Winter!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vriendelijke vrienden,

Over enkele weken mag het van mij weer zo ver zijn. De koude wind die in je gezicht snijdt. Witte sneeuwvlokken die de straat verlichten. Kerstverlichting die je energierekening verdrievoudigd. En natuurlijk de warme kop chocolademelk bij de brandende open haard.

De link met oud en nieuw word al snel gelegd bij deze weersomstandigheden, maar voordat we het weten is het zover! Kerst (http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=11441), Sinterklaas... Oudjaarsavond!

Wat voelen jullie bij de winter? En wat heeft dit voor invloed op jou? Geniet jij meer van de koude winterdagen of heb je liever de zomer in je bol?

Groet,
Ruben

Ik heb zelf liever de winter, vind ik een erg gezellige tijd. Vooral na de decembermaand verlang ik het meest.
ben ook blij als de eerste sneeuw is gevallen :)

Hey, de herfst moet zelfs nog goed beginnen man! Die is prachtig! Vorig jaar heerlijk zacht, en langdurend vlammende kleuren buiten...mooi! Van mij mogen er een paar fikse herfststormen komen voordat heel december weer een wit sneeuwdekje brengt met fiks wat vorst :)

Ik kijk al wel weer op tegen februari en maart...die lange grauwe laatste wintermaanden...vuurwerk achter de rug...mooiste winterweer weg (meestal) en maar wachten op de lente... Donkerste tijd van 't jaar.

Helemaal mee eens.
Heb er weer helemaal zin in om de boel te versieren en de verlichting buiten op te hangen.
Dat warme gevoel van al die lampjes buiten geven me toch wel een speciaal gevoel.
Voor mij is heel de maand december een feest,En heb er dan ook weer reuze zin in.

Is zeg doe die van vorig jaar nog maar een keer! Vorig jaar echt de mooiste winter gezien van mijn leven. Een witte kerst en een heleboel sneeuw nou wat wil je nog meer?
Wel is het zo dat ik dan in het donker moet opstaan wat toch wel een wat minder lekker gevoel geeft aan de ochtend maar als de kerstboom er dan eenmaal staat is dat snel vergeten. :D

Winter vind ik altijd prachtig! Vooral als er tijdens kerst en oud & nieuw lichte sneeuwval is en het -5 of -10 graden is. :wink:

In de tijd rond kerst en oud en nieuw vind ik de winter altijd leuk, dat hoort er gewoon bij.
Maar laat die extreme kou hagel sneeuw en andere rommel maar mooi weg blijven, heb er eigelijk alleen maar last van.

Laatst bewerkt:
Altijd prachtig, de kou, het sneeuw vroeg donker en noem het maar op! Maar de sneeuw zelf heb ik liever niet na de kerst, dan word het toch wel vervelend. Krijg er weer echt zin in!

Zolang het sneeuwt en koud is is het niet erg. Wanneer het pas een drama wordt is wanneer het regent/dooit/ net boven nul is/ hard waait/ treinen weer vertraging gaan krijgen/ files weer terug komen enz enz.

Dus voor mij kan die herfst zsm weer oprotten en plaats maken voor het goed koude en heldere winterweer!

Eerst de hersft idd, mooie fotos maken in het bos etc.
Daarna de winter, ook heerlijk vind ik alleen duurde hij dit jaar wel te lang.

jaja volgens voorspellingen word het een koude winter.
sommige voorspellen een grote kans op de elf stedentocht.
vorig jaar was het net niet, maar dit jaar is er nog een grotere kans.

Van mij a.u.b. geen zware sneeuwval meer. Maar mooi helder weer, zodat we lekker kunnen schaatsen. Komen we helemaal in de stemming lijkt mij, maar nu eerst maar een beetje nazomeren !

Het is ook wel deprimerend hoor.
Het lijk mij verdomd irritant als je ruim een half jaar het soort grauwe dagen als vandaag hebt. Van licht tot donker grauw. Bah.

ik vind het meer een gezellig gevoel als het vroeg donker is en koud, en dadelijk sinterklaas en kerstmis , overal lichtjes, en dan is het vuurwerk dicht bij!

Winter...God...Wat is dat een leuke tijd...

Geen migraine aanvallen, omdat de zon wel schijnt, maar niet zo vel als in de zomer. Gezelligheid omdat alles gekleurd word en omdat sneeuw echt een MOOD lifter is. Drukte omdat er zoveel meldingen en feestdagen zijn.

Nee, Winter, beste tijd van t jaar:) Zeker voor 1 januari:)

Ik ben niet zo zeer fan van de winter maar van het weer type dat we kunnen verwachten in de maand december. De donkere dagen voor kerst vind ik heerlijk met de sfeer die overal vanaf spat. De donkere dagen na december mogen voor mijn part overgeslagen worden. Het heeft alleen maar nadelen, zoals te laat op je werk komen door sneeuw. IJs op de wegen/trottoirs waarop je gruwelijk op je plaat kunt gaan. En dan nog al die sacherijnige gezichten en depressieve mensen. Nee doe mij maar een witte kerst gevolgd door een snelle dooi en dan mag t weer vriezen dat t kraakt zonder sneeuw en onder een mooie heldere hemel.

De winter is zeker een van de mooise siezoenen. Alleen zie als iemand die buiten werkt,toch tegen een paar dingen op. Ik heb een gruwlijke hekel aan waterkou. Na een hele dag buiten zijn,voel je dat tot op je botten,thermobroek,trui,goede jas,en nog voel je het. Ben ook niet erg fan van een landurige periode van sneeuw,paar weekjes of iets langer prima,maar daarna wordt het toch storend. Waar ik erg van geniet: is naar buiten kijken als het sneeuwd,graag met een warm drankje en een loeiend houtkachel vuur. De geur van brandend hout,de geur,van stampotten die je kan ruiken als de wind goed staat. Sneeuwballen gevechten in de straat. De huiselijke sfeer als ik door de buurt loop. De gezelligheid op het forum. De folders die bij de post zitten. En natuurlijk de grote dag. Dat is voor mij het ultieme winter gevoel!

De winter is altijd een heerlijke tijd van het jaar.
Zeker de afgelopen twee jaar zijn we goed verwend, heb namelijk 2x op natuurplassen kunnen schaatsen. Dat was toch al flink lang geleden.

Nu maar duimen dat we dit jaar weer zo'n winter krijgen. Gezien de temperaturen van nu gaat het daar wel naar toe :P

Back
Bovenaan