Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Haarman Enschede.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

    Comment


      #17
      Koningsdal Utrecht

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door mikosje Bekijk bericht
        Nooit geweten dat zij vroeger vuurwerk verkochten
        Ja zekers, kreeg je bestel kaartjes. Rood kaartje stond voor slof astronauten, blauw kaarten voor 144 maxi fluitpijlen enzv.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
          Ja zekers, kreeg je bestel kaartjes. Rood kaartje stond voor slof astronauten, blauw kaarten voor 144 maxi fluitpijlen enzv.
          Ahh lachen man thanks voor de info!
          https://www.youtube.com/@mikosjepyro

          Comment


            #20
            Poe...dat moet denk ik Busscher Vuurwerk of Bunte Vuurwerk zijn

            (nog steeds contact mee overigens )

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
              Poe...dat moet denk ik Busscher Vuurwerk of Bunte Vuurwerk zijn

              (nog steeds contact mee overigens )
              Altijd gezellig om ff te kletsen met de dames
              Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

              Comment


                #22
                Snuffelaar, PCS en Partyshop in Purmerend

                Comment


                  #23
                  Knalbier leiden
                  Intratuin voorschoten blaxx heet het tegenwoordig
                  En cracker corner leiden
                  don't worry im fireworks crazy!!!

                  Comment


                    #24
                    Bij de lokaal huishoud winkel had de naam de Hoeke in Anjum (Friesland) en begin van december kreeg je een folder in de bus dan kreeg ik een budget van mijn ouders en dan uren de folder bekijken en dan proberen zo veel mogelijk voor het budget wat je kreeg.

                    Comment


                      #25
                      Camping Oost in Enschede. Destijds een prachtige winkel, mooie winkel altijd maar helaas al heel wat jaren gesloten. Uiteraard ook vaak bij Haarman gekocht, over sfeer gesproken.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #26
                        Ik kocht in 1981 als manneke van 7 jaar samen met pa mijn eerste vuurwerk bij verf en behangspecalist Germ Kruisinga op het Zuidvliet in Leeuwarden. Die verkocht destijds Schuurmans vuurwerk zoals dat bijna overal in Leeuwarden en omstreken werd verkocht.

                        Tassen met Astronauten, Big Rotjes, Piraatjes en babypijltjes met knal heb ik daar in de eerste 4 jaar dat ik vuurwerk kocht, opgehaald. Mijn vader kocht altijd een aantal fonteinen en meestal 1 of 2 vuurpijlen.
                        Deze winkel bestaat al lang niet meer maar brengt nog wel warme herinneringen.
                        Laatst aangepast door Aftershock; 13 September 2022, 14:42. Reden: Tikfouten

                        Comment


                          #27
                          Hmm, daar moet ik toch heel goed over nadenken. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar in mijn herinnering was dit een fietsenzaak Sluyter in Geleen. Vroeger kon je gewoon als kind, ook jonger dan 12 jaar, vuurwerk kopen. En aangezien deze zaak het dichts bij mijn huis lag, denk ik dat ik als kind daar dan ook als eerst vuurwerk heb gekocht. Wel stiekem want ik was zo rond de 7 jaar. haha.
                          Mijn ouder hebben nog nooit vuurwerk voor mij gekocht, ja flikkersterren maar dat is niks, zelf hadden ze ook nog nooit vuurwerk gekocht. Dus ja, dat kwam dan ook nooit ter sprake en ook nooit in huis. Dus wat ik mij herinner was dat dus die zaak in 1978. Helaas 3 jaar geleden gestopt met het verkoop.

                          Comment


                            #28
                            Dat was bij Haitsma vuurwerk in Bleiswijk. Ik zal denk ik een jaar of tien zijn geweest. Zelf kon ik niet mee naar de winkel, dus mijn vader ging het voor mij halen. Ik wilde graag grondbloemen, jumping jacks en babypijlen. De eerste twee artikelen waren prima gelukt, maar de babypijlen niet helemaal. Mijn vader was blijkbaar in de veronderstelling dat ik een gewoon vuurpijlenpakket wilde. Dus daar stond ik dan tijdens de jaarwisseling met een zak met 10 sierpijlen. Dat heeft zoveel indruk gemaakt dat ik van die jaarwisseling nog steeds levendige herinneringen heb van het afsteken van die pijlen. Overigens heb ik jarenlang mijn vuurwerk in deze winkel gehaald. Ik kende de folder ook altijd van voor naar achter uit mijn hoofd.

                            Comment


                              #29
                              Dat is al ruim 35 jaar geleden maar volgens mij was dat bij Van Benthem hengelsportzaak in Oldenzaal.

                              Als beginnende tiener met pa mee voor een slof astronauten en een meterpakketje.

                              Comment


                                #30
                                De Berko in Ede, wat later de Maxis en nu de AH XL is geworden. Toen ik nog een hele kleine jongen was verkochten die vooral pakketten. Liep ik daar stoer over de parkeerplaats met mijn Knalpakketje.

                                En natuurlijk bij Jacco, één van de allereerste ProLine verkopers in NL wat toen helemaal hot was, en Otto's Snuffeldump, ook allebei in Ede.

                                En als er dan toch nog ergens wat guldens over waren dan nog even snel langs de Kalverkamp, je raadt het al, ook in Ede.
                                www.huismanvuurwerk.nl

                                Comment

                                Working...
                                X