Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ik word gek, ik kom er niet uit. Heb al vele video's bekeken.
    Stel je hebt de volgende producten voor als er ooit weer een jaarwisseling met vuurwerk aankomt.

    Mai Tai Tailgate (vuurwerkmania)
    Event Gates of Detonation (Rubro)
    Event Mine Shell Mayhem (Rubro)
    Amterjam (Vuurwerkmania)
    Transbomber Champions Edition (Rubro)
    Rampage XL Box
    Sylvester Mainframe (Magnum)
    W-Triple Layer (Magnum)
    Triple X (Magnum)
    Katan Special 4 (Katan)
    Heaven From Hell (Vuurwerkmania)

    In welke volgorde zou dit het beste uitpakken voor een showtje?

    Ik zou vrijwel zeker beginnen met
    1. Mai Tai Tailgate

    en eindigen met
    Heaven from Hell + Katan 4

    Maar daar tussen in? Iemand suggesties?

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door MeRo87 Bekijk bericht
      Ik word gek, ik kom er niet uit. Heb al vele video's bekeken.
      Stel je hebt de volgende producten voor als er ooit weer een jaarwisseling met vuurwerk aankomt.

      Mai Tai Tailgate (vuurwerkmania)
      Event Gates of Detonation (Rubro)
      Event Mine Shell Mayhem (Rubro)
      Amterjam (Vuurwerkmania)
      Transbomber Champions Edition (Rubro)
      Rampage XL Box
      Sylvester Mainframe (Magnum)
      W-Triple Layer (Magnum)
      Triple X (Magnum)
      Katan Special 4 (Katan)
      Heaven From Hell (Vuurwerkmania)

      In welke volgorde zou dit het beste uitpakken voor een showtje?

      Ik zou vrijwel zeker beginnen met
      1. Mai Tai Tailgate

      en eindigen met
      Heaven from Hell + Katan 4

      Maar daar tussen in? Iemand suggesties?
      Hahahhaa zo herkenbaar dit

      Comment


        Ik overweeg (voor volgend jaar natuurlijk alvast) een Blue Mine to golden spider tail van Pyroshow achter een Komodo Dragon te laten gaan. De kleuren lijken me mooi te combineren. Is dit door te lonten of zal de fontein van de Komodo absoluut voor overslag zorgen waardoor de Blue mine spider tail al eerder zal zal gaan? Hoe is dit eventueel slim te doen (zonder ze apart aan te steken).

        Comment


          Moeizaam denk ik. Sowieso de cakebox afdekken met alu folie, maar het lijkt me ondoenlijk de tijdsduur van de komodo perfect te timen met lont. Laten lopen vanaf de laatste tube van de komodo is ook niet haalbaar, vrees ik.

          Comment


            Magnum Armageddon
            Pyrocentury Knisternder Funkenhimmel
            Pyrocentury Gold Blauer Himmel
            Pyrocentury el criminal
            VOLT! Speedtrap


            Nog iemand die hier een leuke volgorde weet

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door dinjesk Bekijk bericht
              Magnum Armageddon
              Pyrocentury Knisternder Funkenhimmel
              Pyrocentury Gold Blauer Himmel
              Pyrocentury el criminal
              VOLT! Speedtrap


              Nog iemand die hier een leuke volgorde weet
              Ik zou de speedtrap weglaten uit dit rijtje.effect is echt te klein vergeleken de rest. Beginnen met armageddon dan el criminal gevolgd door gold blauwe hommel en afsluiten met funkenhimmel.

              Comment


                Iemand nog tips? dit is mijn volgorde voor nu

                - North&south carolina ( wolff )
                - Wollf Lunatic
                - Wollf Fire throne
                - Wollf High tension
                - Wollf Decibell
                - Wollf stunning show 240S
                - Raff Dissorder
                - Wollf Artillery

                Lijkt mij de beste opbouw. ik heb i.v.m. corona niet veel keuze gehad in producten hellaas.

                Comment


                  Oke, een what if situatie met de volgende producten om alvast naar volgend jaar toe te werken, en ook in deze volgorde. Het is de bedoeling dat alles wordt doorgelust + timing (ja i know, risico)


                  1x Turning Paradox (Katan)
                  1x Crashing Marinax (Katan)
                  1x Covered Flashpoint(Katan)
                  3x Ultra (Alpha)
                  2x Broacade Night (Salon Roger)
                  2x Zeus (Salon Roger
                  4x Doppelschlag (funke)
                  4x Funkenweide variations (funke)
                  4x Color Thunder (Argento)

                  Eventueel zou er nog de volgende producten tussen gezet kunnen worden
                  Scala 25C (Funke)
                  Red & Blue Fury (Evo)
                  Gold-Blue palms Z1 (Funke)
                  Bali Tiger 3 & 6 (luypears)
                  Goya (Argento)
                  Meltdown (alpha)
                  Sakura 2x (Argento)
                  Hysteria (Argento)
                  Veronica (Argento)

                  Zouden jullie de eerste volgende aanhouden of eventuele producten verplaatsen/vervangen?

                  Comment


                    Laten we het jaar met goede moed beginnen.
                    laatst dacht ik er aan om bij het aftel moment groot 2023 van bengaals vuur te maken.
                    nu zit ik te denken aan de Cat1 bengaals vuur.(funke, china red)
                    Alleen ik vind deze nogal behoorlijk veel rook produceren, waardoor ze minder geschikt zijn.

                    zijn er nog andere varianten of kom ik dan al snel uit bij de grotere hand fakkels en of ijsfonteinen?

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door vbvuurwerk Bekijk bericht
                      Laten we het jaar met goede moed beginnen.
                      laatst dacht ik er aan om bij het aftel moment groot 2023 van bengaals vuur te maken.
                      nu zit ik te denken aan de Cat1 bengaals vuur.(funke, china red)
                      Alleen ik vind deze nogal behoorlijk veel rook produceren, waardoor ze minder geschikt zijn.

                      zijn er nog andere varianten of kom ik dan al snel uit bij de grotere hand fakkels en of ijsfonteinen?
                      Ijsfonteinen denk ik niet. Denk dat het effect van 2023 dan onduidelijk wordt.
                      Met fakkels zit je ermee dat de duurdere/fellere fakkels een touwtje hebben en dus niet door te lonten zijn.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door vbvuurwerk Bekijk bericht
                        Laten we het jaar met goede moed beginnen.
                        laatst dacht ik er aan om bij het aftel moment groot 2023 van bengaals vuur te maken.
                        nu zit ik te denken aan de Cat1 bengaals vuur.(funke, china red)
                        Alleen ik vind deze nogal behoorlijk veel rook produceren, waardoor ze minder geschikt zijn.

                        zijn er nog andere varianten of kom ik dan al snel uit bij de grotere hand fakkels en of ijsfonteinen?
                        Ik weet niet waar in het land je zit, maar over de grens zie je wel eens kleine kaarsjes speciaal hiervoor beschikbaar. Ik meen dat NICO deze heeft, en ook Funke heeft soortgelijke mini fakkeltjes te koop.

                        Overigens waren de cat1 Bonsai fonteintjes van St8ment ook erg goed, verkrijgbaar in verschillende kleuren, niet duur, en relatief weinig rook. Allicht dat je hier wat mee kunt :-)

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
                          Ik weet niet waar in het land je zit, maar over de grens zie je wel eens kleine kaarsjes speciaal hiervoor beschikbaar. Ik meen dat NICO deze heeft, en ook Funke heeft soortgelijke mini fakkeltjes te koop.
                          Niet op een kwartiertje rijden helaas maar komend jaar komt er ongetwijfeld een ritje belgie en of duitsland.

                          Ook de cat 1 afdeling nog maar een keer goed uitpluizen of er iets moois te vinden is

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door vbvuurwerk Bekijk bericht
                            Niet op een kwartiertje rijden helaas maar komend jaar komt er ongetwijfeld een ritje belgie en of duitsland.

                            Ook de cat 1 afdeling nog maar een keer goed uitpluizen of er iets moois te vinden is
                            Misschien is dit wat voor je:

                            Comment


                              Bij mijn laatste grote show die ik zelf gemaakt hebt schoot ik veel cakes/compounds per 3 of 4. Dit geeft voor veel chaos en geweld maar of de effecten mooi over komen is een twee. Dit jaar ga ik sowieso elektrisch schieten i.p.v. doorlonten.

                              Graag jullie mening of ik het moeten blijven doen zoals in deze show hieronder of dat ik terug moet naar per twee schieten en alleen een extreme finale.



                              Voordeel is ook wanneer ik het iets verander met het budget een show kan schieten van zo'n 25 a 30 minuten met het zelfde budget.

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Marc_87 Bekijk bericht
                                Bij mijn laatste grote show die ik zelf gemaakt hebt schoot ik veel cakes/compounds per 3 of 4. Dit geeft voor veel chaos en geweld maar of de effecten mooi over komen is een twee. Dit jaar ga ik sowieso elektrisch schieten i.p.v. doorlonten.

                                Graag jullie mening of ik het moeten blijven doen zoals in deze show hieronder of dat ik terug moet naar per twee schieten en alleen een extreme finale.



                                Voordeel is ook wanneer ik het iets verander met het budget een show kan schieten van zo'n 25 a 30 minuten met het zelfde budget.
                                Persoonlijk denk ik dat een intensievere show met een wat kortere tijdsduur het beter gaat doen dan een langere show. Ik vind zelf 25 tot 30 minuten echt wel lang voor een consushow, wellicht wel té lang. Wij kunnen daarvan genieten, ook omdat wij de producten zo kunnen beoordelen, maar het publiek zal na 15 minuten toch wel ''klaar'' zijn denk ik. En als je een show schiet, doe je dat ook deels wel voor het publiek.

                                Wat ik heb geleerd de afgelopen jaren, beter een hele dikke ramshow met producten per 2-3-4 tegelijk en dan tussen de 12 á 15 minuten dan langer.
                                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                                Comment

                                Working...
                                X