Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht weer met O&N

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Slecht weer met O&N

    Nou ben ik ongeveer 8 jaar ivm de geboorte van onze kids en wisselende banen en chaotische tijden even minder actief geweest met vuurwerk.
    De rust is gelukkig wedergekeerd en nu vraag ik me het volgende af:

    Vorig jaar was het best mistig om vuurwerk af te steken.

    Maar wat als het nou (hard) regent, of sneeuwt, of wat voor andere omstandigheid dan ook dat het dit jaar niet mogelijk is, veilig en verantwoord, vuurwerk om 12 uur te stoken?

    Zijn er dan uitzonderingen? Ik neem aan dat we niet een heel jaar met resten vuurwerk in huis mogen blijven zitten omdat we het niet konden afsteken.

    Is dit al eerder gebeurd dat iemand weet, of weet iemand de regels hierover?

    Ik vind het nogal zonde om dure cakes te schieten die je door bv dichte mist niet ziet, of die gevaarlijk kunnen worden als ze nat door de regen worden...

    Tuurlijk ga ik uit van mooi, droog, licht vriezend weer, maar het blijft Nederland he.
    Ik zei nog zo, geen bommetje!

    #2
    Het afsteken op 1 januari wordt gedoogd (?) geloof ik, als er zeer slechte weeromstandigheden op de 31 zijn...

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ChrissieOne Bekijk bericht
      Het afsteken op 1 januari wordt gedoogd (?) geloof ik, als er zeer slechte weeromstandigheden op de 31 zijn...
      als dat zo zou zijn hoe wordt dat bekend gemaakt ?
      02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

      Comment


        #4
        In de meeste gemeenten wordt het wel gedoogd dat je het bijv 1 jan afsteekt als het echt slecht weer is. Zelf 1 * dichte mist gehad en toen grotendeels alles bewaard en op 1 jan nog wat cakes afgestoken.
        Gerwin

        Comment


          #5
          maar dat wordt niet zwart of wit bekend gemaakt
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment


            #6
            Hey, dit vroegen mijn ouders en ik ook al af!
            Heb geen zin om mijn cakes af te steken als het mistig is of regent.
            Mijn vader heeft voorgesteld om de cakes ingedraaid in een vuilniszak in een doos met deksel (van plastic) te bewaren: is dit een goed idee of is er een betere manier?
            Offline!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door *Vuurwerkfreak Bekijk bericht
              Hey, dit vroegen mijn ouders en ik ook al af!
              Heb geen zin om mijn cakes af te steken als het mistig is of regent.
              Mijn vader heeft voorgesteld om de cakes ingedraaid in een vuilniszak in een doos met deksel (van plastic) te bewaren: is dit een goed idee of is er een betere manier?
              gewoon stoken die handel 1 januari
              www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

              Comment


                #8
                Nou wat hier boven gezegd wordt lijkt mij ook te kloppen, dus voor die ene dag hoef je ze niet in een vuilniszak te doen Vuurwerkfreak
                Ik denk wel dat er dan een grote hoeveelheid sfeer mist.. Het aftellen naar 00.00 en het inluiden van het nieuwe jaar is dan immers al voorbij.

                Comment


                  #9
                  Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt en hoop dat niet mee te maken, maar het is inderdaad veelal gedoogd om op 1 januari te stoken als het echt extreem slecht weer was.

                  Ik ben 1x om 2 uur pas begonnen door hevige regenval, maar heb met die mistige dagen sowieso gelezen dat ze liever hebben dat je het wegstookt op 1 januari dan dat je het een jaar in huis of de schuur legt.

                  Laten we er van uit gaan dat het niet hoeft hehe, maar het kan altijd gebeuren inderdaad!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door *Vuurwerkfreak Bekijk bericht
                    Hey, dit vroegen mijn ouders en ik ook al af!
                    Heb geen zin om mijn cakes af te steken als het mistig is of regent.
                    Mijn vader heeft voorgesteld om de cakes ingedraaid in een vuilniszak in een doos met deksel (van plastic) te bewaren: is dit een goed idee of is er een betere manier?
                    Als je het al bewaart zijn die vuilniszakken niet echt nodig. Hierdoor kan het vuurwerk juist stuk gaan door condens waarna schimmels meer kans hebben. Als je het bewaart in de schuur, gewoon in kartonnen dozen doen en de laatste 3 dagen eventueel binnenshuis bewaren. Die oude vochtige munitiebunkers in Duitsland zijn tenslotte ook niet funest voor het vuurwerk dat je het einde van het jaar in de winkel mee krijgt.

                    Wat je zegt Martijn vraag ik me nu eigenlijk ook wel af. Hoe zit het met stoken op 1 januari als uitzondering? Heb dit jaar zelf ook veel bewaart ivm mist. Had het eigenlijk liever afgestoken maar heb het risico toch maar niet genomen.
                    ..

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door *Vuurwerkfreak Bekijk bericht
                      Hey, dit vroegen mijn ouders en ik ook al af!
                      Heb geen zin om mijn cakes af te steken als het mistig is of regent.
                      Mijn vader heeft voorgesteld om de cakes ingedraaid in een vuilniszak in een doos met deksel (van plastic) te bewaren: is dit een goed idee of is er een betere manier?
                      Nou, daar ging het me ook om, we kunnen het op een manier wel bewaren, maar volgens mij mag iemand niet in het bezit zijn van vuurwerk buiten de daarvoor gestelde dagen. En misschien is het bewaren van vuurwerk weer niet goed voor het stoken in het jaar erop.

                      Ik blijf liever niet een heel jaar met mooie cakes zitten.

                      Klein spul maakt me niet uit.

                      En ja, hoe weten wanneer er een grens getrokken wordt wanneer het wel of niet mag op een ander tijdstip.
                      Met de media van vandaag heb ik weinig hoop...
                      Ik zei nog zo, geen bommetje!

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Shell-Martijn Bekijk bericht
                        Nou, daar ging het me ook om, we kunnen het op een manier wel bewaren, maar volgens mij mag iemand niet in het bezit zijn van vuurwerk buiten de daarvoor gestelde dagen. En misschien is het bewaren van vuurwerk weer niet goed voor het stoken in het jaar erop.

                        Ik blijf liever niet een heel jaar met mooie cakes zitten.

                        Klein spul maakt me niet uit.

                        En ja, hoe weten wanneer er een grens getrokken wordt wanneer het wel of niet mag op een ander tijdstip.
                        Met de media van vandaag heb ik weinig hoop...
                        Je mag 10 (jawel!) kg op een niet voor publiek toegankelijke plek bewaren volgens het vuurwerkbesluit. Dit is meer gericht op bedrijven maar toch. Het is meer gedoogbeleid. Als niemand het ziet mag het. Komt de politie langs en ze vinden het ben je het kwijt en krijg je een proces verbaal.
                        ..

                        Comment


                          #13
                          Aan een Moderator, ik mis een Thanks button, hehe, plaats ik voor het eerst een nieuw topic...
                          Ik zei nog zo, geen bommetje!

                          Comment


                            #14
                            Heb het wel keer meegemaakt 3 jaar terug meen ik, nog geen meter zicht op nieuwjaars nacht dat men 1 januari gedoogd mochten stoken.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door genius Bekijk bericht
                              Je mag 10 (jawel!) kg op een niet voor publiek toegankelijke plek bewaren volgens het vuurwerkbesluit. Dit is meer gericht op bedrijven maar toch. Het is meer gedoogbeleid. Als niemand het ziet mag het. Komt de politie langs en ze vinden het ben je het kwijt en krijg je een proces verbaal.
                              wat een gedoogbeleid is het dan, niet dus !!
                              075 zaantjee

                              Comment

                              Working...
                              X