Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Heel apart nummer.

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Lekker nummertje! Begin een echte terror fanaat te worden langzamerhand. Op Qontinent afgelopen zomer heb ik er voor t eerst de moeite voor genomen om even te staan luisteren/stampen/gekdoen. En het beviel me goed!
    [B]We stelen de show daarom denk je dat we dieven zijn![/B]

    Comment


      www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

      Comment


        Zo maar weer eens wat neer zetten hier.
        Vannacht geluid gedaan op Q-base op de Paradox area en daar werd flink gebeukt door onder andere Catscan

        Comment


          www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door steev Bekijk bericht
            Vannacht geluid gedaan op Q-base


            Dan is die voor jou

            "He geluidsman, ... "

            Comment


              Beuke met die zooi!

              Comment


                Hoe verzin je het

                Comment


                  @ Steev,

                  Zou je misschien eens wat kunnen vertellen over je werk als 'geluidsman' (zal vast een mooier woord voor zijn ) op grote feesten? Daar ben ik wel benieuwd naar

                  Wat zijn een beetje je taken op bijvoorbeeld tijdens zo'n nacht op Q-Base? Doe je soundchecks vooraf? Krijg je één area en zit je daar ook van begin tot eind aan de knoppen? Is dat één keer 'afstellen' aan het begin en staat het dan voor de rest van de nacht goed of ben je continu aan het afstellen/bijregelen oid? En wat stel je dan vooral bij? Ikzelf stel m'n autoradio ook anders in voor industrial dan bijvoorbeeld voor terror, maar doe je dit dan per set of echt continu per nummer? Waar zit jij meestal, achter de DJ decks? Loop je dan ook wel eens door de zaal om te horen hoe het klinkt? Want er zit af en toe nog verschil in waar je staat in de zaal, voorin kan het goed heel anders klinken dan halverwege of achterin de zaal. En nog een interessante: Wanneer is voor jou het geluid goed? Doe je alleen het geluid of ook de lichten, lasers e.d.? Werk je ook 'samen' met de DJ's of hebben die geen inspraak op hoe jij het geluid regelt? Wat is je eigen muzieksmaak, hardcore? Vind je het dan bijvoorbeeld niet vervelend om op een trance feest het geluid te regelen? Dat zou mij dan persoonlijk niks lijken, of zie je het gewoon als 'werk'?

                  Zomaar wat vraagjes van een feestganger die wel benieuwd is hoe dat er nou achter de schermen aan toe gaat.. Zou het leuk vinden als je daar wat over kan vertellen

                  Het geluid is voor mij toch wel de belangrijkste factor op een feest. De sfeer is ook belangrijk natuurlijk en kan een feest ook slecht maken, maar in eerste instantie kom je voor de muziek en dan is het geluid nummer 1. En helaas is dat nogal wisselend per feest/locatie. Ben of feesten geweest waar het geluid retezacht stond, dat ik dacht ik kan beter in m'n auto gaan zitten dan heb ik beter geluid ( voordat ik m'n woofer opblies tenminste ). Er zijn ook feesten die weer totaal het tegenovergestelde zijn, kan me een Army of Hardcore herinneren jaaren terug in de Turbinnehalle in Oberhausen. WAT een bruut geluid zeg, wel 2 dagen met een suis in m'n oren gelopen naderhand. Crystal Venue is altijd ook flink hard maar niet mooi. Grote zaak vaak teveel bass en de middenzaal ( terrorzaal ) juist weer te schel. Ook altijd een piep in m'n oren na een feest daarzo.

                  Mij is wel eens verteld door iemand die er volgens mij ook wel redelijk wat vanaf weet: Als je naderhand een suis in je oren hebt stond het geluid goed afgesteld, als je een piep hebt niet. Een suis is niet schadelijk voor je oren en een piep wel. Weet jij misschien of dat klopt, steev?

                  Comment


                    Deze kan ik toch wel keer op keer herhalen en het geeft me ook kippenvel:
                    They lovin' da bulletz comin' from ma gun!

                    Comment


                      Apollo ik ga hier zeker op terug komen!
                      een ding kan ik al wel vast zeggen suis of piep boven de 90 decibel voor meer dan 2 uur constant betekend in het algemeen gesproken gehoorschade!
                      maar hier zijn velen theorieën over maar daar kom ik later vanavond op terug!
                      Ga nu eerst even setje licht en geluid ophangen en zal daar vanavond wat foto's van plaatsen en wat meer uitleg geven hoe zoon groot evenement er achter de schermen aan toe gaat.
                      Klein voor proefje
                      mijn Backstage met uitzicht op de main stage

                      kwalitijd is echt slecht lang leven iphone 5 en youtube

                      Comment




                        Keer wat anders als al die hardstyle enzovoort
                        www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Apollo Bekijk bericht
                          Ground Zero

                          Zit nogsteeds een beetje te twijfelen. Ground Zero is gewoon een vet feest zo 's nachts buiten, maar vind de line-up toch wat tegenvallen. Voor mij zijn eigenlijk alleen Noisekick en Drokz interessant, waarvan ik Noisekick vorige week ook al heb gezien op FB. Bartoch vs The Punisher is misschien ook nog wel leuk maar geen must. En dat alles voor de prijs waar ik 2 of 3 kleinere feestjes van kan pakken met een line-up die mij persoonlijk veel meer aanspreekt.

                          Maar wie weet ben ik morgen in een gekke bui en rij ik alsnog die kant op, maar dat is dan voor het feest en de sfeer en niet voor de line-up.
                          Had eigenlijk hetzelfde gevoel over dit feest, was ook niet zo super als ik van iedereen had gehoord dat het zou zijn.
                          Kom meestal ook voornamelijk voor de terror maar moet zeggen dat ik ook een beetje een early freak ben waar gelukkig heel lekker werd gedraaid!
                          Me wel kapot zitten ergeren aan de indeling van het terrein, grootste zalen voor hardstyle
                          4 zalen maarliefst met die deuntjes, breekt voor mij de sfeer af.
                          Drokz draaide verder heel fijn en Noisekick was ook weer een prima afsluiter, daarom even een plaatje van hem.

                          Raaddebom.nl

                          Comment




                            www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                            Comment


                              Official HD Music Video for “Thunderstruck” by AC/DCListen to AC/DC: https://ACDC.lnk.to/listenYDSubscribe to AC/DC on YouTube: https://ACDC.lnk.to/subscribe...

                              Comment


                                Zo onder het genot van de post van TB maar eens men verhaal typen

                                Een dagje show crew Q-Base 07-09-2013

                                dag als Geluidsman/Audiotech wat houd dat nou eigenlijk in.
                                Over het algemeen sta je met twee man op een area de ene verzorgd het podium en de andere de zaal.
                                Als show crew bouwen wij eigenlijk geen versterkers of boxen op maar komen aan, zetten de spullen aan en doen een laatste test,zorgen dat alle dj-gear er is en werkend is en draaien dan voor de show open gaat een laaste test van af de dj-gear.
                                dan komt de crew verdeling meer in het spel.
                                de zaal tech ook wel FOHtech zorg er voor dat er opnames kunnen worden gemaakt en dat wat de dj doet hoorbaar is uit de boxen en hij is de gene die het volume bepaald maar daar in vaak aan regeltjes gebonden is afhankelijk van gemeente en organisatie.(en ja hij is best druk om te zorgen dat hij en zuiver geluid houd maar das een verhaal apart)
                                de podium tech simpel gezegd stagetech is verantwoordelijk dat de dj-gear werkende is en dat de mc hun microfoon voor zien blijft van gevulde batterijen en dat als er spul stuk gaat het vervangen word en hij zorg er voor dat de dj en mc technisch bij hem terecht kunnen.
                                op een kleine area sta je vaak alleen zoals ik had en dan ben je verantwoordelijk over al deze onderdelen, maar heb je ook met minder spullen te maken en vaak met een vaste dj-gear set up.

                                Over je vraag naar geluid en gehoorschade is een van de grootst spelende problemen in het wereldje!
                                het gemiddelde feest in Nederland word rond de 110 db gedraaid dat is al echt hard maar dat het hard gaat wil nog niet zegen dat het goed klinkt dit verschild pet dj per nummer hel erg en kunnen wij niet veel aan doen.
                                wij als audio technici word gek van de mp3 dj op de grote sets die wij gebruiken is dat gewoon hoorbaar.
                                ik zal binnen kort een verslagje maken van de verschillende klussen die ik doe met wat foto's.
                                ik doe veel verschillende dingen draai niet alleen showtjes maar bouw ze ook en ga ook veel op pad met bandjes.
                                ik doe zo wel licht als geluid dus ga even wat materiaal verzamelen om een keer een goede indruk te geven van mijn werk als freelance licht en geluids tech

                                Comment

                                Working...
                                X