WK-spullen populairder dan vuurwerk

RedBaron

Pyroworld
WK-spullen populairder dan vuurwerk

Het loopt storm op Oranje-producten voor het WK voetbal. Veel leveranciers van toeters, vlaggetjes en overige Oranje-prullaria hebben hun voorraad nu al verkocht. Nederlanders besteden 100 tot 120 miljoen euro aan de WK-attributen.

Ter vergelijking: we besteedden 70 miljoen euro aan vuurwerk tijdens de laatste jaarwisseling.

Vooral toeters, pruiken, shirts en strings zijn populair, zo meldt de Leeuwarder Courant.

Zoveel besteed ik eigenlijk niet aan de oranje gekte haha, spaar liever voor het vuurwerk:p Vind het trouwens wel gezellig met vrienden, relaxen aan de bar en op het scherm kijken:p

Dat vind ik nou zo debiel hè; bij vuurwerk wéét je dat het zo weer voorbij is en is de voorpret veel groter en langer. Bij voetbal kunnen ze alle wedstrijden prut spelen en er zo weer uitliggen; krijgt je dure versiering nog een nare bijsmaak ook. Er komen hier wel vlaggetjes aan m'n huis te hangen om de straat een eenheidsworst te maken, en dat vind ik wel leuk. Maar uit mezelf had ik nooit iets gekocht, ik weet geeneens of ik wel een wedstrijd ga kijken uit de eerste ronde! Daarna zien we wel verder...
Nee, doe mij maar gewoon vuurwerk; je kiest zelf wat je krijgt, teleurstellen doet het zelden en je weet dat het in een poep en een scheet voorbij is, en toch verheug je je er het hele jaar op! Waar voor je geld!

Ik moet zeggen ik ken veel mensen die vuurwerk kopen maar bijna niemand die ik ken heeft oranje atributen gekocht.. Het meeste wat iedereen heeft is allemaal gratis verkregen in supermarkten bij actie's enz.

Ik heb het nieuwe thuis shirt van het Nederlands elftal gekocht. Een mooi shirt. Kost wel 70 euro. Dus denk dat deze bestedingen ook een groot deel van het bedrag vormen, maar ook de kaarten voor het WK, organiseren van grote feesten (als in de Amsterdam ArenA wanneer Nederland tegen Japan voetbalt) en alles wat daar bij komt kijken.

Wat een onzin bericht zeg.
Het gaat nergens over en ze vergelijken iets, wat niks met elkaar te maken heeft.

Zo kan ik ook wel een krant vullen.
Ik weet er nog wel een.
De Telegraaf wordt door meer Nederlanders gelezen van Leeuwarder Courant.

Ik vind het nog zo'n raar bericht niet, misschien willen ze alleen maar aangeven dat er altijd over vuurwerk geklaagd wordt qua bedragen maar dat het met de WK-uitgaven veel erger gesteld is:p.

Ik zie trouwens niet in waarom jullie een afweging gaan maken met wat je wel en niet koopt? want daar gaat het niet eens over.

Vind de tijd van het WK wel altijd erg gezellig dus heb er wel weer zin in.

Mensen verklaren mij soms voor gek dat ik en zoveel andere voor heel veel geld vuurwerk kopen.
Nou dit vind ik nog debieler, kan ik hun eens uit gaan lachen :p

Zowizo hehe, als Nederland in de halve/ finale komt dan rijd ik nog even naar Belgie voor een mooie cake want dat gaat echt niet onopgemerkt voorbij haha.

Zo als Nederland ver komt dan gaat er zeker wel wat de lucht in. Geluk is er makkelijk aan oranje fakkels en rookpotten te komen!!

Vind dit toch wel weer een vergelijking van helemaal niks. :frusty:

WK spullen worden zeker weten zo'n 8 weken voor het wk al verkocht. en het wk heeft ook minimaal 3 oranje dagen van (hopelijk) plezier.

vuurwerk moet het in 3 dagen weten te klaren en maar 1 dag plezier.

ps. tel er eens bij op voor hoeveel euro's er illegaal word gekocht :wink:

En als ik mezelf meetel dan zou ik dus voor zo'n 1500 euro aan oranjespul moeten halen:bonk:

blijf dan maar thuis :p

Heb vertrouwen in Nederland he!:p
Maar ik begrijp niet hoe ze aan deze bedragen komen, zijn dit alleen de attributen, of zijn hierbij ook al de tickets verwerkt? Want ik ken eigenlijk niemand die voor meer dan 60 euro oranjezooi koopt en de meeste hebben toch nog oude troep op zolder?:p

Tsja, vergeet bij deze cijfers niet dat de verkoop van de "oranje gekte spullen" al voor koninginnedag begonnen is. Dan heb je nog al die straten die straks weer gek gaan doen en de huizen, auto's en zelfs bomen oranje maken. Ondanks dat ik weet hoe gek Nederland kan doen met dit soort zaken, zet ook ik mijn vraagtekens bij de totstandkoming van deze bedragen. Lijkt me eerder een hint uit commerciele hoek om "ons Nederlanders" erop te attenderen dat we maar snel oranje spul moeten kopen.

Zelf doe ik aan het versieren niet echt actief mee. Op de dagen dat "we" spelen hang ik misschien wel wat vlaggetjes op (die liggen nog op zolder) voor de gezelligheid. Maar verder gaat er geen cent naar de prullaria. Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik hoop dat de echte oranje gekken een beetje plezier van hun oranje-huis zullen hebben.

----------

O ja, nog iets geks. Het viel me op dat er zelfs oranje toiletpapier op de markt is verschenen. We vegen dus straks onze billen af met afbeeldingen van het oranje voetbalteam?! Symbolisch gezien erg dubieus. :bonk: Waarschijnlijk vinden de fabrikanten van dat wc-papier ons niet erg intelligent. Ach, ik maak me weer te druk, denk ik.

Cameo

Back
Bovenaan