Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het hengelsport topic

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ene hobby voorbij nu de ander weer opakken.
    Zeg het elk jaar maar dit jaar word het mijn visjaar.
    nieuwe wateren aan het zoeken voor het karper vissen met systeem alles zelf uitgezocht normaal een penvisser maar me vrouwtje wou liever een boekje lezen in de zon en was het kruipen sluipen een beetje zat.
    daarom overgestapt op statish moelijk zat veel minder vangst maar op dit gebied nog veel te leren.
    Meestal wel een penhengel erbij en de eerste beste activiteit aan de kant pen erbij en zo op de mat.

    Alleen wat me opvalt is dat vangst met bijv 5 a 10 jaar geleden vele malen slechter is geworden ook de oude polder sloten waar ik me gek vangde waar niet is gebouwd is volledig dichtgeslibt en geen karper meer te bekennen.
    Andere stekken hebben de poolse vrienden leeggegeten.
    Erg jammer aangezien je wel voor elk wissewasje een andere vergunning nodig hebt.

    Hoe is het in vergelijking met jaren terug bij jullie de vangst?

    Comment


      Vangsten zijn inderdaad wisselvallig. Vorig jaar was echter zeker geen slecht jaar. Ik vis bijna alleen maar statisch en ga meerdere keren per jaar naar Frankrijk. De eerste trip dit jaar gaat naar Lac L'epinet in april. Nu de het kruitvirus langzaam het lichaam uit kruipt, komen de viskriebels weer in massaal aanzetten.
      Vuurwerkland AVRI: www.avri-vuurwerkland.nl

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Knalgoedvuurwerk Bekijk bericht
        Vangsten zijn inderdaad wisselvallig. Vorig jaar was echter zeker geen slecht jaar. Ik vis bijna alleen maar statisch en ga meerdere keren per jaar naar Frankrijk. De eerste trip dit jaar gaat naar Lac L'epinet in april. Nu de het kruitvirus langzaam het lichaam uit kruipt, komen de viskriebels weer in massaal aanzetten.
        klopt ik was wel in belgie dit jaar helaas met een soort hittegolf vangsten vielen over algemeen dus tegen lach gelukkig dus niet aan mij.
        Dit jaar ook weer erop uit nog geen idee waarnaar toe
        Bij mij is het nog rommelen en uitzoeken van rigjes systemen etc.
        Zat mooi water maar ivm bezuinigen word er weinig aan maaien en waterbeheer gedaan al het gras staat vaak meters hoog met brandnetels etc.
        Waters die dichtslibben gevolg karper sterfte dit jaar met het warme weer ook weer meer dan zat.
        Voel me als visser meer een melkoetje voor die verguning dan dat er daadwerkelijk iets word ondernomen.
        En op het moment dat je zoiets mailt gaat het zo de prullenbak in zonder gehoor.

        Comment


          Vergunningen de 31e binnengekregen. Moet er nu maar eens van komen dat ik na 7 bijna visloze jaren de lijnen weer strak ga trekken.
          December Will Be Magic Again!!

          Comment


            Ben dus niet de enige De karper kriebels zijn weer vol aanwezig!
            www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

            Comment


              De eerste karper aankoop is alweer gedaan voor dit jaar



              De Shimano Ultegra 14000 XTC, maatje van me vist al een paar jaar met deze molens, wat een top dingen!!

              Nu op Zwolle kijken voor een goede zinkende gevlochten lijn en we zijn klaar voor een nieuw groot water! Met hele dikke bakken!
              www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

              Comment


                Ga binnenkort mijn zooi eerst maar eens uitzoeken. Ben wel van plan om veel te gaan struinen, en wat minder tijd aan statisch karpervissen te gaan besteden. Dat heb ik in het verleden al genoeg gedaan.
                Met uitzondering van de Feederhengel dan ben je lekker bezig.
                Krijg er al steeds meer zin in.
                December Will Be Magic Again!!

                Comment


                  Ik wacht elk jaar tot na het gesloten seizoen en dan ga ik altijd snoeken. Op zijn manier veel spannender dan karpervissen. Hoewel, dat mis ik ook wel hoor! De visvakanties in Frankrijk, s'nachts wakker worden van je pieper en met gierende adrenaline door je lichaam je lijn binnen halen. Mijn PR staat op 40,5 pond.

                  Comment


                    Gister eerste poging van 2016, met wat sardientjes op pad. Het watertje wat we in eerste instantie voor ogen hadden lag nog volledig bedekt onder een flinke laag ijs.... Shit.

                    Dan maar even door naar het kanaal, daar was het vrij snel raak. Een mooie volgevreten winterdame met een prachtige tekening lustte het sardientje wel Mooie start van het nieuwe (vis) jaar.

                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	23-01-2016 (4).jpg
Vertoningen:1
Grootte:199,3 KB
ID:	1557750
                    FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door lawinebom Bekijk bericht

                      Hoe is het in vergelijking met jaren terug bij jullie de vangst?
                      Hier zijn de wateren een stuk lastiger geworden.
                      De vijvers geven weinig uitdaging meer, zitten vaak Polen of families en overal ligt troep in de struiken. Soms berichten over stropen en de vissen zien er niet uit.

                      Tevens vong ik een karper die een tie-rap door zn kieuwen en bek had, toen was voor mij de maat vol. Ben verhuisd naar het kanaal en heb daar de rest van het seizoen uitgevist.

                      Ook daar ging het een stuk moeilijker als vroeger, toen nagenoeg alle vissen van (onderaan) de taluuds afkwamen. Het verbaasde me dan ook, dat 80% van de aanbeten uit het midden de vaargeul kwam.
                      Gemiddeld heb ik 30 uur moeten zitten voor een aanbeet afgelopen seizoen, terwijl ik 10 jaar terug 2-3 vissen op een nacht pakte.
                      Attached Files
                      Laatst aangepast door Thunderboy; 20 February 2016, 21:43.

                      Comment


                        Ook hier weer volop plannen om verschillende wateren in de omgeving aan te pakken, eigenlijk te veel plannen en te weinig tijd gok ik..

                        Ik blijf echter nog steeds zoeken naar een water in een natuurlijke omgeving met zo min mogelijk aanloop van wandelaars en al dat volk wat zomaar rondstruint, gewoon puur rust en de natuur.. Dit blijkt echter vrijwel onmogelijk

                        Comment


                          Dit jaar waarschijnlijk samen met mijn vismaat een lastig circuitwater in het noorden aanpakken. Wordt veel gevist, zware dressuur, veel regels maar wat er zwemt is groot!!

                          Tevens staat Frankrijk 2x op de planning
                          www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                          Comment


                            www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                            Comment


                              www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                              Comment


                                Toffe film van deze twee sympathieke boys uit mijn stad, geven een aantal goede tips voor het karperen in winterse omstandigheden.

                                Topfilm

                                Comment

                                Working...
                                X