Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk geven?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerk geven?

    Uiteraard geven wij veelal vermaak en plezier aan omstanders met onze collecties, maar eigenlijk nog nooit althans bij mij een bedankje of een reactie gehad van wow tof blabla. veelal zie ik veel mensen na 2 of 3 dingen al afhaken en hebben ze wel genoeg gezien van vuurwerk ofzo. Weet niet hoe dat bij jullie is maar in mijn geval vind ik het niet zo erg hoef je ook geen rekening met deze mensen te houden en lekker zelf rustig doorgaan.

    Maar dit beetje terzijde, ik ben bij toeval eigenlijk erachter gekomen dat de zoon van een verre buur van me (15) ook helemaal gek is van vuurwerk. Door van allerlei omstandigheden is het budget niet zo breed dus wijken ze uit naar DL om toch wat vuurwerk scoren voor hem waar ie voor heb gespaard leuk natuurlijk en hij vermaakt zich er op en top mee. Maar hij zag nu wel om zich heen dat het vuurwerk om hem heen veel harder en veelal toch wel mooier is. Dus beetje uitgelegd van hoe en wat verschil van vuurwerk etc.

    Nu kwam het eigenlijk in me op van tja eigenlijk "sponsor" je de directe buren ook al en in mijn geval krijg je er niet eens een reactie op. Ik geef net zo graag dit jaar een compound en wat losse cakes aan hem en weet zeker dat hij helemaal een top oud en nieuw heeft icm zijn eigen collectie en een mede vuurwerk liefhebber super blij mee maakt! En een glimlach die priceless is. Hebben jullie zoiest wel eens gedaan vuurwerk geven aan iemand?

    #2
    Ja, ik heb wel eens vuurwerk geregeld voor mijn opa, omdat ik ergens anders was die jaarwisseling.
    Echter, zorg er voor dat je geen verwachtingen wekt, mocht het product dan anders gaan dan je van te voren voor ogen had, krijg je op basis hiervan geen teleurstellingen. Achteraf de discussie aan gaan of er niet wat beters gekocht kon worden is namelijk niet een leuk gesprek. Overigens was het in mijn geval niet schenken, maar slechts uitzoeken.
    There is no such thing as enough fireworks.

    Comment


      #3
      Ik ken er wel een paar

      Willy's Oud en Nieuw!

      Comment


        #4
        Herkenbaar, ik heb ook zo'n buurjongen. Ik maak hem 'n soort deelgenoot (anderen kunnen dit zien als verslaafd)door hem een beetje in het proces te betrekken, en als bonus mag ie bijna alles aansteken. Iedereen blij!

        Comment


          #5
          Afgelopen jaar had ik de wereld aan vuurpijlen. Een handvol aan het neefje van mijn buurjongen gegeven.

          Comment


            #6
            Afgelopen jaar wat fontijntjes enzv aan de buurjongetjes gegeven, ze waren er zeer blij mee. voor de rest word het door de omstanders bij ons vaak wel positief gereageerd !
            Kruitkoorts !

            Comment


              #7
              Ook wel eens wat aan de buurjongen gegeven. Blijft echter ook weer een dingetje.. wat als er wat mee gebeurd? Ook al is het dikke pech en niet direct jou schuld, ik zou me toch knap verantwoordelijk voelen als er wat gebeurd met de fonteintjes die ik aan de buurjongen geef. Wat jullie?

              Comment


                #8
                Rond 8 uur was ik op de eerste stooklocatie al een beetje door mijn grotere producten heen dus zat nog met een doos vol met Thunderkings, Happiness fonteinen en ander klein stookvoer. Toen een groep jongens van rond de 12 jaar langs liep heb ik ze gevraagd om samen even zo snel mogelijk alles op te stoken. Vonden ze helemaal geweldig. Op een rijtje hebben we een paar honderd losse dingen afgestoken binnen 20 á 25 minuten en dat vond ik eigenlijk veel leuker dan een beetje met tegenzin afsteken 'om het op te maken'.

                Comment


                  #9
                  Ik geef jaarlijks wel een cake of 15 ( dikke cakes ) weg ja. er is er altijd iemand die door omstandigheden niet of nauwelijks iets heeft.
                  Vraag mij trouwens wel eens af of ik iets terug ga krijgen mocht ik een keer in de shit zitten....
                  Maar ik geef iig nog steeds met plezier weg, gewoon omdat ik het kan
                  Vuurwerk doet de duivels dansen

                  Comment


                    #10
                    Ik heb dit jaar met 4 vrienden oud en nieuw gevierd. Die hadden alle geen vuurwerk omdat ze krap bij kas zaten. Had ik ze vooraf wat cakes en wat zena mortieren gegeven die ze op hun gemak mochten afsteken. Ook een doosje thunderkings gekocht waar ze uit konden pakken. Maakt het toch leuker als iedereen wat stookt.

                    Ook heb ik een andere maat van me een shell kit gegeven omdat ik niet met hem was stoken, maar hij wel mooi meeging naar Leeuwarden. Zelf had die ook een beperkt budget, zo kon die ook genieten van die beukers. Ook Oud en nieuw is ook een feestdag van geven!

                    Comment


                      #11
                      Ik heb afgelopen O&N bij mijn broer staan stoken. Maar wel in de vorm van een show. Deel van de buurt is naar buiten gekomen om te kijken. Kreeg als dank een glas champagne en de uitnodiging om volgend jaar weer te komen van een van de buurtbewoners. Dus voor lang niet iedereen is vuurwerk gelijk aan overlast.
                      Bij weggeven aan minderjarigen heb ik een dubbel gevoel. A) wat vinden de ouders van vuurwerk B) voel ik mij verantwoordelijk dat de kids geen brokken maken. Maar samen dat kleine spul stoken is natuurlijk super tof. Van die blije koppies zien doet mij dan denken aan de tijd dat ik een hele dag in de weer kon zijn met een slof astronauten.

                      Comment

                      Working...
                      X