Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Trip] Leer

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Trip] Leer

    Gents,

    Ben net terug uit Duitsland. We hadden besloten richting Leer te gaan. Dat is nogal een stukje vanuit Leeuwarden en aangezien we niet wouden wachten en het mooiste spul voor ons zelf wouden werd het vroeg opstaan. Eenmaal daar aangekomen bij de Lidl hadden we het rijk voor ons zelf. We waren serieus de enigste in de hele winkel en parkeerplaats.

    Opstaan was niet moeilijk met de gedachte dat we naar Duitsland gingen.

    Schappen bij de Lidl, we waren de enigste.

    Karretje dat steeds voller werd.





    Ook op de parkeerplaats niemand te bekennen.

    De Netto zat naast de Lidl dus gingen we daar ook even langs. Netto heeft niet zo'n geweldig assortiment. Alleen een familia pakketje meegenomen.



    Ook bij de netto wederom de enigste.


    Hierna besloten we om nog even richting Emspark te rijden om te kijken wat zij aanboden.

    Richting Emspark


    Ingang Emspark



    Verkoop afdeling van de Familia in de hal


    Hierna zijn we nog even naar de Aldi geweest waar we wat orions en mega starships meenamen. Hier verder geen foto's van genomen. Wederom de enige hier.

    Eindresultaat, zo'n 300 euro lichter.

    Al met al een geslaagde dag. Eerste maar zeker niet de laatste keer. Heb trouwens ook voorgoed Nederlands vuurwerk afgezworen. We worden gewoon uitgeknepen door de Nederlandse vuurwerk industrie. Als je de kans krijgt, ga naar Duitsland.

    Gr
    Laatst aangepast door Mr.Y; 30 December 2010, 12:15.
    VwStunter schreef op dinsdag 1 september 2009 om 00:23: Dikke lawine pijl pot van zena!

    #2
    Moooi verslag, het laatste klopt helemaal. Ik heb zelf besloten om dit jaar alleen het klein spul in NL te halen en de rest in Duitsland en het knal in belgie. Kun je beter 2 potten (bijv phoenix)aan steken dan 1 pot van 30 a 40 euro in NL. Maar dit is mijn mening.

    Comment


      #3
      Dat het goedkoper in Duitsland heef natuurlijk een reden mensen.
      Het is niet zo dat de Nederlanders het vuurwerk voor dezelfde prijs kan verkopen.
      Veiligheid kost veel geld, vandaar de prijs.

      Comment


        #4
        Mooi verslag, helaas doen de eerste foto's het niet. De laatste zin kan ik me indenken, maar dat verschilt ook erg per persoon! Heb je misschien nog een totale collectie foto? Voor 300 heb je best veel

        Helaas de 'thanks' button werkt momenteel niet, dus die komt later wel!

        Comment


          #5
          Leuk verslag!

          En robdegekste het duitsvuurwerk is net zo veilig of veiliger dus ik wil niet veel zeggen maar toch.. Zoals de chineese 100k knappers precies de zelfden als in nederland daar in china 3 euro.. Je kan mij niet wijs maken dat je 40 euro aan transport kosten hebt

          Comment


            #6
            Duitsland is goedkoper zeker, maar qua effecten vind ik sommig nederlands vuur werk veel mooier.
            En variatie is hier groter denk ik. Greetz
            Eer was was was, was was is!

            Comment


              #7
              Variatie hier groter? mm, Ik denk dat Duitsland en Nederland qua diversiteit op vuurwerk aardig aan elkaar gewaagd zijn. In NL heb je dan wel (nog) iets meer importeurs, maar toch zijn de Duitse importeurs erg innovatief.
              Kan zo 20 potten opnoemen, waarvoor en geen goede NL tegenhanger is.

              Comment


                #8
                Nou, noem ze eens op, ben benieuwd.
                Je helpt ons er immers allemaal mee.

                Maar ik kan me zeker vinden in de post van Tjopper.
                Als ik zo zie wat een gemiddelde Duitse importeur op de markt zet en ik kijk bijvoorbeeld naar Rubro of Royal, dan kies ik toch liever voor Nederland.
                Het leven is een feest!

                Comment


                  #9
                  Wat mij opvalt in duitsland zijn de vele 100 schutz potten die vervolgens alleen maar lichkogels schieten.
                  En natuurlijk heeft duitsland ook wel variatie, maar ik vind het Nederlandse vuurwerk van sommige importeurs veel vooruitstrevender.
                  Ik juich het overigens alleen maar toe dat de producten van Weco uit Duitsland komend jaar hier ook verkocht worden, want daar zitten een aantal toppers tussen.
                  Als de prijzen nu niet gelijk ook nog over de kop gaan dan komt het helemaal goed;-)

                  greeet
                  Eer was was was, was was is!

                  Comment

                  Working...
                  X