Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Funke consumentenvuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
    Hoe komt 't dat het Funke spul zo veel beter lijkt dan Nederlandse compounds bv? Qua regelgeving zitten NL/BE/DE toch op één lijn wat siervuurwerk betreft of zit ik er nu naast?
    pin me er niet op vast, maar ik heb ook begrepen dat in belgie er meer ruimte is kwa kruitverdeling. daardoor zijn de funke blokken uit belgie ook beter dan die uit duitsland in veel gevallen, en die van duitsland op hun beurt weer iets beter dan de funke uit nl...

    ik heb ook ervaringen gehoord van mensen die zeiden dat bijvoorbeeld de supernaut en fireball uit duitsland minder was dan die uit belgie...maar of dat echt zo is weet ik niet...heb zelf alleen ervaring met funke belgie en de illegale versies.

    echt officiele statements hieromtrent heb ik dus nog nooit gezien of voorbij zien komen.

    Comment


      Heb funke uit duitsland en belgie gehad komt uit de zelfde fabriek daar zit geen verschil in het verschil zit wel in hoe vochtig hij is bij mijn maat was dat het geval en dat zie je ook.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
        pin me er niet op vast, maar ik heb ook begrepen dat in belgie er meer ruimte is kwa kruitverdeling. daardoor zijn de funke blokken uit belgie ook beter dan die uit duitsland in veel gevallen, en die van duitsland op hun beurt weer iets beter dan de funke uit nl...

        ik heb ook ervaringen gehoord van mensen die zeiden dat bijvoorbeeld de supernaut en fireball uit duitsland minder was dan die uit belgie...maar of dat echt zo is weet ik niet...heb zelf alleen ervaring met funke belgie en de illegale versies.

        echt officiele statements hieromtrent heb ik dus nog nooit gezien of voorbij zien komen.
        Onzin . Heeft te maken met dat de meeste blokken 30mm zijn en het tempo extreem hoog ligt daardoor lijkt het groter en beter . Neem de fireball die schiet 200 schoten in een minuutje leeg . Ik ken geen een box uit nederland die 30mm is evenveel kruit heeft en het zelfde shots en tijd duur heeft . Voila daar heb jeje antwoord

        Comment


          Het gaat hier niet om de vergelijking met Nederland, maar die van Funke BE en DE, iemand die het echt weet?

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door funkeliefhebber Bekijk bericht
            Het gaat hier niet om de vergelijking met Nederland, maar die van Funke BE en DE, iemand die het echt weet?
            Een keer een kort antwoord: geen verschil.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door bonzo26 Bekijk bericht
              Een keer een kort antwoord: geen verschil.
              Dacht ik al, iemand heeft het ook over vochtigheid, ook niet waar neem ik aan?

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door funkeliefhebber Bekijk bericht
                Dacht ik al, iemand heeft het ook over vochtigheid, ook niet waar neem ik aan?
                Volgens mij is vochtigheid niet landgebonden.

                sidenote: Funke zelf levert in principe ook alleen maar in Duitsland. Ook Zena haalt haar Funke assortiment uit een in Duitsland gelegen bunker.

                Comment


                  Klopt; de cakeboxen, cakes en klein spul in F2 is voor de Duitse markt. Zena Belgie koopt alleen naar hun weten de interessante cakeboxen, een aantal cakes, pijlen en een heel klein beetje klein spul tegenwoordig. Terwijl de liefhebbers ook de andere spullen graag zouden zien ( veel klein spul ). Dat moeten we maar een beetje kenbaar maken tegen Zena

                  Comment


                    我也喜欢年纪较大的烟花

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                      Klopt; de cakeboxen, cakes en klein spul in F2 is voor de Duitse markt. Zena Belgie koopt alleen naar hun weten de interessante cakeboxen, een aantal cakes, pijlen en een heel klein beetje klein spul tegenwoordig. Terwijl de liefhebbers ook de andere spullen graag zouden zien ( veel klein spul ). Dat moeten we maar een beetje kenbaar maken tegen Zena
                      Het kleine spul brengen ze liever onder hun eigen label.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
                        Onzin . Heeft te maken met dat de meeste blokken 30mm zijn en het tempo extreem hoog ligt daardoor lijkt het groter en beter . Neem de fireball die schiet 200 schoten in een minuutje leeg . Ik ken geen een box uit nederland die 30mm is evenveel kruit heeft en het zelfde shots en tijd duur heeft . Voila daar heb jeje antwoord
                        Onzin. Funke lijkt niet alleen groter en beter vanwege het "tempo", maar is werkelijk ook zo.

                        Ooit eens de 30mm 20 en 25 shots geprobeerd? Daar komt niets van Nederland bij in de buurt. De burst, effectspreiding, hangtime en ook de kleuren. Laat staan de mines.

                        Nee hoor, Funke is niet alleen maar een kwestie van tempo, maar is in alles bijna beter.

                        En ik heb flink wat ervaring met top NL spul.

                        Comment


                          Klopt, alle cakes en cakebox die ik had waren kwa boeketspreiding het grootst. Maar ook een enorm mooie burstknal en goede hoogte...
                          Funke heeft naar mijn mening de lat hoog gelegd. Vooral met kleuren en hangtime.
                          Klasse !
                          75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                          Comment


                            Het is gewoon heeel slim zaken doen !
                            Hier blijven de meeste ruim onder de grens van wat mag , om afkeur te voorkomen .
                            Mr Funke zoekt de grens gewoon op en gaat er zelfs soms overheen , hij komt het toch wel kwijt

                            Zolang hij van deze marktstrategie als enige gebruikt maakt staat hij op nummer 1 .
                            Wanneer andere importeurs ook zo slim zouden zijn zou het voor ons nog een schepje mooier worden allemaal
                            Natural Born Pyro

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
                              Het is gewoon heeel slim zaken doen !
                              Hier blijven de meeste ruim onder de grens van wat mag , om afkeur te voorkomen .
                              Mr Funke zoekt de grens gewoon op en gaat er zelfs soms overheen , hij komt het toch wel kwijt

                              Zolang hij van deze marktstrategie als enige gebruikt maakt staat hij op nummer 1 .
                              Wanneer andere importeurs ook zo slim zouden zijn zou het voor ons nog een schepje mooier worden allemaal
                              Dit exact dus, het hele probleem is de veel strengere keuring in Nederland. Importeurs willen het risico niet lopen op afkeur. NL’s importeurs kunnen ook echt wel soortgelijke cakes leveren hoor qua hangtime, spreiding, burst etc. Maar Funke onderscheid zich niet alleen daarmee, de opbouw van de effecten, creativiteit, aandacht voor design, kwaliteit grondstoffen en ook focus op kleinere producten.
                              Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                              Comment


                                ik betaal met liefde extra voor
                                deze top producten
                                beter dan elk consu en profmerk
                                de maltese tiger
                                was zo ongelofelijk mooi niet normaal

                                Comment

                                Working...
                                X