Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe reageert jouw huisdier?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Onze 3 poezen gaan bij ons op de slaapkamer eten en drinken staat er en de kattenbakken! 2 poezen zijn wel bang voor het vuurwerk gaan direct onder het bed zitten en de andere trekt zich nergens van aan
    https://www.youtube.com/@mikosjepyro

    Comment


      #32
      Heb hedendaags alleen nog maar 1 kat en, die boeit t serieus helemaal niks, als in, die ligt lekker de hele dag te pitten, zeurt alleen als die eten wilt en vervolgens gaat die weer verder slapen. Knallen, nee geluiden sowieso boeien hem al die geluiden niks.
      Website: https://www.rfgfireworks.nl

      Comment


        #33
        Onze lieve poes Tess schrikt er wel van. Jammer om te zien en begrijpelijk ook. Maar ze duikt niet weg. Ze kijkt op en gaat daarna weer rustig liggen. Mijn vriendin schrikt meer waardoor de poes eigenlijk meer schrikt van haar reactie.

        Comment


          #34
          sinds kort hebben we een fretje, geen idee hoe die zal reageren.
          ook hebben we 2 poezen.
          1 is als de doods en de ander vindt het geweldig.
          deze gaat zelfs echt voor het raam zitten....tja niet als de 50 grams knallers of zwaarder komen natuurlijk.
          en er wordt hier wel heel zwaar gestookt in de buurt moet ik bekennen.
          karbit en 400grams knallers vindt ze dus niet tof

          Comment


            #35
            Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden wij een hond die om 00.00 uur voor het raam ging staan, met twee poten op de vensterbank. Het was net zo'n freak als ik en we mochten allebei niet naar buiten. Vanachter het glas kijken hoe mijn vader het vuurwerk afstak....
            Na 01.00 uur als het meeste vuurwerk achter de rug was, ging ik met mijn vader de hond uitlaten. Als we weigeraars vonden stak mijn vader ze opnieuw aan en ik vond dat geweldig, de hond gaf geen kick...
            Toen ik 13 was, ging onze hond dood en namen mijn ouders een kat. Deze was wel als de dood voor vuurwerk en kroop altijd onder de bank.
            Toen ik het huis uit ging, 15 jaar geleden, heb ik schildpadden en een parkiet gehad, die reageerden niet op vuurwerk. Nu heb ik geen huisdieren meer.
            Mijn broer heeft een kat, die reageert door weg te kruipen van de eerste de beste knal en is een week van slag. Mijn zus heeft een kat en die kruipt ook weg, maar vindt het verder wel best. En de twee katten die mijn ouders tegenwoordig hebben, kruipen rond 00.00 uur onder de bank en komen binnen een uurtje weer tevoorschijn als de chaos over is. Van een knal schrikken ze niet.
            Sinds een maand heb ik een spin in mijn huis, bij de schakelaar van mijn lamp in de woonkamer. Deze heeft al een paar muggen om zeep geholpen en reageert totaal niet op vuurwerk. Gisteravond was er namelijk een aardige doffe knal en mijn vriend bleef rustig zitten.

            Comment


              #36
              De teckel van mijn ouders schrikt er soms van.
              Tijdens 0:00 uur zetten mijn ouders de radio kneiter hard aan, dat leidt de breedbek wel af.
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment


                #37
                Sinds mei vorig jaar hebben we een egeltje als huisdier. Egels staan er nou eenmaal om bekend dat ze zich oprollen bij ieder hard geluid of gevaar, nou volgens mij is onze egel kapot. Vorige jaar wisseling werd er overdag nog best veel geknald voor ons huis en ook de zwaardere knallers. Heb de egel er even uitgehaald om te bekijken hoe het ging. Die vond het allemaal wel best. Ze was best rustig en zelfs nieuwsgierig. Ze vond het enger dat de deur kraakte omdat er iemand binnen kwam, dan dat geknal van het vuurwerk. Nogmaals, ik denk dat onze egel kapot is.

                Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. We wonen nu in een rustigere stad en ook de te vroege knallen zijn er bijna niet te horen.

                Comment


                  #38
                  Wij hebben 2 katten de 1 doet of er niks aan de hand is en is niet bang en wilt zelfs naar buiten wat zij niet mag. De andere is redelijk bang voor harde knallen en schiet veel onder de bank die dag. We hebben ook nog een hond maar ook die is totaal niet bang en kan ik gewoon uitlaten.

                  Comment


                    #39
                    Ik heb 2 katten. De ene schrikt heel erg.
                    Maar zelf als ik mijn voet heen en weer beweeg, vliegt hij de kamer al door.
                    De andere is nergens bang voor.
                    Toen wij de katten namen heb ik gelijk gezegt dat ik geen medicatie wou met oudnieuw. Ik heb er toen voor nog gekozen om Cat1 te gaan stoken.en wat bleek ze vonden het allebei zeer interessant.
                    Dit heb ik nu de afgelopen jaren gedaan en ze zijn nu niet meer bang. Ze kijken niet eens meer om van een knal.

                    Comment


                      #40
                      Wij hebben een kat, en wonen in een buurt waar veel carbid wordt geschoten. De ramen trillen hier de hele dag door. Bij de eerste paar knallen zie je hem schrikken en zit hij liever niet in de vensterbank, maar na een paar knallen wordt hij wat rustiger en raakt hij er wat meer aan gewend.

                      Zodra het donker wordt vind hij het dan weer enorm eng, omdat het dan niet alleen knallen zijn, maar ook de flitsen. Sinds we dat weten doen we hem ook in de badkamer met de lamp aan en een muziekje vrij hard. Sindsdien heeft hij niet echt ergens last van en wandelt hij rustig om 01.00 weer door de woonkamer. Mooi beestje man

                      Comment


                        #41
                        Ik heb 4 katten. 2 interesseert het helemaal niets, de andere 2 kruipen onder de bank. Ik heb een doos knetterkings gehaald, tot 31 december steek ik er elke dag 1 af in de achtertuin. Ik hoef maar op te staan om een knetterking uit de doos te halen verdwijnt 1 kat al onder de bank om naar 10 seconden na het afsteken er weer onder vandaan te komen

                        Comment


                          #42
                          2 Honden van mijn ouders geven er eigenlijk niet zoveel om. Vanaf kinds af aan geleerd om geen affectie te tonen of 'bang' te zijn. Dus zodra er herrie is doet iedereen alsof het de normaalste zaak van de wereld is waardoor die honden ook geen kick geven.

                          Honden staan erom bekend energie te kunnen voelen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook epileptische aanvallen alvorens ze gebeuren aan zien komen.
                          Bron https://www.nationalgeographic.com/a...s-save-humans/

                          Dus zodra ze voelen dat vuurwerk niks ergs is kunnen ze gewoon hun ding doen . Sindsdien geen last ervan ofzo, vinden het wel prima.

                          Comment


                            #43
                            Toen ik nog een hond had. Lag hij rustig in zijn mand met oud en nieuw. Van vuurwerk had hij geen last. Hij vond het erger als je hem een poosje alleen liet.
                            December Will Be Magic Again!!

                            Comment


                              #44
                              Tot voor kort had ik 3 britse kortharen rond lopen, helaas recent 1 overleden.
                              Maar die reageren amper op vuurwerk, het zijn binnen katten en komen niet buiten.
                              Rond uurtje of 23.00 uur gaan ze op een lege slaapkamer met lampen en muziekje aan, vooral omdat ik vaak in en uit loop om vuurwerk te pakken.
                              Maar als ze rond 01.30 uit de kamer komen reageren ze niet anders dan normaal.
                              Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

                              Comment


                                #45
                                Ik heb een Duitse Dog en die is er als de dood voor. We proberen ons niet anders als alle andere dagen te gedragen maar af en toe heeft hij even wat extra aandacht nodig. Normaal slaapt hij 23 uur per dag maar komt hij niet boven maar rond oud en nieuw slaapt hij bij ons op de slaapkamer.
                                Ook bij mijn vorige twee Doggen was dit het geval. Ik ga nu al wel wat extra lopen in de avonden, Omdat het hier soms al flink tekeer gaat in de avond moet hij ook echt wat vaker pissen.

                                Comment

                                Working...
                                X