Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsopkomst en ondergang komende tijden

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Zonsopkomst en ondergang komende tijden

    Hierbij de tijden vermeld van eerst zonsopkomst en dan zonsondergang op enkele interessante data:



    zaterdag 12 november 2011
    Aankomst Sinterklaas in Dordrecht.
    Op: 7:54
    Onder: 16:54

    zaterdag 26 november 2011
    Demo Milheeze
    Op: 8:17
    Onder:16:36

    zondag 27 november 2011
    Start advent periode: countdown tot kerst
    Op: 8:19
    Onder: 16:36

    maandag 5 december 2011
    Pakjesavond/Sinterklaasviering Nederland
    Op: 8:30
    Onder: 16:30

    dinsdag 6 december 2011
    Sinterklaasviering België
    Op: 8:32
    Onder: 16:30

    zaterdag 10 december 2011
    Meerdere demoshows waaronder Rijswijk, Leiden
    Op: 8:36
    Onder: 16:29

    maandag 12 december 2011
    Demo Zoetermeer
    Op: 8:39
    Onder:16:28

    vrijdag 16 december 2011
    Demo Vuurwerk orthen, Den Bosch
    Op: 8:42
    Onder:16:29

    zondag 18 december 2011
    Feyenoord - Fc Twente. Suburafreak (Marcel) heeft mij toegezegd die dag voor vuurwerk te gaan zorgen...
    Op: 8:44
    Onder: 16:29

    woensdag 21 december 2011
    kortste dag van het jaar 2011
    Op:8:46
    Onder:16:30

    vrijdag 23 december 2011
    Voor vele leden laatste schooldag van 2011
    Op: 8:47
    Onder: 16:31

    zaterdag 24 december 2011
    Kerstavond: Back 2 school, Bloody Christmas, Hardcore Hooligans, Prspct, Exlcusive 90's en nog vele andere feesten die avond/nacht.
    Op: 8:47
    Onder: 16:32

    zondag 25 december 2011
    Eerste kerstdag
    Op: 8:47
    Onder:16:33

    maandag 26 december 2011
    Tweede kerstdag
    Op: 8:48
    Onder:16:33

    dinsdag 27 december 2011
    vervelendste dag van het jaar één
    Op:8:48
    Onder:16:34

    woensdag 28 december 2011
    Vervelendste dag van het jaar twee.
    Op: 8:48
    Onder:16:35


    donderdag 29 december 2011
    eerste dag vuurwerkverkoop Nederland en Duitsland!
    Op: 8:48
    Onder: 16:36

    vrijdag 30 december 2011
    Tweede verkoopdag Nederland en Duitsland, afhalen kartonactie Rijswijkse vuurwerkhal, (vermoedelijke) strooptocht museumdudes, grote dag van de voorbereidingen
    Op: 8:48
    Onder:16:37


    zaterdag 31 december 2011
    De grote dag is aangebroken: alles los!
    en Mattenfreak (Mike) is jarig

    Op: 8:48
    Onder: 16:38


    En dan. Is het weer 366 dagen wachten...


    #2
    Damnn kwart voor 9 wordt het pas licht en om half 5 alweer donker... Korte dagen!

    Comment


      #3
      Ach joh. 31-12-2011 Ben je toch om 8 uur al wakker. Rustig boterhammetjes eten, bakje koffie/thee erbij. 10 over half 5 donker op 31-12. Die 10 minuten verschol met 10 dagen eerder, voelt dan als een half uur aan zeg.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
        Ach joh. 31-12-2011 Ben je toch om 8 uur al wakker. Rustig boterhammetjes eten, bakje koffie/thee erbij. 10 over half 5 donker op 31-12. Die 10 minuten verschol met 10 dagen eerder, voelt dan als een half uur aan zeg.
        Ben meestal 07:00 al wakker. Ofjah uit mijn bed op 31 december. Kan die dagen toch niet slapen...
        Heb je wle nog tijd om je ff te douche enzo aanrader!

        Comment


          #5
          is toch mooi dat het eerder donker word op oud jaar? Flikker je die vuurkorf in de tuin, paar blokken hout er in en de fik d'r in! Dat is dan direct de tijd om een mooi stukje siervuurwerk af te steken... Genieten man

          Comment


            #6
            Denk dat er wel meer zijn die tegen zonsondergang stoken. Als het goed is, doe ik daar ook aan. Mooiste moment van de dag: weten dat je al uren bezig bent, weten dat er nog enkele uren gaan komen en echt volop genieten richting 12 uur.

            Ik kijk er naar uit

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
              Denk dat er wel meer zijn die tegen zonsondergang stoken. Als het goed is, doe ik daar ook aan. Mooiste moment van de dag: weten dat je al uren bezig bent, weten dat er nog enkele uren gaan komen en echt volop genieten richting 12 uur.

              Ik kijk er naar uit
              De omslag van knalvuurwerk en fluitvuurwerk naar siervuurwerk! Geweldig. Ik hou er wel van. Camera die de lucht nog als blauw waarneemt maar de effecten net wat beter te zien zijn. Dat is sfeer!

              Comment


                #8
                Daar heb je vaak mooie filmpjes van ja. Hopen dat de leden die nog posten

                Comment


                  #9
                  En het weer is erg belangrijk. Bij helder weer is het natuurlijk eerder licht en duurt het langer voor het donker wordt. Bij geheel bewolkt weer of mist is de daglichtperiode misschien wel 20 minuten korter dan bij helder weer.

                  En dan is er nog de maan. Volle maan geeft natuurlijk net wat extra licht dan nieuwe maan. Op 31 december is 38% van de maan zichtbaar, zie hier:
                  http://www.kalender-365.nl/maankalen.../december.html
                  https://www.youtube.com/user/Originallover

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
                    Hierbij de tijden vermeld van eerst zonsopkomst en dan zonsondergang op enkele interessante data:

                    zondag 18 december 2011
                    Feyenoord - Fc Twente. Suburafreak (Marcel) heeft mij toegezegd die dag voor vuurwerk te gaan zorgen...
                    Op: 8:44
                    Onder: 16:29

                    ...Aanwezig.
                    Guess who's back?

                    Comment


                      #11
                      De maan moet inderdaad niet vervelend aanwezig zijn met oud en nieuw, terwijl met pakjesavond deze extra bijdraagt aan de sfeer.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
                        De maan moet inderdaad niet vervelend aanwezig zijn met oud en nieuw, terwijl met pakjesavond deze extra bijdraagt aan de sfeer.
                        Op 11-11-11 was het ook volle maan, was erg leuk om je geliefde te vragen. Helaas heb ik die niet, dus ook niet gedaan. Maar goed, leuk topic Jupilerfreak. Wist trouwens niet dat de zon zo laat opkomt eigenlijk, in December.
                        De komende maanden minder actief op het forum.

                        Comment


                          #13
                          Als men nu naar buiten kijkt ziet men ook een erg mooie maan. Of hij overal te zien is in Nederland weet ik niet, maar hier in ieder geval wel.
                          De komende maanden minder actief op het forum.

                          Comment


                            #14
                            Hij is nu wel mooi ja. Zojuist heb ik ook even een uurtje buiten gelopen onder de sterren. Schitterend weer verder, zo zou ik het graag zien met oud en nieuw. Minus de maan dan.

                            Comment


                              #15
                              Heren! De donkerste dagen van het jaar zijn officieel weer voorbij! De dagen worden langer, al ziet het er nog steeds donker uit.

                              We gaan weer richting de lente en de zomer

                              Comment

                              Working...
                              X