Zwollenaar kocht op straat nitraatbommen

dennis-pyro

VWC lid
ZWOLLE - ,,Dit zijn geen sterretjes'', zei de officier van justitie dinsdag tegen de 22-jarige B. D. uit Zwolle.

De man kocht eind december 2011 op straat een aantal nitraatbommen. ,,Die behoren tot de grote vijf van illegale knallers ; vuurwerk met een enorme explosieve kracht'', aldus de aanklager bij de economische politierechter.

D. verklaarde dat hij het zware, illegale vuurwerk gewoon op straat had gekocht. Een onbekend gebleven man had het voor een Zwolse supermarkt vanuit zijn fietstas aan de verdachte aangeboden. Hij had het te gevaarlijk voor zijn kinderen gevonden en moest er vanaf, zou de verkoper hebben gezegd.

Dat het geen zuivere koffie was, had de verdachte wel kunnen aanvoelen, zo meende de officier van justitie. ,,U heeft een aanmerkelijk risico genomen.'' D. beweerde echter dat hij er vanuit was gegaan dat het legaal vuurwerk was. ,,Op de verpakking stond een Nederlandse handleiding.'' De rechter stelde dat dit niets betekende. ,,Dit vuurwerk zorgt voor veel maatschappelijke schade.'' Hij legde D. voor het bezit van het vuurwerk een boete op van 200 euro. Hierin volgde hij de eis van de officier van justitie

Bron: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/zwollenaar-kocht-op-straat-nitraatbommen-1.3688907

Belgische nitraten zo te lezen aan de Nederlandse handleiding. Welja, volkomen gekeurd Europees vuurwerk. Dat die zeikers in Nederland nou zo moeilijk zijn...
Dat het geen sterretjes zijn snappen die man en wij ook wel. En daarom moet je er verstandig mee omgaan. En dat nou van die snertjochies het allemaal achter verkeersborden plakken enz. ja,daar kunnen echte liefhebbers en deze man weer onder lijden. En nog wel een complete rechtzaak met toespraak van die rechter,waarschijnlijk een man van 65 met opgestoken wijsvinger, bah wat wordt je hier moe van. :mad:

Belgische nitraten zo te lezen aan de Nederlandse handleiding. Welja, volkomen gekeurd Europees vuurwerk. Dat die zeikers in Nederland nou zo moeilijk zijn...
Dat het geen sterretjes zijn snappen die man en wij ook wel. En daarom moet je er verstandig mee omgaan. En dat nou van die snertjochies het allemaal achter verkeersborden plakken enz. ja,daar kunnen echte liefhebbers en deze man weer onder lijden. En nog wel een complete rechtzaak met toespraak van die rechter,waarschijnlijk een man van 65 met opgestoken wijsvinger, bah wat wordt je hier moe van. :mad:
ik neem me altijd voor om niet te reageren omdat dit nieuws mij altijd op de kast krijgt,maar ik zit mij hierover op te vreten.nederland is op vuurwerkgebied helemaal de weg kwijt en een echt kl0te land,om belgie met mooi volgens europese regelgeving goedgekeurd ce vuurwerk zo te demoniseren bah bah en nogges bah

Er zijn wel meer dingen geen zuivere koffie, vandaag hoorde ik de veroordeelden van een misdrijf soms pas na 9 maanden worden "opgeroepen" om hun straf uit te zitten en ook hoorde ik dat een veroordeelde eerst van zijn geboekte vakantie mag genieten en daarna de cel in moet, wedden dat deze meneer met de nitraten de 200 euro boete binnen enkele weken moet betalen..... wat gaat er hier fout in NL ??

In dit bericht komt het net over alsof het een zware crimineel is lol.

Tja dat moet de anti vuurwerkmafia(galgroen links b.v) wel doen zand strooien in de ogen in slaap sussen ,door te strooien met woorden als bommen etc in de hoop dat de weerstand factor tegen vuurwerk niet uitdooft.

Bizar eigelijk dat het in omliggende landen gewoon normaal is, en ze hier doen alsof een nitraat zwaar oorlogsgeschut is. Aan het bericht te lezen was dit inderdaad een nitraat afkomstig uit belgie en is het gewoon Europees goedgekeurd vuurwerk.

Bizar eigelijk dat het in omliggende landen gewoon normaal is, en ze hier doen alsof een nitraat zwaar oorlogsgeschut is. Aan het bericht te lezen was dit inderdaad een nitraat afkomstig uit belgie en is het gewoon Europees goedgekeurd vuurwerk.

Tja vuurwerk liefhebbers weten wel beter wij slikken die leugens niet,het gaat erom dat degene die geen vuurwerk hater is(grote groep) door gebrek aan kennis bang gemaakt door bom en granaat nieuws door bv bonte zich aansluit bij het anti kamp.die strijd zijn we helaas aant verliezen.

Back
Bovenaan