Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is nou sfeer?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Wat is nou sfeer?

    Van de week kwam er in een discussie ter sprake wat nou eigenlijk sfeer was. Nu vraag ik mij af, wat is nou eigenlijk sfeer voor jullie? Hierbij doel ik niet op de sfeer op het forum (hoewel dat er natuurlijk ook bij hoort) maar waaraan is nou iets sfeer? Wat moet iets hebben voor jou wanneer het sfeer is?

    Bijvoorbeeld!

    Voor mij is sfeer een frisse winterdag, s'avonds op de fiets door de straten gaan die verlicht zijn met kerstverlichting. Hier en daar hoor je al een knal, maar het is vooral de rust. Met de gedachte zit je natuurlijk 24/7 bij vuurwerk!

    #2
    maar dan heb je 't meteen over een bepaald type sfeer. Een nare, sinistere sfeer is ook een sfeer. Dus wil je weten wat 'sfeer' is, of waardoor we een bepaald type (specificeer dan) sfeer opgeroepen zien?

    Comment


      #3
      Toen ik vanochtend om tien over acht naar school fietste.
      Het was echt heel mistig (nu nog), zicht misschien 40-50 meter?
      Daarnaast geheel bewolkt en behoorlijk koud. Handschoenen aan.
      Dat is sfeer, ik kreeg echt een oudjaarsdag gevoel.
      [b]Niet actief[/b]

      Comment


        #4
        Voor mij is sfeer:
        De kou, de kerstverlichting inderdaad, de gezelligheid, met de familie lekker eten, met vrienden over de straten wandelen, af en toe een pijl/knal..
        En inderdaad de rust.
        MarkHE can't live without tangerine juice, do you have some?

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
          maar dan heb je 't meteen over een bepaald type sfeer. Een nare, sinistere sfeer is ook een sfeer.
          Het heeft natuurlijk allemaal te maken met de sfeer rondom oud en nieuw, kerst, vuurwerk of de koude wintermaanden! Geen bloeddostige horrorfilm.

          Comment


            #6
            Pff, ik denk dat dat heel moeilijk, misschien wel helemaal niet, te omschrijven is. Voor iedereen is sfeer anders, iedereen beleefd het op zijn eigen manier.

            Zelf vind ik het heel moeilijk om te omschrijven.. Het is gewoon een kriebelend gevoel van binnen. Met kerst komt dat door de gezelligheid, de knusheid en de verbondenheid, met oud en nieuw is het iets anders... Maar wat, ik zou het niet kunnen vertellen

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door SniperX Bekijk bericht
              Toen ik vanochtend om tien over acht naar school fietste.
              Het was echt heel mistig (nu nog), zicht misschien 40-50 meter?
              Daarnaast geheel bewolkt en behoorlijk koud. Handschoenen aan.
              Dat is sfeer, ik kreeg echt een oudjaarsdag gevoel.
              Hier hetzelfde verhaal..

              Weinig zicht.. koud...deed me echt denken aan oud en nieuw
              [url]http://www.youtube.com/user/djtdestech[/url]

              Comment


                #8
                Sfeer de; m -en Sferen 1. kring: in hoger(e) sferen zijn met zijn gedachten bij de hoogste zaken 2. stemming die ergens heerst: een plezierige - 3. goede stemming

                Voor mij is sfeer gewoon het totaalplaatje van toeleven naar de maand december, waarbij het steeds kouder wordt en je steeds hyperactiever thuis begint te worden. Je trekt vaker naar vuurwerksites, kijkt nog eens je lijstjes door. Krijgt veel te laat (nadat je lijsten al een maand klaar zijn)de vuurwerkkrantjes.
                Sinterklaas die langskomt, de kerstboom halen, kerstshows bezoeken.
                Het van de 28/29e niet in slaap kunnen komen (ben gvd 22 )
                Op andere fora: bloodwake / mollyman

                Comment


                  #9
                  Ik kan hier maar 1 ding zeggen, de compilatie van vuurmetwerk een passende muziek op de achtergrond, gezellig met mekaar onzin uitkramen. Beetje rondhangen...
                  De kruitstress begint weer!!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door I-TIMOOW-I Bekijk bericht
                    Hier hetzelfde verhaal..

                    Weinig zicht.. koud...deed me echt denken aan oud en nieuw

                    Weinig zicht mag wel wegblijven
                    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door rene_vuurwerk Bekijk bericht
                      Weinig zicht mag wel wegblijven
                      Hoop het wel ja
                      [url]http://www.youtube.com/user/djtdestech[/url]

                      Comment


                        #12
                        Wat ik sfeer vind :

                        - De geur van een brandende open haard
                        - Heerlijk koud buiten
                        - Sneeuw
                        - The Christmas station
                        - Inkopen doen voor Sinterklaas, Gedichten maken

                        En de webshops die online komen net als lijstjes en collectie foto's

                        Ook kan ik genieten van reportages die nieuws zenders maken over de vuurwerk verkoop.

                        Ik kan nog wel 20 dingen opnoemen wat voor mij sfeer is
                        www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                        Comment


                          #13
                          Wat ik dus sfeer vindt is dit.
                          Is een dag vorig jaar geweest 1 week voor oud en nieuw.
                          Er ligt een laag sneeuw van 25 centimeter.
                          De temperatuur is -2 graden, iedereen ging lopend overal naar toe. Omdat met de auto rijden bijna onmogelijk was.
                          We moesten een boodschap doen voor het avondeten.
                          Dus we pakten de slee om alles op neer te zetten.
                          Ik pakte nog stiekem 1 pakje rotjes voor onderweg en 1 grondbloem.
                          We begonnen te lopen en 1 steek meteen het eerste rotje aan! *PLOP* jammer gooide hem in de sneeuw.
                          We lopen een stukje verder en er vliegt een vuurpijl in de buurt omhoog *PANG* mooi boekket!
                          Ik maak snel 1 kleine heksenkring want ik was bang dat er politie aan zou komen.
                          Aansteken en *pangpangpangzzzzmmmmmPANG* Ow grondbloem met knal.
                          We zijn nog aan het lopen en overal is het versierd op de ene plek nog mooier dan de andere.
                          Aangekomen bij de winkel stond er een schap met allemaal kindervuurwerk sterretjes kinderpakketjes bengaalse fakkes. Ik gevraagt voor 2 pakjes sterretjes om later op de avond nog wat te stoken. Oke en we pakken het avondeten.
                          Boerenkool met rookworst echt winters en nog een pak chokomelk!
                          Betaald en we waren buiten en weer terug lopen.

                          *BOEM* sow dat was een harde knal zeker in de richting van een Cobra 6.
                          We lopen de straat op en we zien jongens wegrennen. Heerlijk he! zei ik tegen me moeder.

                          Eenmaal thuis aangekomen lekkere chokomel gemaakt met speculaas en op Vuurwerkcrew gezeten. Het was gezellig er werd veel gepost!

                          Ik moest eten.
                          Na het eten voor de TV gaan zitten en een kerstfilm gekeken. Gezellig op de bank en in de pauze snel wat sterretjes gestookt en 1 rotje.
                          Na de film gaan slapen.

                          Herlijke dag was dat! Is echt gebeurd!
                          Die dag had ik de sfeer echt te pakken!
                          Laatst aangepast door tristen; 10 November 2011, 17:16.

                          Comment


                            #14
                            Oud en nieuw sfeer bedoel je Ruben?

                            Voor mij begint het eindejaarssfeertje te komen bij een strak blauwe lucht, temperatuur van 5 graden of koeler. Zoals nu.

                            Op de dag zelf. Winters zonnetje en een temperatuur rond het vriestpunt. Dat je buiten loopt en wasem ziet bij uitademen, maar niet te koud. Helaas nog niet meegemaakt.
                            In de avond/nacht sterren aan de hemel en eveneens rond het vriestpunt of licht eronder.
                            Verder mag ik wat brand/stook/kachellucht ruiken als ik buiten loop.

                            Voor de kerst het liefste sneeuw. En dat mag weg zijn voor de grote dag is aangebroken. Maar heldere dagen en goed vriezen mag dan ook, blijf dan toch gewoon binnen. Zoals 2 jaar terug denk ik dat het was. In de ochtend toen ik wakker werd kwam de winterse zon op en die scheen mijn kamer in. Heerlijke koude dag om bij te komen van een avondje/nacht doorhalen.

                            Voor de herst, een zomerfestival of pasen gelden weer andere vereisten. Met de herfst bladergeur, regen en af en toe storm. Voor de zomer 25 graden en zon, brak in de zomer fysiek werken en brak zijn in de weekenden. En voor de lente narcissen, vogeltjes die fluiten, bloesem.

                            Comment


                              #15
                              Ik heb pas het echte oud & nieuw sfeer gevoel als het buiten gewoon goed koud is, maar er wel een zonnetje schijnt. Af en toe zie je dan eens van die verloren sneeuwvlokjes die al smelten als ze de grond raken. Op de achtergrond hoor je soms een verloren knal of een pijl/pot de lucht in gaan. Het moet niet te extreem worden, je moet wel kunnen genieten van wat je hoort en/of ziet.

                              Kerst gevoel is bij mij echt aanwezig als het buiten al vroeg donker is en je loopt bijvoorbeeld door de stad of door een woonwijk waar kerstverlichting in volle glorie aanwezig is. Als het dan ook nog sneeuwt of er ligt nog sneeuw en het is vrij koud dan is het plaatje compleet.
                              [B]Oud maar goud:[/B] Je bent een rund als je met vuurwerk stunt!

                              Comment

                              Working...
                              X