Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Salon roger

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Nogmaals, het is een TOP winkel met goed spul. Toch blijf ik bij mijn standpunt dat het niet erg zou zijn wanneer ze gewoon bij een bepaald bedrag een klein presentje erbij doen. Ik begrijp ieders mening en standpunt ook en respecteer verder ook Jorn zijn mening. Laten wij dan ook gewoon dit zien als een discussie, niet als een verwijt. Ik had idd wel subtieler kunnen zijn. Hopelijk is dit nu wel duidelijker geworden.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
      Nogmaals, het is een TOP winkel met goed spul. Toch blijf ik bij mijn standpunt dat het niet erg zou zijn wanneer ze gewoon bij een bepaald bedrag een klein presentje erbij doen. Ik begrijp ieders mening en standpunt ook en respecteer verder ook Jorn zijn mening. Laten wij dan ook gewoon dit zien als een discussie, niet als een verwijt. Ik had idd wel subtieler kunnen zijn. Hopelijk is dit nu wel duidelijker geworden.
      Nee natuurlijk krijgen we hier geen ruzie over maar laten we een vergelijking doen?

      Kijk we nemen voor de grap wat strijkers en ik neem Zena als voorbeeld want die jongens kunnen dat wel hebben, andere zijn meteen zo beledigd :P

      Pirat Herlats kosten daar 3,75. Die importeert Zena zelf.

      Pirat bij Roger kosten 2,30 per doosje Die importeert Salon Roger ook zelf

      Het zijn beide vergelijkbare producten en gaan nu niet zeuren over de knal. Voor het gross van de mensen zijn dit gewoon strijkers. Je krijgt net zo'n hoge boete als je er mee gepakt wordt die van Herlat of Roger maakt niet uit

      Dus kan dus Zena per doosje strijkers al 1,45 "gratis" vuurwerk geven. Dus je koopt voor 200,- aan strijkers:

      Salon Roger verkoopt jouw daarvoor Pirat strijker:
      € 2,30 per 100 stuks (4 kopen + 1 gratis) (50 kopen = € 90,-)

      2x90= 180,- hou je 20,- over dus nog ongeveer 8 losse totaal: 108 doosjes strijkers. Punt.

      Zena verkoopt jouw voor 200,- aan strijkers: ongeveer 53 doosjes strijkers

      53 x 3,75= 198,75

      Dat is iets meer dan de helft maar wat doet Zena heel slim want het is top markteking wat ze daar doen natuurlijk. Die 1,45 verschil (buiten dus de normale winst van beide bedrijven) is dan: 1,45 x 53 = 76,85 en je krijgt dan iets mee. Bijvoorbeeld een China Thunder daar ben jij heel blij mee want ze praten altijd met je. En weten een beetje wat je mooi vind. 25,- euro winkelwaarde. Jij denkt wow! Heb ik voor 225,- euro aan vuurwerk en bij Roger maar voor 200,- Sterker nog die 25,- euro voor die China Thunder is Zena ook niet kwijt misschien maar 13,- importkosten ;)

      Zo werkt dat gewoon. En het is gewoon zeer slim en psychies zit het gewoon heel goed in orde bij Zena. Original(Ramon) heeft zena niets voor niets zo groot gemaakt. Je kunt beter mensen extra vuurwerk geven dan korting dat werkt veel efficienter omdat men toch met een bepaald bedrag naar de winkel komt. Als ik naar een vuurwerkwinkel ga neem ik bijvoorbeeld 200,- aan geld mee(tenminste vroeger tegenwoordig ben ik budgetshopper) en voor dat bedrag wil ik vuurwerk. Als ik dan 20,- korting krijg neem ik bij diezelfde tent of toch nog bij een andere tent nog voor 20,- mee. Als ik extra vuurwerk krijg dan heb ik wat ik hebben wilt EN NOG EENS extra vuurwerk ;)


      Maar dit verhaaltje begreep je toch stiekum wel? Of moet ik dan toch maar ergens solliciteren voor reclamemarkteking?


      Oja met die klantenbinding is dat ook nog zo omdat jij denkt dat je als klant daar bijzonder bent omdat je wat erbij krijgt voel jeje goed behandeld en kom je graag terug. En bij Roger krijgt iedereen die korting of je een 1x wat haalt of 100x Maar dat is trouwens ook de kracht van Zena buiten natuurlijk gewoon goede producten maar die kwamen later pas. Want uit eindelijk was het in het begin ook maar een kledingwinkel die daarbij vuurwerk verkocht.

      (Geen discussie over welke kwalikatief beter zijn want voor de normale mens maakt dat niet uit)
      Laatst aangepast door Xtremerides; 21 October 2010, 10:07.

      Comment


        Weet iemand toevallig of salon roger nog aan kortingen doet op de kartonnen thunderbombs? 20x800sh voor 65 euro als ik me niet vergis.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Xtremerides.nl Bekijk bericht
          Salon Roger staat eenmaal niet bekend om zijn weggevertjes en gratis vuurwerk. Maar ze zijn dan ook wel heel erg scherp geprijsd met veel producten dus feitelijk heb je al "korting"

          De vergelijking wordt wel meteen getrokken met Zena maar dat is dan ook wel de enige. Ook Pyrostar geeft niet "gul" zoals je aangeeft. In vergelijking met Zena dan. Maar Zena is ook even van heel ander kaliber dan Salon Roger en ook Pyrostar. Original is gewoon de toon aangevende vuurwerkhandelaar en nu heeft die wat concurentie van Pyrostar en Salon Roger is nu ook bezig met nieuwe producten te importeren wat wij als fans alleen maar kunnen toejuichen

          En welke winkels geven dan nog meer "gratis vuurwerk"? Drutti, G Smeets, Wapenhandel Frank, Edruco, Alpeco? Geven die allemaal iets erbij als je voor 200,- besteld?

          Dat het klantenbinding werkt ben ik wel met jullie eens maar dat een winkel dat verplicht is. Nee, het is graag of niet toch? Ik kom persoonlijk altijd met een glimlach daar vandaan en krijg ook geen korting. Maar koop dan alleen echt dingen die ik wil hebben, ben zelf op vuurwerkgebied een koopjes jager
          Extremerides met jou kan ik praten want SR is een top winkel de laatste jaren ben ik er vaste klant voor mijn vuurwerk en heb nooit wat te klagen over hun kwaliteit en prijzen want die zijn gewoon super vergeleken met die wimmers om de hoek die afgelopen tijd bijna niks leuks meer heeft wat erg jammer is.

          Comment


            Heeft iemand toevallig meer info over het 50 schots blok ''Thunder Night''?

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door spanischcracker Bekijk bericht
              Weet iemand toevallig of salon roger nog aan kortingen doet op de kartonnen thunderbombs? 20x800sh voor 65 euro als ik me niet vergis.
              2 weken geleden bij mij nog wel!

              Comment


                heeft er iemand ervaring met de 100.000 klapper van Salon Roger ? Zoja, kunnen jullie er mischien meer over vertellen ?

                Comment


                  Ik ben het met Xtremerides eens, ik bedoel, het is leuk als je iets gratis erbij krijgt, of korting, maar je moet niet verwachten dat je als je bij een winkel voor 200 euro koopt ook meteen recht hebt op een dikke pot van 50 euro, je komt in principe voor het gene wat je in gedachten had. Cadeau's zijn altijd leuk, maar als je dan een cadeau krijgt, komop, dan ga je toch hier niet zeuren dat het "maar" €..,- waard is? Misschien vat ik het verkeerd op maar ik vind het juist respectloos :P

                  Een vriend van mij kreeg trouwens een gratis mat toen hij voor 80 euro knalspul kocht, en die was er dol gelukkig mee, ook al "kreeg" hij geen 2 extra dozen vlinders of what ever.

                  Dit was mijn mening
                  Lachen. Gieren. Brullen. Vuurwerk.

                  Comment


                    Ik moet zeggen dat ik dat gezeur over gratis dingen krijgen toch al niet snap, ik koop elke week bij albert heijn voor €100,00 aan boodschappen maar krijg na het afrekenen ook niet nog 2 blikken soep en een pak koffie als kadootje mee.

                    Comment


                      Jongens, jullie hebben duidelijk gemaakt wat jullie duidelijk wilde maken. Echter denk ik dat vele nu gewoon een beetje hypocriet doen en de slijmbal beginnen uit te hangen om een wit voetje te halen.

                      Dat ik mijn mening geef en een vergelijking trek is respectloos? Hoezo, hier wil ik dan wel een nadere verklaring voor hebben!!

                      En verder, wie had het om een pot van 50 euro??? Werkelijk waar, de reinste onzin en peren met appels vergelijken wordt hier aangehaald. Hadden ze mij een Thunderbomb mat erbij gedaan was het wel anders geweest hoor.

                      Comment


                        Kijk daar gaan we weer als ze me dit erbij hadden gedaan. Snap nou gewoon dat het speciaal is als je er iets bij krijgt en dat het niet gewoon is. Ik heb de afgelopen paar jaar iedere keer voor €500 aan vuurwerk gekocht. Het enige wat ik erbij kreeg was een vuurwerkklem en aansteek lontjes. Daar was ik gewoon blij mee want normaal vergeet ik ze altijd.
                        Het is niet dat ik je persoonlijk aanval Grizmo Raizer, maar er zijn gewoon een hele hoop mensen hier op het forum die denken dat als ik voor een bepaald bedrag iets koop dat ik er dan standaard gratis spul bij krijg. Ik wordt er gewoon moe van iedere keer weer te lezen "koop ik daar en daar voor zoveel euri's en ik krijg er niks bij". Dat is hetgene wat sommige mensen gewoon stoort.

                        Comment


                          @robdewit79:

                          Mij gaat het er nu om dat men alles nu gaat opblazen (hey, leuk woordspeling ) en dat ik ineens een cake t.w.v. van bijvoorbeeld €50,- erbij wilde hebben. Ook dat het van mijn kant uit respectloos is dat ik een verwachting had, iets gratis wilde hebben en een mening gaf.

                          Daar stoorde ik mij nu aan. Vandaar dat ik even wilde aantonen dat ik helemaal geen cake wilde of verwachtte t.w.v. 50 euro, maar eerder idd een thunderbomb matje of zo.
                          En ja, ik zie het probleem nog steeds niet en ook niet dat het van mijn kant respectloos was geweest. Ik vind van niet, ik denk dat ik gewoon eerlijk ben geweest en dit hier ook durf te zeggen en zelfs nu nog steeds mijzelf durf te verdedigen.

                          Comment


                            Mensen het is gewoon simpel.

                            Hou je van commercieel voordelige en leuke acties ga dan gewoon naar Original of zena maar niet naar Salon. Punt klaar.... Bij original hebben ze een grote keus in duur en goedkoop. Voor elk budget en je krijgt altijd wat leuks. Daarom gaan er ook zoveel mensen naar original. Het is gewoon puur een marktstrategie die Salon duidelijk niet heeft.

                            Salon roger staat gewoon bekend om de goede pijlen(in alle prijscategorien), matten en 13 shots potten. Daarnaast hebben zij vaste acties. Als je daarvoor kiest dan ga je gewoon naar Salon. Ze hebben leuke matten en kwalitatief goede potten maar doen gewoon niet mee aan de marketing activiteiten van andere importeurs. Das gewoon een keuze.

                            Ik ben zelf meer fan van Original. Maar dat komt omdat zij mij Marketing technisch gezien gewoon pakken.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door palmtree Bekijk bericht
                              Ik moet zeggen dat ik dat gezeur over gratis dingen krijgen toch al niet snap, ik koop elke week bij albert heijn voor €100,00 aan boodschappen maar krijg na het afrekenen ook niet nog 2 blikken soep en een pak koffie als kadootje mee.
                              Wanneer ik bijna 3000 euro uitgeef aan een flatscreen tv, dvd speler met harddisk recorder en een luxe Amerikaanse Koelkast bij een elektronica zaak, dan is het hun geraden ze het bedrag mooi afronden en de totale verzendkosten van 80,- euro cadeau krijg. Ook al waren de producten afzonderlijk al afgeprijsd. Wanneer je daar niet naar streeft, en je je zo nederig opstelt naar degene die altijd de meeste financiële profijt heeft van jullie overeenkomst, dan vind ik je een oet***.
                              Wanneer je een winkel een mooie dag opbrengst bezorgt dan is een in verhouding staande gift als service en bedankvorm naar de klant toe geen onterechte verwachting. Men is het niet verplicht, en ik ben niet verplicht om genoegen te nemen met minder dan hetgeen ik verwachtte. Wanneer het je niet bevalt staat het je vrij om dan maar elders je inkopen te doen, maar niet neemt weg dat men daar best kritiek op mag uiten.

                              Uit eigen ervaring deel ik de kritiek niet volledig van Grizmo Raizer. Ik was wel tevreden met alle giften die ik heb gekregen in deze toko, maar dat is verder irrelevant.

                              Comment


                                Salon Roger is gewoon een goeie winkel. Als je voor 500 euro koopt, mag je voor 50 euro iets uitzoeken, dat is de enige korting die ze geven. Niet iedereen heeft zo'n budget natuurlijk. Maar ik vind dat ze goede producten hebben voor goede prijzen! En de uitleg en service is erg goed. Top winkel!

                                En bij original/zena krijg je eigenlijk altijd redelijk wat gratis producten mee....maar dat is natuurlijk ook verwerkt in hun prijzen

                                Comment

                                Working...
                                X