Aankondiging

Collapse

Enkel nog knalvuurwerk tot 2 gram bus- of flashkruit

BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!


Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!
Lees meer
See less

Welke knaller?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Welke knaller?

    Hallo vuurwerkfreaks,

    ik wil volgende maand naar belgie rijden om daar weer wat vuurwerk in te slaan maar nu zijn er zoveel knallers in de aanbieding dat ik begin te twijfelen welke ik het beste kan nemen.ik zou graag nitraten en wat vlinders willen hebben.

    bij de nitraten zit ik te twijfelen tussen:
    Lady cracker (original) 100 stuks 11 euro
    nitraat cracker (pyrostar)100 stuks 15 euro
    thundercracker (original)100 stuks 15 euro

    ook zit ik te twijfelen tussen de volgende vlinders:
    baby vlinder (original 100 stuks 20 euro
    spanish thunder (bonbridge) 50 stuks 12.50

    wat zijn volgens jullie nou de beste vlinders en nitraten met de beste kwaliteit?
    of heeft iemand nog aanvullingen.
    ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
    alvast bedankt.
    Djowie

    #2
    Voor de nitraten zeker gaan voor de Thunder Cracker van Original Fireworks.
    Zelfde actie als vorig jaar en ze zijn me prima bevallen.
    Kost geen drol en klappen redelijk.

    Zelfde geld voor de vlinders van Original Fireworks (de 100 voor 20 euro).
    Original Fireworks heeft goed kwaliteit spul.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door YB98 Bekijk bericht
      Voor de nitraten zeker gaan voor de Thunder Cracker van Original Fireworks.
      Zelfde actie als vorig jaar en ze zijn me prima bevallen.
      Kost geen drol en klappen redelijk.

      Zelfde geld voor de vlinders van Original Fireworks (de 100 voor 20 euro).
      Original Fireworks heeft goed kwaliteit spul.
      bedankt voor je reactie.
      zit er tussen de vlinder van original en de thunder cracker van original veel verschil in qua knal?

      Comment


        #4
        Wil je echt goeie belgische knallers , neem dan de scorpios. Echte dikke boem. Harder dan fp3
        http://www.youtube.com/c/ReVerser

        Comment


          #5
          Ik raad de vlinders van Bonbridge af. De Spanish Cracker en Spanish Thunder hebben allebei een lont want binnen 2 seconden weg is. Het kruit is goed, het omhulsel, de knal en de druk ook, maar dat lont is gewoon veel te gevaarlijk...
          Zonder respect geen vuurwerk.

          Comment


            #6
            Mooiste knaller uit Belgie blijft voor mij de Supero vlinder. Ieder jaar dik tevreden mee.
            Vanuit jouw lijstje zou ik bij de nitraten gaan voor de thunder cracker van original. Paar keer gehad en komt gewoon een goeie klap vanaf!
            Van de vlinder dan die van original omdat die andere een kortere lont hebben.
            Maar voor een echt goede belgische knal moet je een supero of scorpio hebben!

            Comment


              #7
              Ook altijd voor mij een vraag
              Meestal koop ik meerdere soorten.
              Voor mij was de absolute nummer 1 de supero van pyrostar zo een lekkere doffe dreun.
              Daarna gevolgd door de scorpio ook een lekkere knaller alleen voor mijn gevoel net iets zachter dan de supero.
              Ook vondt ik de red thumping thunder van salon roger zeer goed

              Overigens wou ik dit jaar voor nitrate explosive gaan van salon roger.
              Wat ik gelezen had was dit ook een lekker nitraatje.

              Comment


                #8
                Voor vlinders ga inderdaad voor de Supero en/of de Trueno van Original Fireworks.
                Deze zijn het hardst in België naar mijn mening.
                En de Scorpio hoort er ook tussen als de hardste nitraat.

                Comment


                  #9
                  Supero of Scorpio kun je niet verkeerd mee gaan, die dingen gaan absoluut het hardst en ze zijn ook nog eens super goed afgewerkt waardoor ze behoorlijk veilig zijn. Dat is ook wel een belangrijke. Het mooie is dat ze geen stoppen hebben die tegen jou, door je raam of tegen je auto aan kunnen klappen. Kost wat maar dan heb je ook wat!

                  Comment


                    #10
                    Met supero's ga je nooit nat, wat een dingen zeg.....
                    en...mochten ze er zijn....neem DJF's mee....rotjes met flash....lekkere felle knal, vergelijkbaar met baby nitraat/baby vlinder.

                    Comment


                      #11
                      bedankt allemaal voor jullie reacties.
                      waar kan ik de knal van de baby vlinder (original) 100 stuks 20 euro ongeveer mee vergelijken. knalles deze ongeveer net zo hard als de thunder cracker of harder?

                      en weet er misschien ook iemand of de spanish cracker en de baby vlinder met elkaar te vergelijken zijn qua knal?

                      alvast bedankt!

                      Comment


                        #12
                        Ik heb de spanish cracker en de baby vlinder beiden zelf meegemaakt, maar wel met een jaartje ertussen. Ik zou zeggen dat de baby vlinder harder gaat.

                        Om even toe te voegen aan de mensen die voor mij reageerden: iedereen raadt de Scorpio en de Supero aan. Hier ben ik het absoluut mee eens; dit zijn gewoon echt hele goede producten. Maar: de Toffee van Original Fireworks is ook hartstikke goed. En met de bon van meneertje Xtremerides1 krijg je ook nog een pakje gratis bij Zena. Bij Loots in Baarle zijn ze standaard 2 pakjes voor €12,50. Los zijn ze €7 per pakje. Weer een stukje goedkoper dan de Supero en de Scorpio, dus! Ik vind ze bíjna net zo goed.

                        Comment


                          #13
                          Welke knaller kan je inmiddels 5 jaar later niet meer laten liggen wanneer je in Baarle een rondje doet?
                          16e jaar op vuurwerkcrew!!

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ddfirework Bekijk bericht
                            Welke knaller kan je inmiddels 5 jaar later niet meer laten liggen wanneer je in Baarle een rondje doet?
                            De scorpio :d De supero is niet meer wat het geweest is.
                            Ik zou ook wat megatresk strijkers nemen kwa prijs en knal prima

                            Comment


                              #15
                              Scorpio’s, megatresk explo, el gato especial no 6

                              Kijk anders eens op het youtube kanaal van LVT zij hebben bijna alle knallers er wel op staan

                              Comment

                              Working...
                              X