Witten (DE) Pyroforum 28 en 29 maart 2014

gizmo75

VWC lid
Dit jaar zal het Pyroforum in Witten (DE) op 28 en 29 maart 2014 worden gehouden. Als locatie is voor de Stadthalle Saalbau in Witten gekozen.

Het programma zou eind januari bekend worden gemaakt en inmiddels is er meer info beschikbaar via http://www.das-pyroforum.de onder het kopje 2014. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren wordt er nu niets gezegd over de productdemo's en shows die de afgelopen jaren in de avonduren werden geschoten. Hopelijk gaat dat wel door dit jaar.

Ondanks de onduidelijkheid toch alvast dit topic aangemaakt omdat het de afgelopen jaren een evenement is gebleken dat zeker de moeite waard was!! Ongeveer anderhalf tot 2 uur vuurwerk achter elkaar door is toch echt wel genieten hoor, ook al was het vorig jaar stervenskoud!

Enkele indrukken van vorig jaar mogen natuurlijk niet ontbreken:

Meer info, beelden en ervaringen over de editie van vorig jaar vind je hier: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...hausen-%28DE%29-Pyroforum-22-en-23-Maart-2013

Zodra er meer info bekend is graag in dit topic posten. Waar nodig zal ik dit Starttopic dan aanpassen.

mischien dat ik ga, vorig jaar was het verrektus koud, sloeg echt nergens op vooral als je die dag ervoor nog in valencia zat met 30 graden.

2 uurtjes rijden, maar ik ga zeker even noteren in de agenda.
Ziet er tof uit op de films! Bedankt voor de melding Gizmo75!

Hou het ook in de gaten ja, zeker de moeite waard. Nu twee keer gegaan, laatste keer was echt super koud. En dan baal je van een vertragende factor, een overactieve brandweer die elk brandend cakeje wilde blussen:)
Paste wel goed in de eindshow...

En waarvan ik deze toch wel erg top vond!

Hou het ook in de gaten ja, zeker de moeite waard. Nu twee keer gegaan, laatste keer was echt super koud. En dan baal je van een vertragende factor, een overactieve brandweer die elk brandend cakeje wilde blussen:)
Paste wel goed in de eindshow...

En waarvan ik deze toch wel erg top vond!

We zien op youtube miss wel een filmpje verschijnen:p

Op de Spielwarenmesse hebben we meerdere Vuurwerkbedrijven gesproken die zullen gaan schieten tijdens Pyroforum 2014 dus het gaat ook dit jaar weer helemaal goed komen!!

pyroforum 2014

pyroforum 2014

Dit jaar zal het Pyroforum in Witten (DE) op 28 en 29 maart 2014 worden gehouden. Als locatie is voor de Stadthalle Saalbau in Witten gekozen.

Het programma zou eind januari bekend worden gemaakt en inmiddels is er meer info beschikbaar via http://www.das-pyroforum.de onder het kopje 2014. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren wordt er nu niets gezegd over de productdemo's en shows die de afgelopen jaren in de avonduren werden geschoten. Hopelijk gaat dat wel door dit jaar.

Ondanks de onduidelijkheid toch alvast dit topic aangemaakt omdat het de afgelopen jaren een evenement is gebleken dat zeker de moeite waard was!! Ongeveer anderhalf tot 2 uur vuurwerk achter elkaar door is toch echt wel genieten hoor, ook al was het vorig jaar stervenskoud!

Enkele indrukken van vorig jaar mogen natuurlijk niet ontbreken:

Meer info, beelden en ervaringen over de editie van vorig jaar vind je hier: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...hausen-%28DE%29-Pyroforum-22-en-23-Maart-2013

Zodra er meer info bekend is graag in dit topic posten. Waar nodig zal ik dit Starttopic dan aanpassen.

zijn er nog mensen die gaan dit jaar? ik denk dat ik daar wel ga kijken

Hoe moet ik dit zien? Mijn Duits is niet perfect namelijk xD

Is er een vuurwerkshow? zoja welke dag? En wat is er verder allemaal te doen ?

Het is een meerdaagse vakbeurs voor Pyrotechnici en/of mensen uit de branche. Echter, in de avonduren vinden er openbare en dus toegankelijke demo's plaats. Dat betekende de afgelopen jaren anderhalf tot 2 uur lang genieten! Meer info volgt hopelijk binnenkort.

moet ik dit een beetje zien als anderhalf tot 2 uur lang bedrijven hun (prof?) cakes en shells stuk voor stuk schieten met een eventuele 'finale' eraan vast?

vorig jaar geweest, toen was het bizar koud, als dat dit jaar weer zo is skip ik hem, maar waarschijnlijk sta ik er gewoon weer, het is inderdaad verschillende bedrijven die producten tonen, van shells tot blokjes, volgens mij ook consumenten vuurwerk, maar dat weet ik niet meer zeker.

Zoals ook te zien in de filmpjes in de startpost en de topics van voorgaande jaren is het vooral een mix van losse producten en complete shows. En het is zeker de moeite waard geweest de afgelopen jaren! Ik heb een lijntje uitgegooid naar de organisatie inzake het programma maar helaas nog geen reactie gehad. Zodra ik wat weet, post ik dat hier!

Zoals ook te zien in de filmpjes in de startpost en de topics van voorgaande jaren is het vooral een mix van losse producten en complete shows. En het is zeker de moeite waard geweest de afgelopen jaren! Ik heb een lijntje uitgegooid naar de organisatie inzake het programma maar helaas nog geen reactie gehad. Zodra ik wat weet, post ik dat hier!

Moet je hier kaarten voor bestellen?
Of kun je die daar ter plaatse kopen?

Moet je hier kaarten voor bestellen?
Of kun je die daar ter plaatse kopen?

De showavonden waren afgelopen jaren vrij toegankelijk en op publiek terrein, de beurs is in principe enkel toegankelijk voor vaklieden. Via de website kun je je aanmelden.

Back
Bovenaan