Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Positieve kanten/pluspuntjes van het 18:00 drama.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    voor dit jaar heb ik weinig last van die verrekte 18.00 regel, omdat ik iemand gevonden heb waar ik samen mee carbid ga schieten .
    verder zie ik weinig goeds in deze regel omdat ik overdag mijn kruidstress die vrije loop kan laten .
    nu het knal werk meer weg valt heb ik toch het gevoel dat ik beknot ben .
    kijk voor de rest van het jaar doe ik geen gekke dingen ik veroorzaak geen overlast door harde muziek of een groot drumstel .
    die ene dag is dan toch niet te veel gevraagd toch !?
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door densta Bekijk bericht
      Niks positiefs aan. Het hele gevoel van oudjaarsdag traditie is pleite. Kun je beetje gaan zitten wachten tot t 18:00 uur is.
      ^^ dat dus...
      Persoonlijk vond/vind ik misschien overdag wel het leukst van de hele jaarwisseling. Vroeger sowieso! Lekker heel de dag op pad, knallen overal, met je maatjes de straat op, etc. Dat is nu voorgoed verknald! Mijn kids gaan dat dus nooit meer meemaken Dat wordt gelukkig al enkele jaren op rij vervangen door lekker carbid knallen overdag, ook gezellig, en zekers hard!

      Laten we dan wel op z'n minst hopen dat er een positief punt nog gaat komen uit de verscherping naar 18:00 uur. Ik bedoel; als nu de schade en ongelukken flink minder zullen zijn dan vorig jaar, dan zijn we misschien weer een paar jaar van het anti-vuurwerk geneuzel verlost. Dan kan de politiek zeggen: "zie je wel, nieuwe regels werken goed!" en dan zijn wij als liefhebbers weer een paar jaar verzekerd van Oud & Nieuw, ook al is het overdag stoken dan verleden tijd...

      Het kan wat dat betreft wel eens een cruciale jaarwisseling worden, althans zo voelt het. Als er opnieuw (te) veel schade en letsel optreedt, dan wordt de roep om een verbod alleen maar sterker. De enige oplossing die de politiek dan nog rest is een totaalverbod. Het is dus te hopen dat al die jokers met hun cobra's en troep het relatief rustig aan gaan doen.

      Comment


        #33
        Ze denken toch niet dat de verscherping van de afsteektijden daadwerkelijk effect gaat hebben?

        Alle overlast situaties zullen niet veranderen hoor. De politie heeft al aangegeven niet te kunnen handhaven en illegaal vuurwerk blijft illegaal. Ik kan iedereen garanderen dat de gemiddelde Nederlander niet minder harde knallen zal horen dan voor 2014.

        Comment


          #34
          De laatste jaren had ik een hele groep kinderen om me heen. Allemaal een brilletje op en een paar uurtjes genieten. Da's dus dit jaar anders. Nu moet ik het maar zien om 18:00. Kan allemaal redelijk chaotisch worden al hoop ik dat natuurlijk niet. De kinderen zijn hier de dupe. Ik kan zelf nog wel wachten tot 18:00. Alhoewel.
          Ik zie eigenlijk geen pluspuntjes.
          December Will Be Magic Again!!

          Comment


            #35
            Cat1 vuurwerk mag natuurlijk nog wel

            Comment


              #36
              Positief : Het scheelt een hoop teringzooi opruimen.
              Om 1 of andere reden moeten alle kinderen precies voor mijn huis gaan stoken, zelf steek ik overdag enkel van een weiland af. Had ook verwacht dat het een positieve invloed zou hebben op mijn bankrekening , immers minder tijd is minder vuurwerk , maar dat viel helaas weer flink tegen.
              Nu hopen dat punt 1, minder rotzooi wel uit gaat komen !
              ffffffffff

              Comment


                #37
                Looney weet ik. Maar zelfs daar kunnen de mensen in mijn buurt niet tegen. Alleen maar gezeur. En daar heb ik gewoon geen zin meer in. Om 18:00 gaat ik dan ook helemaal los.
                December Will Be Magic Again!!

                Comment


                  #38
                  Positief, het kost minder geld en minder gezeur thuis, maar de buurt zal weten dat het 18:00 uur is
                  Stook verstandig, en niet in de buurt van dieren

                  Comment


                    #39
                    Overal hoor je dat het van 10:00 naar 18:00 is gegaan.
                    Maar als ik op deze pagina kijk http://wetten.overheid.nl/BWBR001336...tum_10-12-2014
                    staat daar nog steeds 10:00, Geldend op 10-12-2014, beetje vreemd.
                    Maar kan dat ik ergens iets gemist heb natuurlijk
                    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door 3fire3boy3 Bekijk bericht
                      Overal hoor je dat het van 10:00 naar 18:00 is gegaan.
                      Maar als ik op deze pagina kijk http://wetten.overheid.nl/BWBR001336...tum_10-12-2014
                      staat daar nog steeds 10:00, Geldend op 10-12-2014, beetje vreemd.
                      Maar kan dat ik ergens iets gemist heb natuurlijk

                      Moet je de datum even veranderen naar de 31ste;)

                      Laatst aangepast door Spring_thunder; 28 December 2014, 19:03.
                      Ik houd van oude vuurwerkjes

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
                        ^^ dat dus...
                        Persoonlijk vond/vind ik misschien overdag wel het leukst van de hele jaarwisseling. Vroeger sowieso! Lekker heel de dag op pad, knallen overal, met je maatjes de straat op, etc. Dat is nu voorgoed verknald! Mijn kids gaan dat dus nooit meer meemaken Dat wordt gelukkig al enkele jaren op rij vervangen door lekker carbid knallen overdag, ook gezellig, en zekers hard!

                        Laten we dan wel op z'n minst hopen dat er een positief punt nog gaat komen uit de verscherping naar 18:00 uur. Ik bedoel; als nu de schade en ongelukken flink minder zullen zijn dan vorig jaar, dan zijn we misschien weer een paar jaar van het anti-vuurwerk geneuzel verlost. Dan kan de politiek zeggen: "zie je wel, nieuwe regels werken goed!" en dan zijn wij als liefhebbers weer een paar jaar verzekerd van Oud & Nieuw, ook al is het overdag stoken dan verleden tijd...

                        Het kan wat dat betreft wel eens een cruciale jaarwisseling worden, althans zo voelt het. Als er opnieuw (te) veel schade en letsel optreedt, dan wordt de roep om een verbod alleen maar sterker. De enige oplossing die de politiek dan nog rest is een totaalverbod. Het is dus te hopen dat al die jokers met hun cobra's en troep het relatief rustig aan gaan doen.
                        ook al zou oudejaarsdag door de nieuwe regels rustiger verlopen, toch zijn er partijen die hun ijzers in het vet hebben .
                        02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

                        Comment


                          #42
                          Morgen zullen we het meemaken. Alhoewel ik in een driehoek zit waar mensen zeker de politie zullen bellen wacht ik rustig af tot 18.00uur.

                          Zal mij benieuwen of er nu meer (meer sier) vuurwerk is verkocht dan voorgaande jaren of dat het hetzelfde blijft.
                          Neem het ervan!

                          Comment


                            #43
                            In het NOS journaal van 29 december werd door de landelijke politie chef gezegd en nog herhaald dat ze zich niet richten op handhaven van de tijden, maar het aanpakken van overlast met illegaal vuurwerk en het aanvallen van ambulance personeel etc.

                            Comment


                              #44
                              In mijn ogen is het alleen maar onveiliger om de begintijd van 10u naar 18u te verplaatsen. De kinderen die overdag met rotjes knallen gaan nu op pad als het donker is. Dan komen de volwassenen ook met al het grote spul naar buiten. Ouders kunnen hun kinderen minder goed in de gaten houden, waardoor de kans op een ongeluk alleen maar groter wordt.

                              Comment


                                #45
                                Ze te horen in de buurt denk ik dat de meeste mensen zich er niet aan gaan houden. Gisteravond was het hier ook al behoorlijk druk met vuurwerk afsteken.
                                ook bekend op avp met de zelfde naam

                                Comment

                                Working...
                                X