Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het hengelsport topic

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door MichelWRX Bekijk bericht
    Eerste koi op de mat, struinend targetvissie.
    Vraagje hoe komen die Koi karpers in de sloot terecht.
    Ze komen hier toch niet van nature voor?
    Dus, gewoon gedumpt?!
    Kom zei de vis in de vissenkom.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
      Vraagje hoe komen die Koi karpers in de sloot terecht.
      Ze komen hier toch niet van nature voor?
      Dus, gewoon gedumpt?!
      Klopt wordt vaak uitgezet omdat ze de vijver wegdoen bijvoorbeeld.
      www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

      Comment


        Zie je ook wel is met goudvissen inderdaad
        Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
          Zie je ook wel is met goudvissen inderdaad
          Ja, die heb wel eens aantal keren gezien in sloten en plassen.
          Kom zei de vis in de vissenkom.

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
            Vraagje hoe komen die Koi karpers in de sloot terecht.
            Ze komen hier toch niet van nature voor?
            Dus, gewoon gedumpt?!
            Vaak uitgezet door mensen die er vanaf moesten inderdaad.
            Redelijk riskante handeling i.v.m. KHV maar mensen doen vaak maar wat.

            Maar weinig karpers komen van nature voor.
            Karperbestanden herstellen zichzelf niet na grote sterftes.
            10% van het kuit haalt het misschien tot vis, 90% van die visjes valt ten prooi aan roofvis.
            www.youtube.com/TheFreakyPyro

            Comment


              Mooie schub Lars, eindelijk van de 0 dus

              Hou die vis eens niet in de wokkel greep indd ouwe guppentrekker! hahaha ;) Liep lekker gisteren
              FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

              Comment


                Begint dat hier ook al haha.
                Ken je beter stoppen met vissen, want zo'n ding vangen gaat er al niet zachies aan toe.

                Maandag weer lekker wezen harken op mijn peesstek bij Mister Chris.

                Vrij korte sessie voor mijn doen
                Rond 13.30 lag ik te vissen en had er één onder de kant laten zakken tussen wat lelies.
                Ik was de banksticks goed aan het zetten toen ik de top ineens zag bewegen.
                Hij was al naar de linkerkant gezwommen en na 20 seconde drillen, brak alles af.
                Dat begint al weer goed op die polenstek haha.

                15 minuten later ging die weer. Leuke dril voor zo'n beestje.
                Zelfontspannerpic.



                Maar goed, Chris was gearriveerd. Dan weet je dat er snel weer vis op de kant ligt.
                Het duurde dus ook niet heel lang voor hem, om 15u was t raak.



                Toen was ik weer aan de beurt met een dikke voorn met baarddraden.
                Ik had hem net op ondiepe gegooid en vrij snel was het hangen. Wat een zwemmert.
                Zoals Chris voorspelt had, rond de klok van 16u45.



                Hengel opnieuw ingegooid maar hij lag niet naar mijn zin.
                Opnieuw ingegooid bij de bekende paaltjes en 17u15 was het hangen.
                Je moet ze daar echt recht voor de bakkes gooien, dan is het snel gebeurt.
                Uren zitten wachten heeft weinig zin daar blijkbaar



                Het is daarna even stil geweest maar Chris wist er om 18u en 19u30 toch nog 2 uit te halen.





                We waren het een beetje zat door dat rare wisselende weer dus toen hebben we vrij snel de spullen gepakt.
                Was weer een lekker daagie, ouwe palinglikker.
                www.youtube.com/TheFreakyPyro

                Comment


                  Hahaha leuk verslagje weer ouwe harker!!!! Ja ging vrij vlot af en toe !
                  FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

                  Comment


                    Blog Time !

                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	SNC19554.jpg
Vertoningen:1
Grootte:256,3 KB
ID:	1553913
                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	SNC19559.jpg
Vertoningen:1
Grootte:186,6 KB
ID:	1553914

                    Morgen op vakantie, eens kijken wat we daar kunnen vangen.

                    Comment


                      Seizoen kan al niet meer stuk hier.

                      De ene na de andere komt er uit met stalken.
                      12 uur in de bivvy levert over het algemeen hetzelfde of zelfs minder op haha.

                      Zo ook vorig weekend.
                      2 x 12 uur en 1 gruwelijk harde run voor mij, welke loste na een minuut of 2, omdat ik hem moest blokken voor obstakels.
                      Me maat pakte de eerste 12 uur gelukkig nog wel een vis.



                      Mijn maat was weer naar huis en om de blank uit het weekend te halen, nog even wat slootjes afgegooid hier achter in de wijk.
                      3 aanbeten en 2 kunnen landen, niet slecht voor een klein uurtje.



                      Gisteren wilde ik toch nog even een karper zien, dus op naar de stalkstek.
                      En ja hoor, ze zwommen er gewoon weer, lekker door t zonneke.
                      Eerst ging er een zeelt aan hangen.
                      Na het terugzetten zag ik dat die kerp nog steeds rondhing maar metertje of 30 verderop.
                      Dus iets opgeschoven en binnen enkele minuten liep die alweer weg.
                      Wat een fantastisch mooie vissen zwemmen er hier in dat dorp rond zeg.



                      Later op de dag mijn vriendin opgehaald en naar Kewi in Rotterdam gereden.
                      Beetje een impulsaankoop maar wel een hele nuttige impulsaankoop





                      Vanmiddag met het vrouwke de rotte op dus ik ben benieuwd haha.
                      Smell you later broowsss!
                      www.youtube.com/TheFreakyPyro

                      Comment


                        www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                        Comment


                          Goeiemiddag mannen,

                          Terug van vakantie.
                          Een paar hele mooie en vooral gezellige dagen beleefd in het prachtige Zeeland.
                          Heerlijk weer gehad en ook zeer goed gevangen !


                          Prachtige stekken bezocht, op zoek naar o.a. geep....


                          Het was echt genieten aan zee

                          Spijtig genoeg wilde het met de geep niet echt lukken. Ook nog met zagers geprobeerd om wat platvissen e.d. te vangen, helaas zaten we elke keer vast.

                          Van een duiker die net foto's had gemaakt onder water, hoorden we dat er recht voor ons neus een oud net in het water lag van een 300 meter lang. Geen wonder dus, snel inpakken en wegwezen hier.

                          De volgende dag in de auto gestapt met de karperuitrusting en een ruige polder ingelopen waar we enorm hebben lopen slachten. De stek kwam wat traag op gang maar daarna ging het compleet los!


                          Het ging los!

                          Wat een feest. Wilde boerenkarpers en belachelijk sterk Niet echt grote vissen maar ongeloofelijk woest. Volgens mij nog nooit eerder gevangen, alle runs waren zo gigantisch hard dat mijn ene pieper het niet heeft overleefd


                          Mijn eerste "Zeeuwse Polder Torpedo"


                          Deze kan de kliko in..


                          Prachtige drills...


                          En ongeloofelijk sterke vissen....





                          Smiddags was het bloedheet maar de runs bleven komen.
                          Na een zenuwslopende dril had ik deze vis te pakken, wat later bleek de grootste van de sessie...


                          Het ging maar door en door....

                          Tegen het einde van de middag begon mijn stek nog beter te lopen en ik besloot om nog meer te gaan voeren. Dat wierp zn vruchten af want kreeg ongeveer om het kwartier een keiharde aanbeet.


                          Op allebei de hengels was het feest en inmiddels stond de teller op 3 vissen voor mijn vismaat en 10 stuks voor mij.
                          Aangezien ik redelijk gesloopt was, mijn hengels opgeruimd en de stek aan hem overgegeven.

                          Tijdens het opruimen pakte hij nog 2 mooie vissen op mn stek waaronder een leuke spiegel, de enigste van de sessie.

                          Tijdens het opruimen ging het feest gewoon door...Topsessie !



                          Deze paar gezellige dagen afgesloten met een lekkere bbque en uiteraard wat stookmateriaal.



                          Tot slot wil mijn vismaat bedanken voor de uitnodiging en gastvrijheid.
                          Heb er enorm van genoten en ik kom graag nog eens een keertje die kant op naar het prachtige Zeeland


                          Fijn Weekend
                          Laatst aangepast door Thunderboy; 21 June 2015, 16:27.

                          Comment


                            Leuk verslag, mooi water en mooie vissen! Soms sta je er gewoon van versteld hoeveel kracht die kleinere karpers hebben.

                            Comment


                              Ha ouwe pijlenschieter,

                              Daar stond ik zeker versteld van, had er zelfs 1 bij die ik schepte en deze vis sprong net als een dolfijn zo het schepnet weer uit. echt supergaaf

                              Ze hadden ook alle ruimte om goed te vechten want deze poldersloten waren een paar maanden geleden flink uitgegraven. Beukte gelijk de diepte in.

                              Het grootste visje was 77cm, deze trok toch zeker een meter of 60 lijn van mn spoel terwijl die bijna potdicht stond. En echt elke aanbeet was zo hard, telkens ononderbroken fluittonen en snoeihard draaiende spoelen. Ze lagen vol op de trassi te snoepen.

                              Jij snapt wel dat we zwaar genoten hebben

                              Comment


                                Haha ja dat geloof ik best! De vissen zien er trouwens ook allemaal heel mooi uit. Die laatste karper is niet groot maar z'n bouw en puntgave bek maken het meer dan goed. Fraai visje! Zulke brede polderstelsels mis ik wel hier in de buurt... Je hebt hier wel zat sloten maar daar zit je gewoon niet lekker met piepers... En de wateren waar ik meestal vis liggen ineens helemaal vol met wier... Heb alweer mooi water gevonden waar ik van de week even ga kijken en ga proberen.
                                Laatst aangepast door robinhood; 14 June 2015, 13:20.

                                Comment

                                Working...
                                X