Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

29-08-08 tripreport alpeco en edruco geval in kapellen.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    29-08-08 tripreport alpeco en edruco geval in kapellen.

    Nou eindelijk was het dan zo ver, vandaag met jerry op de brommer naar belgie. Dit was al het jaar ervoor afgesproken en nu ging het gebeuren. Het is 7 uur: PIEP PIEP PIEP PIEP, klere ding denk ik en druk hem uit, maar me humeur is alweer snel goed omdat belgie op het programma staat vandaag. Ik ging naar beneden met nog een half slaperige kop en pak me kleren uit de douche. Deed de gewone dingen die iedereen doet s'ochtends en voor ik het wist was het alweer 8 uur, want dan zou jerry komen. Ik checkte al me spullen na en liep alvast naar buiten toe en reed me Brommer naar buiten. Nog geen 5 minuten later was jerry er. Ey jerry riep ik toen die stilstond en ze motor had uitgezet. Zo ben je er dan eindelijk zei ik sarcastisch. Ha ha leuk hoor, nou zullen we dan maar gaan zei die. Ik stemde ermee in en we vertrokken. Oja ik moet nog even tanken zei jerry, dus we reden eerst naar de shell om ze brommer vol te gooien met benzine en vervolgde toen onze reis.

    Me navigatie had ik nog uitstaan want we wisten beide nog wel de weg tot en met oude tonge, omdat we vanaf daar over de philipsdam moesten en we zo stroom bespaarde. Na een goed half uurtje kwamen we aan bij oude tonge en toen begon het speurwerk, voor me navigatie. De rit verliep bijna vlekkeloos, af en toe wat spannende momenten en een paar straatjes verkeerd gereden maar dan kwamen we toch zo rond half 11 aan bij edruco, voor een gesloten deur. Er liepen een aantal mensen daar op het erf die druk bezig waren met ik denk een showtje te voorbereiden omdat er overal shells waren in dozen en mortieren die al klaar stonden. Wtf zei ik, hoe kan die nou dicht zijn, het is vrijdag. Ja misschien is die wel later open zei jerry. Nou ik geloofde er niks van en ik sprak een man aan die voorbij liep. Hij vertelde me dat de winkel dicht was en dat die niet open zou gaan . Toen ik nog wat verder tegen hem ging klagen toen verwees hij me naar een oudere man in een alpeco t-shirt. Waarom is de winkel niet open vroeg ik? nou ik weet niet dat de winkel open zou zijn zei die en dat ik maar naar alpeco moest gaan. Toen vertelde ik hem dat ik het merendeel hier bij edruco zou kopen en dat ik verdomme 110km heb moeten rijden en dat ik dan te horen krijg dat de winkel dicht is terwijl op internet staat dat die open is. Mmm nouja hij zou de winkel wel voor me open doen, maar ik moest eerst maar effe bij alpeco gaan kijken want volgens hem hadden ze daar precies hetzelfde.
    Jerry en ik waren weer een stukje gelukkiger en we vertrokken weer opweg naar de meters lange tocht (100 meter ofzo ).

    Eenmaal aangekomen bij alpeco snel naar binnen en we zagen maarliefst 1 klant in de winkel die voor dacht ik 400 euro kocht. (weer een chinees net als vorig jaar deze tijd) Ik legde jerry uit hoe het werkte en we vervolgde onze reis door de vuurwerk bush bush. Na 2 minuten was me blijschap alweer snel vertrokken want ze hadden weer niks, echt helemaal, helemaal niks op voorraad. De ministrijkers waren op, de bsc vlinders, de kleine dingen zoals sauber vulkan en ALLE romeinse kaarsen . Het was weer te triest voor woorden maarja ik kon het eigenlijk wel weer weten met alpeco, het is denk ik ook de laatste keer dat ik naar die flutzaak ga. Na een 5 minuten invullend werk a 4 verschillende producten had ik het daar wel weer gezien. Ik rekende af en kwam op een onverstelbaar bedrag uit van maarliefst 43 euro nog iets. Ze hadden de dingen die ik wou al in de losse bunker liggen dus we waren snel weg daar.

    Toen moesten we weer de gevaarlijke en lange toch terug naar edruco maken. Ik was nog geneigt om te tanken maar ik had nog net genoeg. Het was inmiddels zo rond 11.00 en de man zag ons en opende de winkel. Ook daar voelde ik meteen me pacemaker ophol slaan van de schrik dat ze daar ook echt helemaal geen ene r**t hadden. Nadat ik zovaak tegen die man zat te zeuren over ministrijkers had die na een half uur toch nog 1 karton batflash ministrijkers gevonden, nouja beter iets dan niets want jerry en ik wilde allebei een karton. Ook daar hadden ze nog maar 4 soorten romeinse kaarsen en precies niet die ene waarvoor ik kwam. Gelukkig hadden ze nog 1 soort hua liangs (niet het soort waarvoor ik kwam) maarja daar dan maar 3 pakken van genomen.

    Die man vertelde me dat er alleen nog maar grotere komen, nou dat kon ik zien. Hij had 1 pak alvast binnen van de nieuwe hua liangs. als ik het goed had gezien was 1 doos 20 pakjes x 3stuks. Die dingen zijn zo'n 4cm dik en denk 18-20cm lang. Er zullen meer grote komen zei die, in september. Ook daar gaan alle kaarsen eruit, dus Be quick als je nog de laatse kaarsen wilt. Daar had ik het na een tijdje (vooral zoekwerk van die man) wel gehad en het was wel tijd om naar huis te gaan. Na afgerekend te hebben vervolgde we onze weg 200 meter verder naar het tankstation om bij te tanken, voor zowel brommer als persoon in kwestie. Er past bij mij toch 13,8liter benzine in, dus ik hoefde er maar voor 4,50 euro bij te gooien, omdat de benzineprijs daar toch wel laag was. Toen herinnerde ik me iets, er zaten geen fonteintjes bij die ik wel had betaald. Snel terug en Jaaaa hoor hij wist het meteen dat hij ze was vergeten. Kreeg er 3 mee plaats van 2 omdat ik ervoor terug kwam.

    De terugweg was wat minder vlekkeloos, omdat ik echt niks zag op me schermpje door het licht, dus af en toe gingen we wel is verkeerd . Nog even een pitstop gemaakt in oude tonge bij ze pa's snackbar voor een lekker ijsje. Toen dat op was vlug naar huis en daar was ik eindelijk van die dik 20kg tas verlost. Alles uitgepakt en meteen weggestopt, op een paar testdingetjes na.


    conclusie: Denk dat ik niet meer naar alpeco of edruco ga, of ze moeten wel hele interessante dingen hebben. Wat het me heeft opgeleverd:

    3 x hua liangs 874 dacht ik
    6x starcandle
    115 doosjes ministrijkers
    12 x breakdance
    4 x luchthuilers
    12 x magic whip
    3 x vulkan 3st
    2 x potjes voor met tante
    1 x rugpijn
    1 x last van me pols voor 1 dag
    1 x een dikke schaafplek op me brommer


    einde aan dit sarcastische verhaal
    we wachten met ze'n allen op de dag der dagen van het jaar, en die is als het zover is, zo voorbij.

    #2
    ik kreeg een vraag of ik er foto's bij wilde zetten, maar helaas doe ik geen collectiefoto's plaatsen ditjaar.

    gr illegaal vuurwerkfan
    we wachten met ze'n allen op de dag der dagen van het jaar, en die is als het zover is, zo voorbij.

    Comment

    Working...
    X