Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfde planning of totaal anders?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Zelfde planning of totaal anders?

    Na oud en nieuw is het gelijk terugkijken naar hoe het gegaan is, maar ook vooruit kijken naar de volgende jaarwisseling met de verse gebeurtenissen/ leuke ideeen voor volgend jaar.

    Zouden jullieh et gewoon weer zo overdoen zoals je het hebt gedaan, of pak je het in 2011 helemaal anders aan?

    #2
    Ik zou het weer anders doen. Veel andere prodcuten proberen, andere volgorde afsteken en beter inplannen wat ik afsteek, van klein naar groot.

    De rest zal hetzelfde zijn.

    Comment


      #3
      redelijk hetzelfde uiteraard wel wat andere producten en miss me budget iets omhoog

      Comment


        #4
        Ik zou het ook anders doen, ik ga dan kartonnen van nitraten kopen in plaats van al die rotjes, die tijd heb ik nu gehad, dus volgend jaar veel harde knallers en meer siervuurwerk.

        Comment


          #5
          Bij mij viel de jaarwisseling gigantisch tegen. De afgelopen jaarwisseling heb ik als uiterst onzinnig ervaren en dit jaar zal ik dingen resoluut anders willen doen.

          Dit was hem niet. Helaas.

          Comment


            #6
            Weet ik nog niet. Is afhankelijk van mijn budget. Grote kans dat het verdubbelt. Misschien wel verdriedubbeld. Dus we zullen zien.
            Groeten

            Comment


              #7
              Ik heb ontzettend genoten dit jaar. Rond een uurtje of drie 's middags had ik wel dat ik wenste dat het al avond was aangezien je naarmate je ouder wordt, meer sier afsteekt. En toen werd het avond en toen werd het feest haha. Topdag gehad.

              Zelf ben ik niet iemand die een aantal potten elk jaar neemt. Vroeger nam ik de Crackling Diamonds (Wolff) elk jaar maar tegenwoordig focus ik me op speciale effecten en dus elk jaar vernieuwend. Wel zal het budget volgend jaar weer omhoog gaan dus dan wordt het nog beter!

              Comment


                #8
                Ik ga minder rotjes kopen, k had veel te veel sloffen over, en minder pakketten en meer losse dingen, t viel toch wat tegen dit jaar met de pakketen...
                Een geweldig 2013 iedereen!!!

                Comment


                  #9
                  Ik ga volgend jaar denk ik hooguit 2 pakjes babypijlen kopen, veel minder rotjes, geen romeinse kaarsen. Ik weet niet of ik dit jaar een baantje krijg, maar ik wil wel meer siervuurwerk en minder klein vuurwerk.

                  Comment


                    #10
                    Ik ben dit jaar weer wat wijzer geworden. De uitdaging van dit jaar was om een mooie show te schieten voor relatief weinig geld want ik had niet veel te besteden. Mede om die reden liet ik het proff spul al links liggen. Ik was dus afhankelijk van het legaal Belgisch, Duits en Nederlands aanbod. Nou, ik kwam na afloop tot de conclusie dat dit niet alleen de goedkoopste show was sinds al die jaren, maar ook nog eens de mooiste en meest bevredigende. Al was de 12minuut durende show van 3 jaar terug ook overweldigend met alleen maar blokken tot 2,5inch. Maar dat werd deels teniet gedaan door het enorme gestres en de enorme kosten.
                    Voornamelijk het Duits spul viel bij mij erg in de smaak en daar bestond het grootste gedeelte van de show ook uit. Van de totale show heb ik die paar Nederlandse en Belgische cakes, die ik voornamelijk heb toegevoegd aan de finales, er niet makkelijk uit kunnen pikken. Bij zoveel chaos maakt het dus eigenlijk niet echt veel uit wat voor cakes je gebruikt. Zolang je er maar genoeg van gebruikt. Dat is dus de wijze les die ik heb opgedaan.

                    Voor volgend jaar had ik al een heel thema uitgewerkt voor de show die ik dan wil gaan schieten, maar dat wordt weer een duur project. Gezien de goedkope ervaring van dit jaar lijkt het mij leuker om door te gaan met deze budget uitdaging.
                    Met het geld dat ik mij hiermee bespaar ga ik dan wel grote bommen in Malta of Spanje bekijken hehe.

                    Comment


                      #11
                      Overdag stoken ga ik ook niet meer doen. Daar vond ik maar weinig aan. Denk dat ik die periode wel gehad heb in mijn leven. Ik ga savonds ook minder stoken maar net als wat ik dit jaar heb gedaan gewoon 1 (dit jaar waren het er 2 geworden) grote vuurwerkshows weggeven.

                      Mijn eerste show stond ruim 100 man te kijken, en tijdens de show waren er daar nog veel meer bijgekomen! Dat was echt super. De shows waren ook goed gegaan, vond het fantastisch! Echt prachtig. Een gigantisch applaus en de ontelbare glimlachen is toch iets waar ik het voor deed. En volgend jaar? Doe ik het gewoon weer!

                      Dan daarnaast gewoon veel minder stoken, kleine dingen gewoon niet meer kopen. Alleen wat grotere cakes voor om 12 uur, en niet zoals vanmorgne tot 2 uur kleine cakes staan wegstoken met 3/4 man... Daar was aan het eind maar weinig aan terwijl het alleamal wel goeie cakes waren!

                      Comment


                        #12
                        De behoefte om van smorgens tot savonds te gaan stoken neemt bij mij ook steeds meer af. Had dit jaar al weinig klein spul gekocht en ik was alsnog bezig om het maar op te maken. Wanneer je iets af steekt omdat het maar op moet, dan heb je dingen zitten kopen die je helemaal niet nodig hebt. Vooral het knal spul. Met 10 pakjes la bomba nitraatjes heb je op den duur zoiets van; misschien volgend jaar maar een paar rotjes halen en het daar bij laten.

                        Had ook een lange mat gemaakt met hindoe rollen, chinese rollen en de colourfull kings cracker, maar de overweldigende ervaring die ik altijd beleefde bij zulke knalmatten, die is er niet meer. Leuk om wel even naar te kijken, maar niet meer om er ook nog eens je geld aan uit te geven.

                        Comment


                          #13
                          Ben blijkbaar niet de enige die tot nieuwe inzichten is gekomen.

                          Vond het overdags stoken met wat gasten nog wel erg gezellig. Maar het lekker babbelen en lachen vond ik veel leuker!

                          In de avond was ik echter met 3 mensen maar, ik miste de gezelligheid volledig. Het enige wat ik aan het doen was, was vuurwerk afsteken om er maar vanaf te komen. Dit heb ik als uiterst onzinnig ervaren, ondanks dat het hier na 12 uur gigantisch los ging overal.

                          Voor mij een reden om eens flink te bezinnen. Dit wil ik zo niet meer meemaken.

                          Comment


                            #14
                            Denk dat "sfeer" hier bij mij ook een grote rol speelde. Afgelopen 2 jaar zat ik bij een familie lid op oudjaarsdag en dat is daar meer een tokkie buurt. Er gebeuren de gekste dingen, je kunt volledig los gaan en die paar oudjes die daar wonen verwachten alleen maar dat jij na afloop de rotzooi weer netjes opruimt. Daar sta je dan van vroeg in de morgen tot laat in de nacht jezelf helemaal uit te leven met 10 tot 20 man die je niet eens kent.
                            Dit jaar was ik thuis. Ik was zo`n beetje de enige in de straat die bezig was. Samen met em oom en me neefje. Maar die kwamen ook pas tegen 17uur aanzetten.

                            Alleen wat vroeger op de middag samen met 2 vrienden van hier op het forum, die even waren langs gekomen, even ergens staan stoken en gekkigheid uitgehaald. Dat was dan nog wel leuk en gezellig. Maar toch, je mist een grote groep hehe.

                            Comment


                              #15
                              Zal ook wel door leeftijd komen inderdaad. Merk dat om mij heen ook. Een maatje van mij had ook al geen zin in oud en nieuw. Die is gaan werken. Anderen zijn naar grote feesten gegaan en anderen zaten ook bij familie.

                              Daarnaast, als je bijvoorbeeld zelf in een winkel werkt, dan heb je ook al snel de behoefte om minder te stoken. Het zijn immers erg vermoeiende dagen en een beetje rust is dan belangrijker dan de hele dag door stoken.

                              En dan hebben we nog het weer. Gisterochtend bleef het lang donker. Was ook erg grijs en regenachtig. Dat is ook niet bepaald uitnodigend weer.

                              Allemaal dingen die de belevenis kunnen beinvloeden.

                              Comment

                              Working...
                              X