Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden je ouders of je vrienden of vriendin van je hobby voor vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Het is hier een leuke mix van van alles en nog wat. Overwegend positief.

    Ma vindt het niets. Is een soort van bang van vuurwerk, maar komt eigenlijk altijd wel eventjes een half uurtje buiten kijken en daarna tuurt ze af en toe even door de keukenruit naar buiten. Stiekem meegenieten dus.
    Voor oma geldt min of meer hetzelfde.

    Pa is helemaal pro vuurwerk. Vroeger altijd wel wat afgestoken en nu ook regelmatig kort buiten te vinden (afweging tussen vuurwerk en de vrouw blij houden haha). Is ook fel tegenstander van een verbod, ook om principiële redenen (anti betutteling).

    Vriendin vindt het leuk, maar wil ook tussendoor wel even naar binnen toe met familie wat tijd doorbrengen. Uiteraard geen probleem, want met geven en nemen kom je het verst in een relatie. Dan ga ik ook even gezellig naar binnen toe. Het kopen laat ze aan mij over, hoewel ze wel subtiel wensen doorgeeft, en van de kosten wil ze niets weten (dat is een goed iets toch?)

    Schoonfamilie is beetje een mix. Oudste zwager vind het geweldig en gaat meestal ook mee ophalen. Andere zwager leert het net een beetje door ons. Schoonouders vinden het leuk maar zonde van het geld (vooral genieten als een ander het betaalt..)

    De buurt.. Afhankelijk van waar we het vieren, maar ik heb het idee dat ze het allemaal wel prima vinden.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

    Comment


      #47
      Jaren geleden toen ik nog thuis woonde kreeg mijn moeder vanaf september een hoge bloeddruk, vuurwerk dozen opgestapeld in mijn slaapkamer, te gek voor woorden als je er aan terug denkt, wat er wel niet had kunnen gebeuren, zo ook mijn huidige vrouw 10 jaar geleden leren kennen en die kwam voor het eerst in mijn slaapkamer en ja die dacht wel even waar ben ik beland. Ik heb haar meteen aangegeven dat er 1 dag is in het jaar dat ik niet met haar bezig ben en dat is natuurlijk de 31e december en dat heeft ze geaccepteerd. Nu wonen we inmiddels weer 5 jaar samen en hebben 2 kinderen van 3 en 2 en die zijn ook al gek van vuurwerk daar ben ik blij mee maar mijn vrouw minder, zo vanaf september begint het weer te kriebelen en zit ik vaak op het forum om weer de nieuwe producten en videos te bekijken. Mijn moeder verklaart me altijd voor gek en mijn vader vind het stiekem wel leuk, die steekt dan ook de 31e ook mee af, vroeger deden we het al samen en nu dus ook nog steeds, het wordt ook elkaar jaar weer groter en mooier en zo rond de klok van 23.30 uur beginnende bij mij de zenuwen echt te komen.

      Daarom wens ik iedereen alvast een mooie 31e toe en doe geen stomme dingen met vuurwerk.

      Comment


        #48
        Het hele jaar door eigenlijk met vuurwerk bezig, en met name de laatste maanden dagelijks.

        Mijn partner gunt me mijn plezier en vraagt altijd of het leuk was (na een tripje met vrienden etc). Vraagt gelukkig nooit naar wat het gekost heeft of welke onnozele vraag dan ook .

        Voor de rest vier ik oud & nieuw altijd bij mijn ouders thuis, die wonen in een afgelegen gebied waar andere geen last van mij kunnen hebben. Daarnaast zijn zij niet te beroerd om financieel te sponsoren in de collectie! Ook vinden ze het vuurwerk altijd prachtig en klagen nergens over. Echter zijn ze er voor de rest ook totaal niet mee bezig.

        Ik vind het prima zo, en ben blij dat ik mijn hobby kan uitoefenen met een select groepje vrienden(mede-freaks tot en met). Mede door hen voel ik mij altijd weer een stukje normaler.

        Voor de rest praat ik vrij weinig over mijn hobby... al helemaal niet in de professionele werksfeer.
        alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

        Comment


          #49
          Mijn ouders vinden het geldverspilling. Mijn vriedin moest er 2 jaar geleden nog niks van hebben maar die heb ik nu net zo gek gekregen als mijzelf. Mijn vrienden doen ook gewoon gezellig mee!

          Comment


            #50
            mijn ouders weten wel dat ik vuurwerk heb maar ze hebben geen idee voor hoeveel
            Maar maakt ook niet uit, het is mijn eigen geld dus...

            Ik vier het wel bij mijn ouders aangezien het daar altijd mooier is dan hier in mijn eigen straat.

            Comment


              #51
              Mijn vrouw vindt vuurwerk gelukkig ook geweldig. Grappige is dat die vooral van knal vuurwerk houdt. Dochter heeft het virus ook meegekregen....

              Rest van de familie vindt dat ik knettergek ben maar daar kan ik prima mee omgaan.

              Comment


                #52
                Mijn familie waar ik het vier vind het allemaal mooi en prima.
                Maar ik haal misschien ook wat minder grote bergen dan andere leden hahahhha.

                Mijn pa wil alleen geen illegaal vuurwerk in zijn straat maar daar interesseer ik mij persoonlijk ook niet voor en dit heb ik nooit gehad, dus nee. Geen enkel probleem of wanklank vanuit de omgeving.

                Comment


                  #53
                  Inmiddels vind iedereen het wel prima thuis, kan ook komen omdat ik vrijwel altijd lieg over het eindbedrag... Hoewel dit bedrag voor de meeste freaks op het forum peanuts is, kan ik het thuis beter voor mezelf houden

                  Comment


                    #54
                    mijn ouders vinden alles best zolang het maar veilig afgestoken wordt, komen altijd wel buiten kijken, zeker bij mijn 12 uur project. Mijn broertje houd er ook wel van alleen is die tegenwoordig meer van het illegale spul en daar heb ik niks mee en het mag niet van mijn ouders, dus hij heeft niks meer afgelopen jaren. Van mijn huisgenoten vind de helft het niks en de andere helft is net zo enthousiast als ik. En in onze straat ben ik niet de enige die afsteekt, vaak hebben de buren zelfs nog meer dus dat valt niet zo op en die vinden alles best.Vooral mijn buurjongetje(6 jaar)vind het fantastisch en staat altijd stipt 6 uur voor de deur om te beginnen.

                    Comment


                      #55
                      Mijn vrouw vind het best, want ik zit niet elke week in de kroeg en spaar zo dus voor mijn vuurwerk

                      Kennissen etc vinden het gestoord, maar ook wel weer geweldig
                      Vuurwerk doet de duivels dansen

                      Comment


                        #56
                        Ouders vinden het voor mij leuk maar hebben er niet heel veel mee.

                        Vriendin was er eerst bang voor en bleef er ver van weg.
                        Maar is inmiddels als een blad aan de boom omgedraaid en kiest zelf mee in de collectie en legt daar ook keurig een budget voor in. En zoekt inmiddels zelfs ook of er nog shows in de buurt zijn. Van de zomer in Spanje ging ze na 2 shows steeds bij de toeristen informatie vragen of er nog meer was in de omgeving.

                        Erg gaaf dat ze het zo opgepakt heeft.

                        Vrienden vind het leuk en kijken graag mee maar zijn lang niet zo fanatiek als mij. En zeker niet als ik over eventueel illegaal knal vuurwerk begin en vind dat dat niet kan.

                        Comment


                          #57
                          Vrienden heb ik niet en dit vind m'n vrouw van vuurwerk:

                          Comment


                            #58
                            Niks bijzonders eigenlijk. Het is gewoon een hobby, zoals iedereen wat anders heeft. Ze snappen alleen vaak niet dat je er al zo'n tijd van tevoren mee bezig kan zijn.

                            Comment


                              #59
                              me meisje die vind het rond uit vervelend dat ik altijd vuurwerk filmpjes kijk
                              en als het zo ver is kijkt ze naar me en zegt je bent gek ouwe:P
                              en vind ze het stiekem toch leuk
                              don't worry im fireworks crazy!!!

                              Comment


                                #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door pyrostar88 Bekijk bericht
                                me meisje die vind het rond uit vervelend dat ik altijd vuurwerk filmpjes kijk
                                en als het zo ver is kijkt ze naar me en zegt je bent gek ouwe:P
                                en vind ze het stiekem toch leuk
                                Hier eigenlijk precies hetzelfde. Net bij het bestellen (in de winkel) was ze wel mee. Ze vindt het veel geld, maar gunt mij het plezier omdat ik 6 dagen per week gewoon werk en dan die ene dag per jaar wel gunt
                                Onafhankelijk lid. Geen winkelier.

                                Comment

                                Working...
                                X