Aankondiging

Collapse

Enkel nog knalvuurwerk tot 2 gram bus- of flashkruit

BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om géén zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!


Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!
Lees meer
See less

[Klasek] Dum Bum nitraten

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Die Dumbums zijn wel goed afgewerkt, het karton is lekker dik om de nitraat, dat was vorig jaar soms wat minder.

    Comment


      #47
      Vergelijkbaar met de Triplex TXP0100?

      Comment


        #48
        Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk bericht
        Vergelijkbaar met de Triplex TXP0100?
        Ja, zeer vergelijkbaar zelfs. De txp0100 knalt net wat harder, maar dat hoor je nauwelijks. Ze bevatten nl beide 4 gram aan flash. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch gaan voor de dumbum vanwege de leuke felle vlam; niks ten nadele van de txp0100 die dat niet heeft.

        Comment


          #49
          Stak een dumbum af op een veldje vandaag.. reactie van een omstander(die notabene meer dan 20m verder stond!!): "die vuurwerkbom steek je maar ergens anders af!"
          Deze reactie is een resultaat van wat onwetende op het nieuws te zien krijgen; hetgeen vuurwerk betekent wordt tegenwoordig verward met bom. Ik zou zeggen gebruik deze granaatapparaatnitraat maar in het leger, kijken hoeveel schade het nou werkelijk aanricht. Het effect van falende media merk je elke dag. Eerst was een nitraat net zo krachtig als een granaat, Nu een c6. Wel een klein verschil tussen die 2.

          Verder heb ik gemerkt dat ze hebben bezuinigd op visco dit jaar, erg dun namelijk. Knallen nog steeds heerlijk.
          Laatst aangepast door rotterdampyro; 15 December 2014, 17:35. Reden: spelfout

          Comment


            #50
            Oorspronkelijk geplaatst door rotterdampyro Bekijk bericht
            Stak een dumbum af op een veldje vandaag.. reactie van een omstander(die notabene meer dan 20m verder stond!!): "die vuurwerkbom steek je maar ergens anders af!"
            Deze reactie is een resultaat van wat onwetende op het nieuws te zien krijgen; hetgeen vuurwerk betekent wordt tegenwoordig verward met bom. Ik zou zeggen gebruik deze granaatapparaatnitraat maar in het leger, kijken hoeveel schade het nou werkelijk aanricht. Het effect van falende media merk je elke dag. Eerst was een nitraat net zo krachtig als een granaat, Nu een c6. Wel een klein verschil tussen die 2.

            Verder heb ik gemerkt dat ze hebben bezuinigd op visco dit jaar, erg dun namelijk. Knallen nog steeds heerlijk.
            Erg triest... alles maar klakkeloos overnemen en geloven wat de media ons verteld...
            zie het met vuurwerk indd steeds vaker maar ook wel met andere onderwerpen

            Comment


              #51
              Oorspronkelijk geplaatst door rotterdampyro Bekijk bericht
              Stak een dumbum af op een veldje vandaag.. reactie van een omstander(die notabene meer dan 20m verder stond!!): "die vuurwerkbom steek je maar ergens anders af!"
              Deze reactie is een resultaat van wat onwetende op het nieuws te zien krijgen; hetgeen vuurwerk betekent wordt tegenwoordig verward met bom. Ik zou zeggen gebruik deze granaatapparaatnitraat maar in het leger, kijken hoeveel schade het nou werkelijk aanricht. Het effect van falende media merk je elke dag. Eerst was een nitraat net zo krachtig als een granaat, Nu een c6. Wel een klein verschil tussen die 2.

              Verder heb ik gemerkt dat ze hebben bezuinigd op visco dit jaar, erg dun namelijk. Knallen nog steeds heerlijk.
              Je zou je ook kunnen afvragen waarom je nu al nitraten staat te stoken...
              Nu leg je het probleem bij de 'onwetenden' neer maar kijk eerst eens in de spiegel.

              Comment


                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk bericht
                Je zou je ook kunnen afvragen waarom je nu al nitraten staat te stoken...
                Nu leg je het probleem bij de 'onwetenden' neer maar kijk eerst eens in de spiegel.
                Een verwachte reactie.. Ten eerste begrijp ik jouw reactie, echter is het vuurwerk dat ik heb afgestoken sws illegaal; het maakt dus niet uit wanneer ik dit afsteek.
                Verder krijg ik soortgelijke reacties op oudejaarsavond zelf. Die dumbum is vuurwerk en geen bom, wat de media soms voor doet, dat was mijn boodschap. Zeg nou zelf, zou ik een zelfde reactie hebben gehad als er niet zoveel vuurwerk propaganda was?
                Ik leg de schuld niet neer bij de onwetende, maar bij de media.

                Comment


                  #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door rotterdampyro Bekijk bericht
                  Een verwachte reactie.. Ten eerste begrijp ik jouw reactie, echter is het vuurwerk dat ik heb afgestoken sws illegaal; het maakt dus niet uit wanneer ik dit afsteek.
                  Verder krijg ik soortgelijke reacties op oudejaarsavond zelf. Die dumbum is vuurwerk en geen bom, wat de media soms voor doet, dat was mijn boodschap. Zeg nou zelf, zou ik een zelfde reactie hebben gehad als er niet zoveel vuurwerk propaganda was?
                  Ik leg de schuld niet neer bij de onwetende, maar bij de media.
                  De media heeft ook zeker schuld, dat ontken ik ook niet. Maar het vroegtijdig afsteken helpt daarbij niet natuurlijk

                  Comment


                    #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk bericht
                    De media heeft ook zeker schuld, dat ontken ik ook niet. Maar het vroegtijdig afsteken helpt daarbij niet natuurlijk
                    Het stimuleert de acceptatie van dit soort knallers natuurlijk niet, daar heb je gelijk in. ;)

                    Comment

                    Working...
                    X