Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trip Portland, Amerika 4th of july

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Trip Portland, Amerika 4th of july

    Op avp staat hij ook al, maar aangezien niet iedereen hier op avp zit:

    Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest naar Amerika, 4 weken lang. Ik keek er zelf een klein beetje tegenop in het begin. Omdat het toch wel lang weg is + zomer is chillen met vrienden. Maar toen op internet zitten kijken naar VUURWERK in Amerika. Zaten aardig leuke spullen tussen! Dus afgesproken met me ouders dat we 3 juli zouden gaan om een show te bezoeken op 4 juli ( nationale feestdag daar!).

    Met een vliegreis van 12 uur voor de boeg zit je daar op schiphol te wachten, vond het toch wel erg spannend ( eerste keer vliegen*-)). Na lang in dat ding te hebben gezeten eindelijk de benen strekken dacht ik, maar nee hoor de tussenstop in Chicago bleek maar 10 minuten te zijn. En vind dat maar is de weg op dat vliegveld . Gelukkig kon iemand ons helpen. Weer 3 uur vliegen naar Portland:

    (linksbovenin Amerika )

    De eerste avond gelijk naar een Best Buy gereden ( Een Makro met alleen elektronica, heel erg groot) En daar stond een partytent waar vuurwerk verkocht werd. Natuurlijk daar ook even naartoe, en ik had het al snel door dat ik de persoon was met het meeste verstand van vuurwerk. Ik kon zelf niet echt iets vinden behalve fonteinen, dus ik vroeg om sier potten. Helaas zat ik in de verkeerde staat( zie foto boven aan, groen = waar wel shellkitjes en alles werd verkocht, maar ik zat in rood). Het vuurwerk mocht hier max. 1.50 hoog komen. Een tegenslag dus, niks gekocht even mijn verdriet verwerken ^_^. Terug naar mijn families huis, lekker vroeg naar bed ( jetlag ). Volgende dag zouden we naar de school van mijn neef, nicht en nichtje gaan. EN daar kwamen we nog een partytent met vuurwerk tegen . Weer gaan kijken ook alleen fonteinen:^). Toch wat dingen gekocht ( helaas geen foto's, sorry).

    S'avond zouden we de stad in gaan en een vuurwerkshow bezoeken, Jihaaaaa
    Dus ongeveer 4 uur voor de show vetrokken, lekker gegeten. En richting stookplek gelopen:

    Er waren een aantal mensen aan het stoken:

    Uur voor show:

    Half uur:


    Toen begon het, 3 pelotons vol vuurwerk. Had ik eigenlijk nog nooit gezien. Want er waren 3 boten mat precies hetzelfde vuurwerk allemaal een meter of 500 uit elkaar omdat er zo veel mensen waren.
    Aantal foto's:







    Verslag show: GEWELDIG:O, zoiets zul je nooit in Europa meemaken. Nijmegen was er 3keer niks bij. Niet qua vuurwerk zelf, het publiek! Zo enthousiast dat iedereen was. Niks negatiefs gehoorde. Regelmatig Yihaaaaa gehoord. Mensen horen schreeuwen, klappen en etc. Het is moeilijk uit te leggen maar ik stond met rillingen over mijn lijf en haast tranen in me ogen. Super!

    Ik weet niet of er interesse is in de rest van mijn trip, naar LA grand canyon lasvegas etc. !
    Als er genoeg interesse is zal ik die maken.

    ( sorry voor de spelgouten, D + sorry voor de foto's zijn niet zo super)
    Laatst aangepast door Tomvsom; 2 October 2008, 18:49.

    #2
    Kerel wel pech dat ze daar alleen fonteinen verkochten. Maarja ,toch wel een prachtig showtje zo te horen aan te zien aan de mooie foto's.

    Comment


      #3
      mooie foto's hoor ziet er gelikt uit die show/avond op 4 Juli ik weet haadt wel zeker dat het daar super gezellig was

      Rutger

      ps; ik ben jarig op 4 Juli en kun je missien ook nog wat foto's van jouw producten die jij gekocht hebt?
      Knal goed, knal verantwoord!

      Comment


        #4
        Hey Tom,

        Eeen geweldig mooi verslag. Ja ik ben zelf ook een beetje bekend met de (soms nogal uiterst overdreven) Enthausiaste reacties van de Amrikanen als ze naar een vuurwerkshow staan te kijken. Klappen, schreeuwen, juigen het is allemaal niks vergeleken bij de vaak ingetogen (nuchtere) reacties van (noord) Europeanen als ze een show staan te kijken. Meer dan wat ooohhhhs en aaahs en applaus na de show komt er niet uit hahahahaha

        Wij schieten ieder jaar op een Amerikaanse basis in Brussel voor de 4th of July een vuurwerkshow. En dan kan ik het inderdaad meemaken dat (soms nogal irritante ) enthausiasme van de "Yanks"
        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

        Comment


          #5
          Tomsvom, hartstikke bedankt voor dit leuke verslag. Dit zien we graag.
          Dat moet inderdaad een unieke ervaring voor je zijn geweest, prachtig man.

          Weet je toevallig ook welk calliber er werd geschoten?
          En heb je toevallig ook nog een film gemaakt?
          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

          Comment


            #6
            @ ruttie-partyboy: Zoals je ahd kunnen lezen heb ik hier geen foto's van, erg jammer idd

            @ RedBaron: De yahaaaa's waren vooral van mensen uit Alabama

            @ omepje: Niet veel ervaring met shells. MAar er zaten flinke effecten in, Niet bepaalde grootes zoals show's in nederland. En gefilmd heb ik, amar ik meot de film zoeken, ben hem kwijt

            mvg

            Comment

            Working...
            X