Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fictie vuurwerkverhalen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Fictie vuurwerkverhalen

    Fictie vuurwerkverhalen

    Elk jaar is het een grote hit om verhalen te gaan schrijven die gaan over de jaarwisseling. Een verhaal bestaand uit eigen ervaringen, en een stukje fictie (niet echt gebeurd).

    Heb jij zelf een verhaal geschreven en durf jij het te plaatsen? Of lees je lekker mee?
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Mijn fictie vuurwerkverhaal 2011-2012
    Dit verhaal zal ongetwijfeld weer een machtig lang verhaal worden net als editie 2010-2011. Ik verwacht opnieuw een stuk of 50-55 delen!

    Deel 1

    Het is 31 Augustus, 23:00 in de avond. Timo kan maar niet slapen, logisch als het vuurwerkseizoen op het punt staat om te gaan beginnen. AVP opent over een uurtje haar deuren weer en ook de Countdown sectie op VWC is weer geopend. Timo voelt de adrenaline door zijn lichaam heen gepompt worden. Aangezien hij pas Dinsdag 6 September weer naar school moet kan hij het vannacht lekker laat gaan maken. Iets wat hij ook zeer zeker zal gaan doen, met op de computer naast AVP, VWC, en Last Christmas van Wham ook msn aan. Op msn praat Timo met zijn vrienden die eveneens zeer verslaafd zijn aan vuurwerk.

    “Nog een klein uurtje en dan gaan we weer los hé Timo?” zegt Bas op msn. “Uiteraard Bassie!” antwoordt Timo overvrolijk. Timo besluit er maar een groepsgeprek van te maken en voegt ook Remco en Nick toe aan het gesprek. De vier vrienden zijn al jaren onafscheidelijk en op een paar maanden na even oud; ze zijn alle vier 16 en zitten in de zelfde opleiding, namelijk de 5e klas van de HAVO. “Ha die Remco en Nick!” zegt Timo. “Ha Timo’tje” antwoorden Remco en Nick bijna synchroon. “Hebben jullie ook zo’n zin in AVP?” vraagt Bas. “Ja tuurlijk, ik heb vandaag zelfs al pepernoten gehaald bij de Kruidvat, die ben ik nu aan het op eten. Met zo’n chocolade randje eromheen weet je wel? Echt heerlijk!” zegt Remco. “Mhh, nu heb ik er ook zin in om die dingen te eten.” antwoordt Nick.

    Inmiddels tikt de tijd rustig verder en is het alweer 23:30. Kortom nog een half uurtje tot de opening van het officiële vuurwerkseizoen en AVP. Remco en Nick zijn van msn afgegaan om nog even de honden uit te laten (Remco en Nick zijn tweeling) en omdat ze de AVP opening niet willen missen doen ze het nu maar. Bas en Timo zitten nog wel gezellig met elkaar te kletsen over het vuurwerkseizoen van vorig jaar, en dan voornamelijk de drie doldwaze dagen. “29 December stond ik gewoon al om 06.00 op.” Vertelt Bas aan Timo. “Ja anders ik wel, ik stond een half uurtje later op maar ik had die nacht geen oog dichtgedaan.” Antwoordt Timo. “Ik ging al om acht uur ’s ochtends naar de Vuurwerkdiscount in Wierden. Daar moest ik mijn bestelling van €150,- afhalen. Deze bestond zoals je nog wel deels zou weten uit budget cakes en singleshots. En uiteraard een aantal leuke knallers en wat grondsiervuurwerk.” Vertelt Timo verder.

    Een klein kwartier later, om precies te zijn tien minuten voor twaalf, zijn ook Nick en Remco weer terug op msn. Bas en Timo hebben elkaar kostelijk vermaakt met al hun verhalen van vorig jaar. Nu ook Nick en Remco er weer bij komen besluiten de jongens maar gelijk iets af te spreken voor morgen. Een leuke bijeenkomst zoals zovaak bij Timo thuis. Eerst een potje voetballen om vervolgens een paar uurtjes heerlijk over vuurwerk te gaan discussiëren. Ten minste, dat is de bedoeling voor morgen. Maar voor nu, met nog zeven minuten te gaan tot AVP opent, is het vooral een hoop spanning en het wachten tot de klok twaalf uur slaat.

    Timo kijkt op de klok in zijn kamer en ziet dat het nu vijf voor twaalf is. “Poeh, ik hou het echt niet meer van de spanning!” zegt Timo tegen de anderen. Vlug loopt hij even naar beneden om wat drinken te pakken. Timo stormt de trap af want hij wil uiteraard niks missen van de opening. De PyroFM uitzending van vanavond was in ieder geval erg mooi, vindt Timo. Ook Bas, Nick, en Remco waren aanwezig. Met een stuk of veertig mensen in de chat was het gezellig druk en de spanning nam door PyroFM alleen maar meer en meer toe. Met die gedachte stormt Timo weer naar boven. Nog drie minuutjes en AVP gaat open ziet hij nu. Ondertussen loopt Timo alleen maar op F5 te drukken, wachtende op het twaalf uur moment. Het lijkt wel oudejaarsavond, maar in feite is het nog steeds maar 31 Augustus.

    “Nog één minuutje!” zegt Bas vrolijk. “Ja, en terwijl ik dit typ tikken de seconden verder weg!” antwoordt Timo. Nog veertig seconden op de klok. Timo loopt nu rondjes in zijn kamer. Van de spanning is hij vanavond al twee keer naar het toilet geweest voor een grote boodschap. Nog vijftien seconden. Nog tien. Nog vijf. En dan is het eindelijk zo ver; De klok slaat twaalf uur en Timo springt een gat in de lucht. Ook Remco, Nick, en Bas drukken direct op F5. En ja hoor, enkele seconden later is AVP daadwerkelijk geopend. De server raakt al na twee minuten overbelast door de stormvloed aan leden en gasten op de site. Sterker nog, een paar minuten later ligt AVP er al weer uit. De server is niet opgewassen tegen de enorme openingsdrukte. “Maar even een kwartiertje wachten dan..” zeggen de jongens tegen elkaar..................
    Laatst aangepast door SniperX; 31 August 2011, 21:29.
    [b]Niet actief[/b]

    Comment


      #3
      Thnx bryan! heb dr weer zin in
      [url]http://www.youtube.com/user/djtdestech[/url]

      Comment


        #4
        Gaaf man! Ik verheug me op de rest!

        Comment


          #5
          ik wacht ook zeker weer met spanning af.

          Comment


            #6
            Lekker verhaal heb je vorig jaar geschreven ja, na het lezen van je eerste deel van dit jaar zit de sfeer er al aardig in. Top man!

            Comment


              #7
              Top bryan erg leuk weer ik wacht met smacht op de volgende ;)
              I <3 Zippo

              Comment


                #8
                Ben wel van mening dat dit topic is voor snipex en dus niet nog meer verhalen erdoorheen dat leest heel verwarrend beter komen er dan meer topics.

                Comment


                  #9
                  bryan weer nice he
                  www.youtube.com/akhfireworksteam

                  Comment


                    #10
                    Heerlijk deze verhalen! bedankt!

                    Comment


                      #11
                      Mensen vanaf mijn PSP bedank ik jullie en vandaag (1sept.) komt deel 2.
                      [b]Niet actief[/b]

                      Comment


                        #12
                        Op een ander forum zei iemand dat ik niet weer de zelfde gebeurtenissen er in moet gooien. Logisch, dat zou ietwat jammer zijn. Hier moeten jullie je geen zorgen over maken. Een grootschalig idee voor dit verhaal heb ik al in mijn hoofd en al deels uitgewerkt, die zal in de loop van het verhaal duidelijk worden en is heel wat anders dan vorig jaar. Daarnaast komen er meerdere grote gebeurtenissen in het verhaal voor die er hopelijk voor zullen zorgen dat dit verhaal niet 42.000 woorden maar minstens 60.000 woorden moet gaan tellen en daarbij hopelijk een hoogstaand niveau kan bieden voor de liefhebbers.


                        Deel 2

                        Na even een kwartiertje gezellig te hebben gekletst met elkaar, mede over de phone-inns tijdens PyroFM van de smurfen, kunnen de jongens nu eindelijk inloggen op AVP. Timo duikt direct de bunker in richting het AVP café om daar zijn eerste bericht van het seizoen 2011-2012 te plaatsen. Ook Bas, Remco, en Nick besluiten dit te doen en al snel merken de jongens dat het AVP café een ware storm loopt. Timo merkt dat het inmiddels alweer half 1 is en wat hem betreft is het nu wel tijd om te gaan slapen. Ook de andere jongens gaan nu slapen, AVP is immers weer terug tot 31 Januari en zal echt niet weglopen. Timo sluit al vrij snel zijn ogen en dommelt langzaam weg richting dromenland.. En natuurlijk, zijn droom zal over vuurwerk gaan.

                        “Tring, Tring.” Hoort Timo nou zijn wekker? Of is het zijn telefoon? Vlug draait Timo zich om en hij ziet dat het 10:42 is, het is dus niet zijn wekker want die had hij om 11:00 gezet. “Trriiiing, Triiiiing.” Hoort Timo weer. Vlug kijkt hij op zijn telefoon en hij ziet dat Bas hem belt. “Met Timo.” Zegt Timo met een nogal slaperige stem. Logisch, want hij is pas net wakker natuurlijk. “Ha Timo! Hoelaat komen Remco en Nick vandaag bij jou?” vraagt Bas. Oh ja, dat is waar ook. Realiseert Timo zich nog half slaperig. Vandaag zouden zijn vrienden bij hem komen. “Uhm. Nick en Remco zouden rond twee uur komen geloof ik.” Antwoordt Timo. “Oké dan, ik moet eerst nog met mijn ouders mee naar de stad voor een nieuwe trui, dus ik kom denk ik een half uurtje later, schikt dat?” vraagt Bas. “Tuurlijk. Zie je dan.” Antwoordt Timo. “Tot dan.”, en Bas hangt op.

                        Een kwartiertje later gaat Timo zijn wekker echt en nu hij toch al redelijk wakker is besluit hij zich maar gelijk aan te kleden. Een wonder en voor het eerst deze vakantie dat Timo uit zichzelf opstaat. Maar vandaag is er natuurlijk ook alle reden voor. Zo kan hij eerder op de vuurwerkfora, en tevens komen zijn vrienden vanmiddag. Na zich even aangekleed te hebben loopt Timo rustig de trap af (in tegenstelling tot gisteravond) om te gaan ontbijten. Zijn vader is al een paar uur aan het werk en zijn moeder is boodschappen doen, zo weet Timo. Timo smeert zichzelf even drie broodjes met kaas en propt ze zo snel hij kan naar binnen, om vervolgens weer naar boven te lopen en zijn tanden te poetsen.

                        Na het poetsen van zijn tanden zet Timo de computer op zijn kamer maar eens aan. Het is nog maar kwart over elf in de ochtend maar nu al is het op de vuurwerkfora al weer vrij druk. Aan alles is te merken dat het seizoen weer begonnen is. Ook de bomen laten de bladeren alweer voorzichtig vallen, alsof ze nu al te moe zijn om ze nog langer vast te houden. De zomer van 2011 stelde bijzonder weinig voor vindt Timo. Na AVP gecheckt te hebben kijkt Timo even op VWC. Dan herinnert hij zich plots dat Zaterdag 3 September, overmorgen dus, de opendag van Lesli Vuurwerk voor VWC-leden is. En natuurlijk hebben Timo en zijn vrienden zich hiervoor opgegeven. De vader van Nick en Remco zou hen hier heen brengen en de vader van Bas zou ze komen halen wanneer het afgelopen is. Prima geregeld dus, en Timo krijgt er spontaan veel zin in.

                        Timo kijkt even op de klok achter zich en ziet dat het half twaalf is. Via Google nieuws ziet hij dat er weer een jongen gewond geraakt is door een vuurwerkbom. “Jongen van 17-jaar raakt gewond door vuurwerkbom aan hek.” Luidt de titel. Na het artikel gelezen te hebben merkt Timo op dat de vuurwerkbom niet afkomstig is van de jongen zelf, maar van iemand anders. De jongen is nu twee vingers van zijn rechterhand kwijt en daarnaast heeft hij behoorlijke gehoorschade. “Gekken moet je gewoon niet met vuurwerk om laten gaan..” denkt Timo bij zichzelf. Nog even checkt hij FPM en ook daar staan al talloze reacties op dit bericht.

                        Een uurtje later gaat de bel. De moeder van Timo is al weer thuis en doet open. Timo was de trap al afgestormd en zag al snel dat het zijn opa en oma waren. Timo begroet hen even en loopt rustig weer naar boven. Nog iets meer dan een uurtje en dan komen Nick en Remco al, denkt Timo. Zoals altijd heeft hij er veel zin in en ze zullen het ook zeker nog even over de opendag van Lesli vuurwerk hebben. Die nadert immers al met rasse schreden. Timo neemt een kijkje op buienradar voor het weer op zaterdag. “Een graad of 20 en droog.” Prima, vindt Timo. Maar diep van binnen kan hij niet wachten op de eerste nachtvorst, alhoewel het nog wel even zal duren. En uiteraard de eerste sneeuw, hoe zijn dorp weer in winter wonderland verandert.......
                        [b]Niet actief[/b]

                        Comment


                          #13
                          Ik kwam er, nadat ik internet had afgesloten, dat mijn naam er in zat
                          [url]http://www.youtube.com/user/djtdestech[/url]

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door I-TIMOOW-I Bekijk bericht
                            Ik kwam er, nadat ik internet had afgesloten, dat mijn naam er in zat
                            Goed opgelet TIMO
                            Deel 3 is bijna af maar wanneer ik hem plaats is lekker een verrassing.
                            Dit verhaal zal zo'n 100 delen lang gaan worden..
                            [b]Niet actief[/b]

                            Comment


                              #15
                              Moet je niet een boek gaan uitbrengen

                              Comment

                              Working...
                              X