Zorgen om activiteit van dit prachtige forum

Goedenavond VWC'ers,

De laatste tijd (maanden) heb ik steeds meer het idee dat het forum steeds minder wordt. Qua bezoek en vooral posting dan. Ik begin bij me zelf, ik ben in de loop der tijd ook steeds minder actief geworden. Had tijden dat ik dacht en nacht poste haha. :D Wordt iedereen oud en komen er steeds minder nieuwe leden bij dat het op die manier afbrokkelt of is het wat anders? Of is het nog te vroeg maar ik heb echt het idee dat het enkele jaren terug veel drukker was. Hebben jullie enig idee hoe dit komt? Ik niet. Wil hiermee geen paniek zaaien misschien heb ik het we mis maar wou het toch eens netjes aankaarten. Wellicht kan een moderator dit beter beoordelen. Ik zou zeggen: laten we weer lekker enorm druk worden!

vuurwerkfreakk

Nou ik dacht juist de afgelopen tijd dat het en vooral aangaande dit jaar een stukje drukker is, heb eerder wel s gezien dat er maar en dan praat ik vooral over het begin van het jaar dat het forum op sommige momenten maar 45 bezoekers kende. Nu dit jaar viel mij vooral op dat het sowieso altijd zo rond de 200 bezoekers was, en vergeet niet je gaat nu de drukke tijd in met demo s en producten waardoor het sowieso nog veel en veel drukker gaat worden. Dus maak je niet druk en post erop los zou ik zeggen....

Vanaf halverwege september weet iedereen het forum steeds beter te vinden....veel mensen vinden vuurwerk leuk maar alleen de die hards vind je hier het hele jaar!

Ben het wel met vwfreak eens leuk veel bezoekers maar de sfeer was vroegah stukken beter hoor. :p

Ik zit er ook wel elke dag op.. post alleen niet iedere dag wat..
Denk dat het rond oktober en november wel drukker word niet iedereen heb elke dag tijd om op vuurwerkcrew te zitten.

Op naar een mooi vuurwerk seizoen:thumbup:

ik merk het inderdaad ook. Maar zie het ook op veel meer oudere fora.s maar merk ook dat het beetje lijkt te liggen aan de samenleving. Qua sfeer. sinds de crisis in 2008 zijn mensen. Nogal wat negatiever op internet geworden voor me gevoel. En met zoiets als vuurwerk posten de generaties die nu 18 zijn hun vuurwerk liever op youtube instagram dan hier. En halen ze voor mij gevoel meer illegaal dan wij deden op die leeftijd. al kan dat ook het idee zijn. Kortom ja het lijkt soms wat minder druk te zijn. Mensen kunnen wat prikkelbaarder overkomen. Maar ik denk dat VWC zich niet heel veel zorgen hoeft te maken we zijn nog op afstand de grootste. Betekent niet per defenitie de actiefste of best. Maar we zijn nog niet ten onder zoals nokia. Niet ter min zouden we er wel meer over na kunnen denken hoe we het forum of de naam VWC. Beter in levende bloei kunnen blijven houden. En toch een goede of normale sfeer kunnen behouden :)

Wat Fernando93 zegt, mensen vooral jongeren posten en halen hun info van andere bronnen zoals youtube etc. Die zitten niet meer avonden achter hun pc op fora's zoals vroegah! Je kan de info over vuurwerk tegenwoordig veel sneller, op wat voor digitale wijze dan ook, binnen halen!

Wat mij opviel was dat het afgelopen jaar minder druk was dan voorgaande jaren! Algoed, mij zal je zeker hier rond zien dwalen en in de laatste maanden helemaal! Dat geldt voor vele van jullie, dus aan ons kan het iig niet liggen! Ik weet iig dat ik hier de juiste informatie krijg van de liefhebbers!

Ik vind het net weer wat drukker worden, steeds meer berichten onde de knop nieuwe berichten. Is altijd in de zomer erg rustig, over een maand zal,het anders zijn.

Ligt eraan wat je van dit forum verwacht. De meeste mensen zijn niet het hele jaar bezig met vuurwerk, de diehards die blijven het hele jaar actief. Volgens mij heeft dit forum zo'n 200-300 bezoekers per dag, wat ik toch vrij veel vind voor een vuurwerk forum. Zelf kijk ik best vaak op dit forum en post zo af en toe wat. En als alle importeurs met hun nieuwe producten en filmpjes komen dan ben ik vaak wel actiever :P

Ben zelf een stuk rustiger op het forum. Lees wel veel mee, maar heb het erg druk met school, stage, werken en sport. Maak dat loopt wel weer los binnenkort! :)

Het is in principe niet veel rustiger hoor, geen paniek hehe, maar ik kan me voorstellen dat je dat denkt.
Wij zien wel dat dat vaste kern ook ouder wordt en daarmee minder tijd krijgt door werk, gezin, studies etc. Dat kunnen we niet tegenhouden hehe.

Dit jaar lopen veel dingen ook anders, er zijn minder importeursbezoeken aangezien die pas laat (nu pas) ingepland konden worden, eerder was er volgens de importeurs niet genoeg te melden. Er zijn minder demo's dit jaar en de demo's die er zijn, zijn ruimer verspreid, vorig jaar hadden we er bijvoorbeeld 3 op 1 avond.
Door dat soort dingen lijkt het rustiger, desalniettemin zullen de komende weken weer véél producten online komen met de gedetailleerde informatie natuurlijk zoals ieder seizoen!

Wat een reden kán zijn; tegenwoordig is er veel te vinden, Youtube is enorm geworden en mensen halen daar ook veel informatie vandaan. Youtube is niet voor niets op Google na de grootste zoekmachine tegenwoordig. :p

Daarnaast is het forum openbaar wat een voordeel is waardoor we veel bezoekers trekken, maar nadeliger kán zijn voor activiteit. Mensen hoeven niet te registreren om alles te lezen, alleen om te posten. Maar er is zóveel te vinden op VWC, dat mensen ook al hun antwoorden vinden zonder te vragen. :)

Ligt eraan wat je van dit forum verwacht. De meeste mensen zijn niet het hele jaar bezig met vuurwerk, de diehards die blijven het hele jaar actief. Volgens mij heeft dit forum zo'n 200-300 bezoekers per dag, wat ik toch vrij veel vind voor een vuurwerk forum. Zelf kijk ik best vaak op dit forum en post zo af en toe wat. En als alle importeurs met hun nieuwe producten en filmpjes komen dan ben ik vaak wel actiever :P

Op de echt rustige dagen in de zomer hebben we nog 500 bezoekers op VWC, prima score dus!

Wat Fernando zegt denk ik dat dat inderdaad wel klopt. Maar inderdaad wat Mike ook zegt, het nog hartstikke vroeg. Fijn dat mensen nog even bevestigen dat ik geen paniek hoef te maken. We maken er weer wat van dit seizoen! :D

Daarnaast is het forum openbaar wat een voordeel is waardoor we veel bezoekers trekken, maar nadeliger kán zijn voor activiteit. Mensen hoeven niet te registreren om alles te lezen, alleen om te posten. Maar er is zóveel te vinden op VWC, dat mensen ook al hun antwoorden vinden zonder te vragen.

en zijn ook leden die niet altijd inlogen maar gewoon eve rond kijken :D log me heel vaak niet aan maar lees en kijk wel

Ik zit ook bijna elke dag op het forum. Maar lees meer dan dat ik iets plaats.
Dit komt ook door tijd gebrek vanaf mijn kant ivm met de opgroeiende kinderen.

Back
Bovenaan