Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oud en nieuw op Aruba 2011

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    oud en nieuw op Aruba 2011

    hallo mede freaks voor me stage zit ik tot eind januari op Aruba.
    nu denken jullie misschien nu al een verslagje schrijven terwijl het nog moet komen.
    ik ben vandaag (09-10-2011) wat navraag gedaan bij me stage over oud en nieuw.
    vuurwerk mag vanaf 27-12 verkocht worden en vanaf dan al afgestoken worden.
    kwa vuurwerk reglementen, is het hier lang niet zo strict als in Nederland.

    Het vuurwerk word verkocht uit grote zeecontainers die dan overal langs de zijkant van de weg, en bij de grotere supermarkten neer worden gezet.

    heel toevallig vandaag reed ik langs het Kong Fui Shopping Centre

    Naast de winkel stond toevallig een container waar vuurwerk uit zo worden verkocht.
    Heb toen de stoute schoenen aangetrokken en naar de eigenaar van de winkel gevraagd die toen jammer genoeg niet aanwezig was.

    toen wist ik nog wel bij een Chinees klein supermarktje dat er daar ook een stond, gelukkig was de eigenaar er daar wel.

    Na een tijdje met de eigenaar gepraat te hebben ben ik wat meer te weten gekomen.
    kwa sier vuurwerk mag nagenoeg alles verkocht worden, van hele grote cakes (zie tot 4'') tot voorgemonteerde shells (6'')
    losse shells mochten niet meer geimporteerd worden voor de consument, maar nog wel verkocht worden als ze het nog hadden, en gelukkig hij heeft ze nog haha

    toen ik vroeg wat voor merk ze verkopen kreeg ik te horen dat het vaak verschilt van onbekend chinese merken tot bekende, maar de eigenaar is nogal een fan van Lidu fireworks, en probeert zoveel mogelijk van hun te importeren (Thunderstorm Yeah )

    Ook kwa knal mag nagenoeg alles, hij zij dat hij vorig jaar knallers had met 50gr. SAS die hij verkocht voor 2.50 per stuk (euro omgerekend naar gulden iets van 5,50)
    Matten noemen hun Pagara's, je hebt er al 1 voor een paar euro en gaan tot 2/3 miljoen klappers die geleverd worden in kisten bij je huis

    Meer kan ik pas vertellen als het zover is en de verkoop begonnen is dan zou ik ook zo snel mogelijk fotos plaatsen van de containers

    Met de warme groeten vanuit Aruba

    Jeffo

    #2
    Hey man , wat zul jij een geweldige Oud en Nieuw vieren daar
    If God didn't want me to be Pyrofreak ,why did he make so many things flammable !

    Comment


      #3
      That's the goof life of the caribean, niet alleen lekker weer maar ook leuk vuurwerk voor de liefhebbers. Miljoen klappers zijn normaal in zulke landen alleen voor een paar euro heb ik zo me twijfels.

      Even ter aanvulling pagara is de benaming voor de chinese rollen. Niet te verwarren met andere matten zoals bijv. een nitraatmat etc. In de volksmond zeggen ze wel gwn pagara. Weet dit omdat ik geen arubaan ben maar wel surinaams/hindoestaans ;)

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bombel Bekijk bericht
        That's the goof life of the caribean, niet alleen lekker weer maar ook leuk vuurwerk voor de liefhebbers. Miljoen klappers zijn normaal in zulke landen alleen voor een paar euro heb ik zo me twijfels.

        Even ter aanvulling pagara is de benaming voor de chinese rollen. Niet te verwarren met andere matten zoals bijv. een nitraatmat etc. In de volksmond zeggen ze wel gwn pagara. Weet dit omdat ik geen arubaan ben maar wel surinaams/hindoestaans ;)
        kleine pagara's zoals een 5k heb je hier voor een paar euro heb het dan echt over 2/3 euro ;)


        hier een foto van een container is niet een super foto maar ik was aan het rijden haha

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door jeffo Bekijk bericht
          kleine pagara's zoals een 5k heb je hier voor een paar euro heb het dan echt over 2/3 euro ;)

          image

          hier een foto van een container is niet een super foto maar ik was aan het rijden haha

          dat geloof ik helemaal, had het niet zo goed gelezen. Dacht dat je 2/3mil klappers bedoelde voor een paar euro

          Comment


            #6
            Super vet man! je gaat je echt wel vermaken daar!
            Zelf een keer vuurwerk gekocht op curacao, zal wel ongeveer hetzelfde zijn. bereid je voor op dikke prof blokken en harde grondknallers.
            Veel plezier!

            Comment


              #7
              @ Jeffo dat is echt totaal de omgekeerde wereld daar man haha

              Super kicken man. Is het mogelijk om foto's binnen in de container te maken?
              Zou die foto's graag zien

              Ik wens je in ieder geval veel plezier daar kerel. Maar dat gaat vast goed komen
              Stoken tot we er bij neervallen!!

              Comment


                #8
                Zoo even een update van mijn kant.

                volgende week dinsdag mogen ze hier gaan verkopen, en geloof me dat is te merken.
                overal komen steeds meer zeecontainer tevoorschijn, je ziet bij veel chinese supermarkten dat ze druk bezig zijn met lossen van containers of inruimen van de verkoop plek.

                afgelopen week reed ik langs een chinese winkel terwijl ze aan het lossen waren van 3 containers.
                wat er allemaal uitkwam en al stond werd ik erg blij van, heel veel houten kisten met de opdruk 500000/1 erop en pallets vol met alleen maar 100k erop.
                en wat k tot nu toe gehoord heb dat de gemiddelde prijs van een 100k tussen de 80/100 gulden licht, 1 euro is 2.50 gulden ongeveer dus reken maar uit.

                Ook zag ik allemaal cakes staan van simpele kleine cakes, tot echt profblokken/chinese cakes van bijna een half meter hoog, en een diameter van 4''

                Meer kan ik pas vertellen en laten zien als het echt zo ver is, de 27e begint hier de verkoop en mag je al afsteken tot 6 januari

                Comment


                  #9
                  ben benieuwd, fotos en filmpjes altijd welkom, veel plezier daar

                  Comment


                    #10
                    Vorig jaar op curacao stonden ze ook gewoon uit containers te verkopen vertelde me zus die er toen was. Lijkt me geweldig om mee te maken als iedereen daar lekker in de straat shells staat te schieten

                    Comment


                      #11
                      moet je nagaan en daar gebeuren waarschijnlijk vrijwel geen ongelukken-.- wel vet jeffo

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Knowmaster Bekijk bericht
                        moet je nagaan en daar gebeuren waarschijnlijk vrijwel geen ongelukken-.- wel vet jeffo
                        zullen vast wel gebeuren maar hoor je niemand over

                        Comment


                          #13
                          Ongelukken gebeuren zeker wel en die gebeuren overal. Maar ik weet zeker dat daar in verhouding minder ongelukken gebeuren. Je groeit op met dat spul en leert van jongs af aan mee om te gaan... Hier ziet men zwaar vuurwerk op internet of bij kennissen en denken ze ermee om te kunnen gaan.. Niet dus! Ik kom uit curacao en ben opgegroeid met dit spul. Daar wordt alles aan de consument verkocht.. Van een 5000 rol tot .1000000.. Salutes. Profblokken noem maar op. Als vuurwerkfreak kan je je goed uitleven daar. Vier dagen lang stoken. Damn wat mis ik dat! Geniet ervan man.

                          Comment


                            #14
                            zo dan even een update,

                            Gisteren zijn ze op het eiland begonnen met het verkopen van vuurwerk.
                            overal zag je containers staan waaruit vuurwerk wordt verkocht.

                            Over het algemeen heel erg leuk spul, maar toch valt het sier gedeelte best tegen.
                            je hebt kleine cakes zijn wel leuk, maar de grotere cakes beginnen pas vanaf 70 gulden (35 euro) en gaan tot 300/400 gulden.
                            de knal afdeling is hier zeer goed, je hebt kleinere knallertjes zoals de cherry bombs, tot de hele grote Crazy bangs en wat gaan die dingen lekker zeg.

                            Ook hebben ze hier de ThunderingKing singleshots, en wat gaan die schatjes super doet niks onder voor een 901 wat een dreun komt daar van af niet normaal.

                            zelf heb ik al wat inkopen gedaan bestaande uit
                            2x thunderingking
                            2x shellkitje 1.5''
                            2x thunderbomb 1000
                            1x thunderbomb 2000 (heeft het daglicht niet lang gezien)
                            voorderest wat fontijntjes pijlen, en heel wat verschillende knallers.

                            Ook kwam ik hier de echte originele Bo Beep matjes tegen.
                            kosten 1 gulden en zitten 10 van die hele kleine matjes in, en ik vind ze geweldig echt waar super.

                            voorderest merk je wel dat de arubanen gek zijn op vuurwerk, gisteravond leek het net oud en nieuw zoals in nederland zoveel werd er al afgestoken hier.

                            Eind deze week vrijdag/zaterdag ga k voor me grote inkopen zoals 100k en siercakes.
                            foto's moet ik jullie nog even onthouden maar komen zeer snel ;)

                            wel heb ik een paar filmpjes van gisteren toen we wat aan het stoken waren, beeld is wel 90graden gedraaid sorry daarvoor, k probeerde het te draaien via juptup maar dat doet het niet.
                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                            de filmpjes zijn gefilmd met een fotocamera ;)

                            Comment


                              #15
                              Bedankt voor je update. Leuk verhaal en mooie filmpjes. Zou je ook foto's kunnen maken, denk dat iedereen wel benieuwd is hoe het vuurwerk er daar uit ziet.
                              Fijne jaarwisseling daar!
                              https://www.youtube.com/user/Originallover

                              Comment

                              Working...
                              X