Zorgen om broedende vogels bij inhuldiging

Torrr

VWC lid
Groen Links weer on zijn best :bonk:

HARDENBERG - GroenLinks in Hardenberg maakt zich voor de inhuldiging van koning Willem-Alexander zorgen over de vogels.

Dat blijkt uit vragen die de partij heeft ingediend bij het college van burgemeester en wethouders.

De inhuldiging vindt plaats op 30 april, midden tijdens de broedperiode van veel beschermde vogels.

GroenLinks is bang dat bij de festiviteiten daaromheen ook vuurwerk wordt afgestoken. Dit kan de broedende vogels ernstig verstoren. De fractie in Hardenberg wil van het gemeentebestuur de garantie dat bij het verlenen van vergunningen voor vuurwerk rekening gehouden wordt met de wet. Die legt beperkingen op aan het afsteken van vuurwerk tijdens het broedseizoen. Daarnaast wil de partij dat politie en surveillanten op die dag extra controleren op het afsteken van vuurwerk.

Bij de gemeente Hardenberg zijn vooralsnog geen aanvragen voor vuurwerk binnengekomen. Ook de afgelopen jaren is er op Koninginnedag geen vuurwerk afgestoken. Toch vindt fractievoorzitter Kees Slingerland de ingediende vragen niet voorbarig. "Waarschijnlijk zijn er dit jaar extra avondactiviteiten in verband met de inhuldiging. We kunnen beter nu laten zien dat we ons zorgen maken over de vogels, zodat Oranjeverenigingen daar zich op kunnen beraden. Dat is minder vervelend dan dat je achteraf je programma moet aanpassen."

Bron

Groen links is op zoek naar vrijwilligers die genegen zijn om tijdens een gebeurtenis als deze met elkaar in kleine groepjes een alternatieve vuurwerkshow te verzorgen,door in groepjes langs de kant met de mond kleine(let wel op de decibellen)knalgeluidjes -sis en knetter geluidjes te produceren.men kan zich aanmelden via de gebruikelijke weg op de groenlinks site of direct via arno bonte.

Al jaren vuurwerkshows en nooit iets aan de hand en nu moeten ze weer even populair doen.
Laat hem eerst maar is kijken hoeveel vogels slachtoffer worden van die zogenaamde groene stroom van hun.Om precies te zijn 50.000 tot 100.000 vogels per jaar en dan nog maar te zwijgen over het verkeer
met 2 miljoen dode vogels op jaarbasis.

Wat een lachertje zeg!
Die linkse partijen (voornamelijk Groen links) verzinnen ook elke keer wat nieuws.
Ik vind het eigelijk best grappig om te lezen waar deze partij elke keer mee op de proppen komt.
tegelijker tijd vind ik het ook weer erg triest!
Wat een poletiek spelletje op hoog niveau weer!
whahaha

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg langzamerhand de spontane vogelpest van het gezeik over die verekte vogels! Groenlinks is nog erger dan een duif met explosieve diarree.

Dus er moet rekening worden gehouden met een stel vogels? Als ik s'avonds in bed lig is er volgens mij niemand die rekening met me houd dat ik wil slapen en dan wel rekening houden met vogels ?

Dus er moet rekening worden gehouden met een stel vogels? Als ik s'avonds in bed lig is er volgens mij niemand die rekening met me houd dat ik wil slapen en dan wel rekening houden met vogels ?

Natuurlijk vind ik dat er rekening moet worden gehouden met de vogels, echter kunnen ze het ook overdrijven. Ach nog even en Groen Flink heeft al zijn crediet bij de stemmers verspeeld :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200089470495874

Kijk GroenLinks, als jullie je zo nodig druk moeten maken om vogels in het broedseizoen, dan is dit een filmpje waar jullie je pas echt druk over mogen maken van mij.
Hier gaan dus pas echt vogels kapot aan.

Ik zou zeggen, verbied al het plastic...de bewijzen zijn er...

En ook hier is wat mij betreft sprake van opruiing door de filmmakers, net zoals GroenLinks en de PvdD dat doen...

Natuurlijk zijn het verschrikkelijke beelden, maar er wordt wel voorbijgegaan aan de Tsunami in Japan (en misschien nog wel die van Atjeh, het duurt soms jaren voordat spullen de oceaan oversteken) waardoor veel van die zooi in de Stille Oceaan terecht is gekomen. Er wordt de indruk gewekt dat de rommel puur door "gewone" vervuiling komt maar iets in mij betwijfelt dat...

Back
Bovenaan