Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is jou budget dit jaar ?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door RIK777 Bekijk bericht
    Dit jaar ga ik toch wel naar de 2000 toe!
    Jij weet er wel een lekker feessie van te maken zo te horen

    Ikzelf zal het naar alle waarschijnlijkheid weer zo rond de €200 houden, als je goed zoekt kan je er zat voor halen.

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
      Pas wel op want eigenlijk is dit illegaal. Zou natuurlijk erg jammer zijn dat iemand het van je overneemt..
      Valt over te speculeren. Had het er pas met een mede freak er over: áls vuurwerk het hele jaar legaal vervoerd mag worden, mag je alle potten die binnen de Nederlandse wet (kunnen) passen gewoon legaal importeren. Dus denk aan Hydra serie en zo. Kopen mag (mits in Belgie <1 kg kruit en Nederland <25kg bruto), importeren binnen bepaalde grenzen (regelgeving vergelijkbaar met alcohol), bezit mag, transport mag.
      Dat verhaaltje gaat uiteraard niet op voor knallers, matten en grotere pijlen. Tevens was het slechts een hersenspinseltje, dus óf het klopt en mag is ook even iets wat nog uitgezocht moet worden.
      [B]Groetjes Kamikaze[/B]

      Comment


        Ik heb niks meer over op de moment hahaha...Terug van 0 sparen...
        Ik kwam van +- 1000 euro
        BeginnerBE AVP

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
          Valt over te speculeren. Had het er pas met een mede freak er over: áls vuurwerk het hele jaar legaal vervoerd mag worden, mag je alle potten die binnen de Nederlandse wet (kunnen) passen gewoon legaal importeren.
          Fout !

          Vuurwerk in het buitenland gekocht (ook al zit er CE op ) is en blijft illegaal !


          Mijn budget... hahahaha...tel ik daar mijn reizen bij op??

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
            Valt over te speculeren. Had het er pas met een mede freak er over: áls vuurwerk het hele jaar legaal vervoerd mag worden, mag je alle potten die binnen de Nederlandse wet (kunnen) passen gewoon legaal importeren. Dus denk aan Hydra serie en zo. Kopen mag (mits in Belgie <1 kg kruit en Nederland <25kg bruto), importeren binnen bepaalde grenzen (regelgeving vergelijkbaar met alcohol), bezit mag, transport mag.
            Dat verhaaltje gaat uiteraard niet op voor knallers, matten en grotere pijlen. Tevens was het slechts een hersenspinseltje, dus óf het klopt en mag is ook even iets wat nog uitgezocht moet worden.
            Fout! Het transport van vuurwerk is buiten de toegestane periode van (28) 29, 30 en 31 december niet toegestaan! Je mag vuurwerk niet buiten de verkoopdagen voor handen hebben op een publiekelijk toegankelijke plaats. Een auto IS publiekelijk toegankelijk! Hoe raar het ook klinkt, een auto is openbaar terrein.

            Daarnaast geldt inderdaad wat infinity zegt: elke soort vuurwerk wat je in het buitenland koopt, is illegaal in Nederland op het moment dat jij het als consument over de landsgrens vervoert. Vuurwerk is uitgesloten van vrije handel binnen de EU, op basis van het Vuurwerkbesluit:

            § 2. Algemene bepalingen

            Artikel 1.2.2

            4. Het is verboden vuurwerk (...) binnen het grondgebied van Nederland te brengen, op te slaan, te vervaardigen, toe te passen, voorhanden te hebben, aan een ander ter beschikking te stellen of tot ontbranding te brengen indien dit niet voldoet aan het bepaalde bij of krachtens dit besluit.

            Hoofdstuk 1 § 3. Binnen en buiten het grondgebied van Nederland brengen
            Artikel 1.3.2

            1. Degene die vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengt, meldt voorafgaand elektronisch het voornemen hiertoe bij Onze Minister. De melding wordt ten minste 48 uur voorafgaand aan het binnen of buiten Nederland brengen van de artikelen gedaan.
            2. In afwijking van het eerste lid is het degene die consumentenvuurwerk in de periode van 15 december tot 1 januari binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengt, toegestaan het voornemen hiertoe ten minste 24 uur van te voren elektronisch bij Onze Minister te melden.
            (...)
            4. Bij de melding worden in ieder geval de volgende gegevens verstrekt:
            a. de naam en het adres van degene die het vuurwerk (...) binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengt;
            b. de voorziene plaats waar, de datum en het verwachte tijdstip, waarop het vuurwerk (...) binnen of buiten het grondgebied van Nederland worden gebracht;
            c. of het consumenten- of professioneel vuurwerk dan wel pyrotechnische artikelen voor theatergebruik betreft, het door de fabrikant bij de vervaardiging toegekende artikelnummer dat dient ter identificatie van het artikel, de CE-markering, het type vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik, de NEM, per artikelnummer de hoeveelheid verpakt vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik in kilogrammen of het gewicht per verpakkingseenheid in kilogrammen en indien van toepassing het containernummer waarin het vuurwerk of de pyrotechnische artikelen voor theatergebruik zich bevinden;
            d. de voorziene datum waarop en de plaats waar het vuurwerk of de pyrotechnische artikelen voor theatergebruik worden gelost of overgeladen en, indien de artikelen aansluitend aan het binnen het grondgebied van Nederland brengen tot ontbranding worden gebracht, de plaats van die ontbranding;
            e. bij binnen het grondgebied van Nederland brengen het land van productie, de naam van de onderneming die het vuurwerk of de pyrotechnische artikelen voor theatergebruik geproduceerd heeft, de naam en het adres van degene bij wie de artikelen worden opgeslagen, en de naam en het adres van degene voor wie de artikelen zijn bestemd;
            (...)
            5. Bij ministeriële regeling worden nadere regels gesteld met betrekking tot de wijze waarop een melding langs elektronische weg wordt gedaan.
            6. Afwijking van de gemelde gegevens wordt voorafgaand aan het binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengen van vuurwerk of de pyrotechnische artikelen voor theatergebruik terstond aan Onze Minister gemeld.
            7. Voor de berekening van de periode van 48 uur, bedoeld in het eerste lid, worden uren die vallen op een dag, niet zijnde een werkdag, niet meegerekend.

            Er hoeft dus helemaal niks uitgezocht te worden, want dit is allang duidelijk.


            ON TOPIC:
            Ik heb nog geen flauw idee wat mijn budget gaat worden voor 2014. Ik hoop zo snel mogelijk een baan te hebben, waarna ik hopelijk ook een fatsoenlijk budget kan bewerkstelligen. Ik betwijfel wel of ik meer dan 600 euro zal uitgeven, dus ik schat mijn budget in tussen de 300 en 600 euro.
            Laten we lekker link gaan doen!

            Comment


              Afgelopen jaar had ik voor €1100, wat ik wel zat vond. Dit jaar wil ik tussen de €700-€900 zitten. Wil aankomend jaarwisseling ook meer losse cakes kopen i.p.v. 5/6 boxen.

              Comment


                Ik weet het nooit precies, en ik hoef het ook niet te weten Maar ben dit jaar volgens mij wel over de 1300 euro gegaan. Meer dan voorgaande jaren iig…

                Geen spijt van, heb alleen maar mooie cakes afgestoken, ook in de vooravond. En als toetje nog wat mooie profblokken er achteraan

                Voor aankomend jaar wil ik wel iets minder uitgeven, hangt een beetje af van wat ik tegen die tijd te besteden heb
                One shot

                Comment


                  Afgelopen jaar had ik zo'n totaalbedrag van € 350,-, zal dit jaar wel weer meer worden, elk jaar wil ik m'n collectie groter dan het jaar daarvoor :P. Totaalbedrag zal zeker € 400,- zijn voor dit jaar gok ik.

                  Comment


                    Afgelopen jaar voor zowat 3000 totaal uitgegeven.
                    Ik hoop dit jaar de schade toch beperkt te houden.
                    Enjoy dont destroy i love fireworks

                    Comment


                      Vond eigenlijk dat ik dit jaar precies genoeg had. Dus volgend jaar moet het natuurlijk weer veel meer zijn... Als ik het dit jaar onder de 1000 hou ben ik zeer tevreden.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door infinity Bekijk bericht
                        Fout !

                        Vuurwerk in het buitenland gekocht (ook al zit er CE op ) is en blijft illegaal !


                        Mijn budget... hahahaha...tel ik daar mijn reizen bij op??
                        Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
                        Fout! Het transport van vuurwerk is buiten de toegestane periode van (28) 29, 30 en 31 december niet toegestaan! Je mag vuurwerk niet buiten de verkoopdagen voor handen hebben op een publiekelijk toegankelijke plaats. Een auto IS publiekelijk toegankelijk! Hoe raar het ook klinkt, een auto is openbaar terrein.

                        Daarnaast geldt inderdaad wat infinity zegt: elke soort vuurwerk wat je in het buitenland koopt, is illegaal in Nederland op het moment dat jij het als consument over de landsgrens vervoert. Vuurwerk is uitgesloten van vrije handel binnen de EU, op basis van het Vuurwerkbesluit:

                        § 2. Algemene bepalingen




                        Hoofdstuk 1 § 3. Binnen en buiten het grondgebied van Nederland brengen



                        Er hoeft dus helemaal niks uitgezocht te worden, want dit is allang duidelijk.


                        ON TOPIC:
                        Ik heb nog geen flauw idee wat mijn budget gaat worden voor 2014. Ik hoop zo snel mogelijk een baan te hebben, waarna ik hopelijk ook een fatsoenlijk budget kan bewerkstelligen. Ik betwijfel wel of ik meer dan 600 euro zal uitgeven, dus ik schat mijn budget in tussen de 300 en 600 euro.
                        Heel het artikel gaat over import, of is import/export gerelateerd. Maar hoe zit het dan met in Nederland gekocht legaal vuurwerk transport, binnen Nederland (dus van huis naar de vuurwerkwinkel bijvoorbeeld?). Zijn daar artikelen van die het expliciet verbieden?

                        Want dan krijg je dit:
                        Hoe zit het dan met het garantierecht? Als ik een weigeraar of iets dergelijks heb moet ik deze op een of andere manier om kunnen ruilen of geld terug kunnen krijgen (aangezien een product niet aan de reële verwachtingen voldeed). Voorwaarde is in het algemeen dat de winkelier het oude product terug krijgt.
                        Een nieuw exemplaar zal je dan niet direct meekrijgen, maar een tegoedbon of geld terug is reëel.

                        Dan zou op basis van een RACT dit garantierecht dus niet toepasbaar zijn (aangezien je het niet mag vervoeren en dus onmogelijk bij de winkelier kan krijgen). Vraag ik me af wat "zwaarder weegt". Ik denk dat je het kan winnen, mits je voldoende kan bewijzen dat je daadwerkelijk naar de winkelier ging om je te beroepen op je wettelijke (!) garantie (en eventueel zelfs op de wettelijke (!) bedenktijd in geval van koop op afstand in bijvoorbeeld een webshop van een vuurwerkwinkel)

                        Is wel even uitgaande van een Nederlands product uit een Nederlandse winkel. De import zal ik me verder niet over uit laten, want ook daar zitten tegenstrijdigheden in meen ik.
                        [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                        Comment


                          Dit jaar was het 550 ongeveer. Volgend jaar ook zoiets denk ik

                          Comment


                            dit jaar was het 250. Komend jaar zal het rond de 300 liggen.

                            Comment


                              Ik denk dat ik van €120 in de 2013/2014 jaarwisseling naar €150 ga voor 2014/2015.
                              Gelukkig 2024!

                              Comment


                                van afgelopent jaar 1000 euro probeer ik voor 2014/2015 voor 600/750 euro klaar te zijn

                                Comment

                                Working...
                                X