Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp en of inspiratietopic doorlontprojecten 2013/2014

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hulp en of inspiratietopic doorlontprojecten 2013/2014

    Bassiefirework kwam met de vraag om hier een topic over aan te maken, hij heeft hem zelf opgezet, dus bij deze :

    Heb jij ook wel eens het idee dat je een mooi project wil maken, maar kom je er niet uit of zoek je inspiratie?

    Plaats dan hier al jouw doorlontprojecten die je van plan bent om tijdens de jaarwisseling af te steken of vraag advies over welke producten je nou het beste kan gebruiken.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    #2
    Leuk topic!

    Ben van plan een klein project te maken met:

    2x surround set (kleine fontijn)
    2x Spanish Storm
    6x Raketbatterij 200
    10x Monsters TT single shot
    1x Delicious Thunder Final Edition
    4x Flower Power single shot

    Plan is om het ook in deze volgorde door te lonten, waarbij de 6 raketbatterijen tegelijk moeten eindigen met de Spanish Storms, gevolgd door de rest. Hopelijk krijg ik dit goed getimed met normaal en snel visco-lont.

    Comment


      #3
      Ben van plan te starten met 4x de silvercrack van zena. Daarna 2x V shape molotov mines, gevolgd door 2x de whale van wolff. daarna nog een mooie goudcake (tips?!) en een knallende afsluiting (tips?!).
      Ook ben ik nog opzoek naar een eind knalfinale. Budget voor deze 2 projectjes is 100/130 euro. Tips?!
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #4
        Wat tips gevraagd omtrent een singleshot projectje: Hoe kan ik het beste de lonten laten lopen/verbinden. En dan met name waarmee ik de meeste schoten kan lossen in een kot tijdsbestek.
        Heb normaal/snellont maar geen quickmatch.

        Comment


          #5
          Dit wordt mijn finale van de avond, overlappend doorgelont als het goed gaat ;)

          1x Blue Soaring Flowers
          1x White Flowers
          1x Golden FLowers
          1x Ultra Wave
          1x Total Madness
          1x Paranoid Lunatic

          En nog een projectje om mee te starten:

          4x Miracle +
          20x Crackling Pearls +
          5x Ferro Swirl + 2x Mystic Dreams

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door MiniV Bekijk bericht
            Wat tips gevraagd omtrent een singleshot projectje: Hoe kan ik het beste de lonten laten lopen/verbinden. En dan met name waarmee ik de meeste schoten kan lossen in een kot tijdsbestek.
            Heb normaal/snellont maar geen quickmatch.
            Ik heb nog een film van een doorlontproject van mij. Dit waren alleen maar Binkies waar ik vanaf wou. Ik had de voetjes eraf gehaald en het plakband van de lonten los gemaakt. Toen een roze lont van Zena/Original erdoor gelust waardoor je in een redelijk snel tempo een leuk knalblok kan maken!

            Comment


              #7
              Ondanks, of dankzij, dat het illegaal is: wat een goed topic! Want iedereen wil altijd longer, harder, stronger dan wat Den Haag toestaat.

              Comment


                #8
                Beste Mensen, Ik heb een vraagje...
                Al jaren lang fanatiek liefhebber van vuurwerk, maar me nooit echt hoeven verdiepen in hoe en in welke volgorde ik alles afsteek. Opa werkte jarenlang bij Broekhoff en aan het eind van het jaar was het vaak weer uitzoeken geblazen. Afgelopen jaren zelf gaan kopen.. (dure hobby) . Maar goed, dit jaar heb ik aardig wat producten maar het is meer allemaal op de losse hand gekocht. Nu vroeg ik me af hoe zouden jullie dit afsteken/doorlonten, in welke volgorde

                1x Rock te show
                4x Hot Hot Hot
                1x Event Cake 05
                1x Delicious Thunder = 2
                2x Heavy Legend 25
                1x Grande Finale
                1x Timeless
                2x Secret Wave
                1x Las vegas
                2x Eldorado
                1x Six Elements
                1x Immortal Gold
                1x Event no4
                1x Stage maker
                1x Event no1
                1x Event pijlen ass..

                Zou het gaaf vinden als hier een topic voor kwam zoals. een soort HOE DOEN DE PRO'S HET


                Frawel

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Djaimy Bekijk bericht
                  Ben van plan te starten met 4x de silvercrack van zena. Daarna 2x V shape molotov mines, gevolgd door 2x de whale van wolff. daarna nog een mooie goudcake (tips?!) en een knallende afsluiting (tips?!).
                  Ook ben ik nog opzoek naar een eind knalfinale. Budget voor deze 2 projectjes is 100/130 euro. Tips?!
                  Gold Rush of Midnight Mania een optie voor je? Allebei rond de 25 euro p.s.
                  Beiden goud cakes.

                  Finale voor knal vind ik lastig, aangezien ik niet weet welke merken je zoal kan halen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                  Ondanks, of dankzij, dat het illegaal is: wat een goed topic! Want iedereen wil altijd longer, harder, stronger dan wat Den Haag toestaat.
                  Stel jezelf de vraag: als Nederland op vuurwerkvlak het beleid zou hanteren van een Duitsland en Spanje, zou die drang om zich af te zetten tegen Den Haag dan zo sterk aanwezig zijn?

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Frawel Bekijk bericht
                    Beste Mensen, Ik heb een vraagje...
                    Al jaren lang fanatiek liefhebber van vuurwerk, maar me nooit echt hoeven verdiepen in hoe en in welke volgorde ik alles afsteek. Opa werkte jarenlang bij Broekhoff en aan het eind van het jaar was het vaak weer uitzoeken geblazen. Afgelopen jaren zelf gaan kopen.. (dure hobby) . Maar goed, dit jaar heb ik aardig wat producten maar het is meer allemaal op de losse hand gekocht. Nu vroeg ik me af hoe zouden jullie dit afsteken/doorlonten, in welke volgorde

                    1x Rock te show
                    4x Hot Hot Hot
                    1x Event Cake 05
                    1x Delicious Thunder = 2
                    2x Heavy Legend 25
                    1x Grande Finale
                    1x Timeless
                    2x Secret Wave
                    1x Las vegas
                    2x Eldorado
                    1x Six Elements
                    1x Immortal Gold
                    1x Event no4
                    1x Stage maker
                    1x Event no1
                    1x Event pijlen ass..

                    Zou het gaaf vinden als hier een topic voor kwam zoals. een soort HOE DOEN DE PRO'S HET


                    Frawel
                    Is er iemand die me hierbij wil helpen?

                    Comment


                      #11
                      @Frawel:
                      Wil je met al die productne één grote show geven? Of wil je nog dingen los afsteken? De grote showboxen als Immortal Gold en Six Elements kun je prima stand-alone afsteken, zonder daar een hele show omheen te geven. De Event pijlen daarentegen, zijn lastig in een project in te bouwen. Het is wat lastig om pijlen makkelijk in een show te laten passen, want het afsteken is lastig met een rek en de stijghoogte vaak groot. Met je losse cakes kun je wél een prima show maken. Je hebt leuke artikelen op de lijst die je mooi achter elkaar kan laten aansluiten. Ik vind het alleen lastig om een waardige finale ermee te maken. Een echt duidelijk finale product ontbreekt op je lijst. Misschien de Rock The Show met de finale edition van de Delicious Thunder die overlappend is doorgelont. Maar dat kan wel wat technisch worden voor iemand die zijn eerste show wilt maken...
                      Ik denk in elk geval dat je eerst zelf moet kiezen welke producten er wél in je show moeten komen, en welke producten je los wilt afsteken.
                      Laten we lekker link gaan doen!

                      Comment


                        #12
                        Ik wil eigenlijk van alles korte showtjes maken min of meer kleine projectjes. Ik wil alleen een goede opbouw van de avond. Dus wss sws afsluiten met die grote boxen. Wat zijn nog producten die ik er evt bij kan zetten. zodat ik een mooi finale projectje kan maken.

                        Die 10 pijlen lont ik door in een rek. Dat is een projectjes op zichzelf

                        Het hoeft niet allemaal aan een stuk door de lucht in. Ik vind niks mooiers dan afsteken-kijken-naar binnen- pakken- neerzetten en weer kijken hahaha.

                        Comment


                          #13
                          Inmiddels besloten om maar af te trappen met:
                          2x Timeless gevolgd door 4x hot hot hot(2x in Vshape kruisend)

                          Ik vraag me af hoe ik die secretwave het best kan gebruiken, ik wil ze namelijk een stukje uit elkaar zetten.
                          Maar het is voor mijn gevoel wel echt een finale waardig product.
                          Wat denken jullie? na de heavy legend 25? of zijn er nog producten die ik er misschien bij moet halen?

                          Ik hoor het graag.

                          Frawel

                          Comment


                            #14
                            Met snellont zul je nooit het effect bereiken van quickmatch... Wat je wel kunt doen, is "weven" van het snellont. (Zie de illustratie ter verduidelijking... Zwart streepje, met de pijl aangegeven is snellont)

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	weven vuurwerk.jpg
Vertoningen:1
Grootte:42,6 KB
ID:	1547801
                            Doordat je zo'n overlapping maakt, zal het lont elkaar vanzelf blijven aansteken... Hierdoor zal je vuurwerkje behoorlijk snel de lucht in gaan.
                            Guess who's back?

                            Comment


                              #15
                              nog een vraagje denken jullie dat het wat is om de heavy legend 25 te combineren met lasvegas van wolff in W-shape??

                              Dus Heavy legend 25sh - Las Vegas - Heavy legend 25 ?
                              Of zouden deze cakes niet samen gaan?

                              Frawel

                              Comment

                              Working...
                              X