOTAAL:€.
    -----------------------
    BENZINE €.
    EXCL.BE TOTAAL: €.
    INCL.BE TOTAAL: €.
    -----------------------

    Groet,
    Tim

    #2
    Allemaal illegaal, wanneer je ermee de grens over rijdt is het illegaal ook al staat er een Nederlandse beschrijving op.
    Sowieso mogen de zink al niet in Nederland, nederland is maximaal 40gr en die zijn 75 als ik me niet vergis.

    Comment


      #3
      Kwalitatief zit er geen verschil tussen Nederlands en Belgisch vuurwerk (exclusief de pijlen die boven de 40 grams zitten). Zena heeft wel altijd goede kortingen en elke week zijn er wel weer wat cakes in de aanbieding. Maar als je goed rond zoekt in Nederland kan je ook goeie cakes voor fikse kortingen krijgen die zeker niet onder doen aan Belgie. Nederland heeft ook nog is meer keuze in de doorlont bakken categorie dus als je niet voor de knallers en matten gaat zal ik als ik jouw was op 1 van de laatste dagen van het jaar een winkeltripje doen door Nederland. Alhoewel moet je wel voor bestellen voor mooie kortingen.

      Comment


        #4
        Op de verkoopdagen (29, 30 & 31) had ik willen gaan. Dan zou het legaal zijn en mag je max. 10kg aan vuurwerk halen. Althans, volgens sommige. Meeste berichten die ik hier voor heb gelezen zijn allemaal minstens 2jr oud. Kan al een hoop veranderd zijn in de tussentijd.

        Comment


          #5
          Is niet legaal ook niet 29/30/31 dec.
          Gerwin

          Comment


            #6
            Ook niet de cakes onder 500gram, waar een Nederlandse beschrijving op staat?

            Comment


              #7
              Er zitten producten tussen die ook gewoon in Nederland te koop zijn. Maar als je gepakt zou worden bij de grens, ook al is het op 1 van de laatste verkoopdagen en zijn het in Nederland legale cakes, wordt het toch in beslag genomen en krijg je een boete.

              Comment


                #8
                Voor je knalvuuwerk, fontijnen, en zwaardere pijlen moet je in belgie zijn. Prijs is al lang geen argument meer.

                - zink 905
                - matten/rollen, vlindertjes, weco corsair etc
                - bugano fontijnen
                - rook en bengaals vuur artikelen.

                oja niet vergeten de hydra cakes van original.

                Voor sier zou ik als ik jou was niet naar Belgie gaan, waarom zou je risico lopen voor vuurwerk dat je hier net zo goed kan kopen???
                Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                Comment


                  #9
                  Door te zoeken op verschillende sites en forums dacht ik het wel te weten, maar blijkbaar niet. Volgens de meeste kon je alleen op de laatste drie dagen van het jaar legaal vuurwerk halen in België. En alleen als het aan de Nederlandse reglementen voldoet. Aangezien de reacties hier de meest recente zijn en jullie het meeste verstand hebben. Leg ik mezelf er bij neer om hier in Nederland siervuurwerk te kopen. De discussie kan dus gesloten worden.

                  Dank aan allen!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Messquito Bekijk bericht
                    Door te zoeken op verschillende sites en forums dacht ik het wel te weten, maar blijkbaar niet. Volgens de meeste kon je alleen op de laatste drie dagen van het jaar legaal vuurwerk halen in België. En alleen als het aan de Nederlandse reglementen voldoet. Aangezien de reacties hier de meest recente zijn en jullie het meeste verstand hebben. Leg ik mezelf er bij neer om hier in Nederland siervuurwerk te kopen. De discussie kan dus gesloten worden.

                    Dank aan allen!
                    Sommige cakes zullen best legaal zijn,maar die kan je hier ook in Nederland kopen dan.
                    Zoals de Es2.0 bijvoorbeeld of de wolff cakes bij loots.
                    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                    Comment

                    Working...
                    X