Aankondiging

Collapse

Enkel nog knalvuurwerk tot 2 gram bus- of flashkruit

BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!


Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!
Lees meer
See less

[Weco] Corsair

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Ik heb 2 doosjes dit jaar gehad van deze knaller. Wat me als eerste opviel was, dat de knal zachter leek te zijn als vorige jaarwisselingen. En een 2e nadeel: Er zaten redelijk wat weigeraars tussen!

    Is de kwaliteit achter uit gegaan? Of was het 'een slechte lading'?

    Comment


      #17
      Ik heb beide vergeleken omdat ik ook dacht dat ze zachter gingen, maar er zat totaal geen verschil in. Ik heb ook maar één weigeraar gehad, die gooide ik in de sneeuw. Wel is me opgevallen dat als je de kop aanstrijkt dat het kopje een soort van uit elkaar ploft. Verder waren ze gewoon top.

      Comment


        #18
        ik heb zo ook gehad een echte top knaller.
        als ik volgendjaar geen nitraten meer heb maar alleen deze ben ik al blij. een super kwaliteit harde knal en maar een weigeraar en die was omdat ik hem in de plomp gooide. Kortom een echte top knaller voor een top prijs!!(die ene weigeraar was trouwens over 200 corsairs)

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
          Ik heb 2 doosjes dit jaar gehad van deze knaller. Wat me als eerste opviel was, dat de knal zachter leek te zijn als vorige jaarwisselingen. En een 2e nadeel: Er zaten redelijk wat weigeraars tussen!

          Is de kwaliteit achter uit gegaan? Of was het 'een slechte lading'?
          Ik heb ook gemerkt dat er bij de Corsairs die ik dit jaar had veel weigeraars zaten. De Corsairs die afgingen gingen gewoon keihard net als altijd, maar echt heel veel weigeraars... niet eerder last van gehad. Dat stelde me erg teleur.

          Comment


            #20
            Ik had van de 3 pakken 3 weigeraars, kan misschien omdat ik die op het ijs gooide... Maar ze gingen echt gewoon loeihard, ze zijn gewoon niet te verslaan. Ook een handig puntje bij de Corsairs in de avond: Als je ze afsteekt, zie je precies waar ze liggen omdat er een klein vlammetje uit komt
            [I]Zonder [B]vuur[/B] geen [B]werk![/B][/I]

            Comment


              #21
              ik vind dit wel een van de beste strijker die je in de winkel kan kopen.
              heb dit jaar maar 1 weigeraar gehad van de 400 dus dat was wel goed.

              Comment


                #22
                Als vanouds blijft dit een van de beste strijkers: goede kop, vertraging en knal.
                (NB: schaf wel het juiste type aan). Nadeel: prijs in Belgie is overdreven duur.

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door pyromaan1990 Bekijk bericht
                  Ik had van de 3 pakken 3 weigeraars, kan misschien omdat ik die op het ijs gooide... Maar ze gingen echt gewoon loeihard, ze zijn gewoon niet te verslaan. Ook een handig puntje bij de Corsairs in de avond: Als je ze afsteekt, zie je precies waar ze liggen omdat er een klein vlammetje uit komt
                  Zeer goede strijkers een van de beste qua kwaliteit.
                  Laatst aangepast door Viva la Bang; 7 January 2010, 19:54. Reden: Oftopic weggehaald
                  Fireworks... The best a man can get!

                  Comment


                    #24
                    Ik had 4 pakken corsair en dan nog wat pirats en wat is dat een goeie kwaliteit!!!
                    echt ze gingen allemaal af, van die pirats was de helft al kapot voordat ze uit het doosje kwamen:(
                    de weco's waren veel beter, voelt ook steviger aan en het doosje is ook 10x beter.
                    en dan nog die knal
                    Ik ga dit jaar zeker weer 5 pakken halen!
                    Met een eindbom. TrTrTrtRttRRRtRRtR BAM!

                    Comment


                      #25
                      Dit jaar ook een doos ervan gehad. Vond ze lekker knallen alleen zoals meerdere hier zeggen, toch een aantal weigeraars...

                      Heb er zeker geen spijt van dat ik ze gekocht heb!
                      Laatst aangepast door Viva la Bang; 7 January 2010, 19:55.

                      Comment


                        #26
                        Meerdere mensen hebben nu last gehad van weigeraars. Gaat de kwaliteit achteruit?

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                          Meerdere mensen hebben nu last gehad van weigeraars. Gaat de kwaliteit achteruit?
                          Ik denk het wel, vanwege dat tie in DE verboden is.
                          Fireworks... The best a man can get!

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door pyrojames Bekijk bericht
                            Ik denk het wel, vanwege dat tie in DE verboden is.
                            Heeft DE iets magisch dan? Als hij verboden in Duitsland is, is hij dan slechter? Als ik in dit land verboden ben, ga ik dan ook in kwaliteit achteruit?
                            Het zijn en blijven topstrijkers, die paar weigeraars zijn gewoon toeval, het is en blijft handwerk he..
                            [I]Zonder [B]vuur[/B] geen [B]werk![/B][/I]

                            Comment


                              #29
                              Ik denk gewoon dat er een slechte lading tussen zat (vochtig geworden ofzo). Want ik hoor dat sommige pakjes geen enkele weigeraar had en sommige pakjes juist wel. Als bijna alle pakjes slecht waren dan kun je pas zeggen dat de corsair misschien in kwaliteit achteruit is gegaan. Ik denk zelf gewoon dat er iets niet goed is gegaan met vervoer/opslag en ik denk niet dat de de kwaliteit achteruit is gegaan. Ik en mijn kennisen hadden namenlijk nergens last van.

                              Comment


                                #30
                                Oh wat ik wel heb gemerkt is dat het kartonnen stopje soms los zat. dus ik heb ff 1 pakje helenmaal na gekeken wat bleek te zijn bij 3/4 stuks. misschien dat daar de fout ligt bij jullie weigeraars.
                                Tip voor volgend jaar: Altijd de stop nakijken als het geen beton Oid is.

                                Comment

                                Working...
                                X