[WINNAAR] Beste COMPOUND van 2024

Gefeliciteerd Magnum! Zelf ook weer twee van deze in de straat gehad en het was geweldig. Jammer dat er een slechte batch tussen zit. Maar volgens mij gewoon een terechte winnaar, prijs schot verhouding is gewoon heel sterk. Je haalt met deze bak gewoon chaos in de straat.

Verder een mooie top 10. De Transbomber na al die jaren gewoon nog in de top 3, een paar mooie nieuwkomers van Lesli, de Full Assault en Break Out horen wat mij betreft ook zeker thuis in de top 10.

Gefeliciteerd Magnum. Weer een klein kaliber die verkozen wordt als beste box, wie had dat gedacht een aantal jaar geleden. Blijft ook echt een enorme topper, denk dat iedereen hem wel in de collectie wil.

Baskalli ook gefeliciteerd.

Gefeliciteerd aan Magnum. Insane Crown Bomber op 2 is wel een verbazing voor mij.

Ik ben volgens mij de enige die hem een beetje vond tegenvallen voor 30mm. Sentinel van Wolff was bijvoorbeeld qua burst en spreiding veel harder en beter.

Top10: Mooie mix van keiharde beukers en sierlijke bakken, waarbij vier importeurs duidelijk de dienst uitmaken. Gefeliciteerd Magnum met de winst. Het verschil tussen de batches van de 400 TDS was best groot, er zijn er hier 2 in de straat de lucht in gegaan waarvan de eerste mwah was en de tweede knoeperdik, wauw wauw wauw gewoon. Ik kan me dan ook de teleurstelling goed voorstellen bij degenen die de mindere versie hebben gekregen, terwijl je mag verwachten dat de specs identiek zijn (en dus ook de kwaliteit). Je wilt hem gewoon in de straat hebben staan zoals de vele uitbundige reviews hier op de forum.

Ook opvallend: geen China Red bij de top 10, terwijl de Lion vorig jaar hier de hemel in werd geprezen en geloof ik op de 4e plaats kwam....

Gefeliciteerd Magnum met het behalen van de titel "beste compound" en gefeliciteerd Baskali met het behalen van de prijs!

Mooi om te zien dat nu ook Hardcore Helium de top 10 heeft bereikt! Een box die alweer eventjes op de markt is (-2 jaartjes covid)! Dat zegt wel weer wat dat deze box goed aandacht heeft gekregen en dat deze goed verkrijbaarheid was, met name in de freakacties!

Gefeliciteerd aan Magnum. Insane Crown Bomber op 2 is wel een verbazing voor mij.

Ik ben volgens mij de enige die hem een beetje vond tegenvallen voor 30mm. Sentinel van Wolff was bijvoorbeeld qua burst en spreiding veel harder en beter.
Nee hoor, paar jaar eerder had ik ‘m 2x en ik vond t niet bijzonder.

Nou inderdaad, dat is echt zo...de 5136 was echt gewoon poep.
Bekijk bijlage 1808548
Daar heb je 100% gelijk in. Er waren te veel verschillende batches, ik had eentje die totaal geen indruk op mij maakte, terwijl het mij het jaar daarvoor totaal verraste. Had je de juiste versie dan snap ik wel dat je het als beste compound zou kiezen, want de goede versie is gewoon top en prijs was met korting ook nog eens goed te noemen.

Magnum gefeliciteerd!! Fantastische bak, al een paar jaar achter elkaar in de straat gehad en iedere keer weer van genoten. Een winnaar waar ik me dan ook zeker in kan vinden.

Vooropgesteld dat ik zelf niet gestemd heb, maar de 400 als winnaar? Onbegrijpelijk voor mij.

Als het windkracht 2 was geweest had hij de top 10 niet eens gehaald denk ik.
Prima box begrijp me niet verkeerd maar er zijn vele betere te krijgen.

Zo zie je dat mensen stemmen op ervaring van voorgaande jaren en op hype.
Als je als newbie dit jaar voor het eerst de nieuwe batch had geschoten, samen met 20 andere compounds had je deze nooit op nummer 1 gezet.

Niet iedereen heeft een groot budget. Als je dan €150 - €199 aftikt en verder 1 of 2 andere bakken hebt die minder kostte. Dan is die keuze snel gemaakt. Er zullen zat mensen hun keuze maken op basis van het lijstje van vorig jaar.

Vooropgesteld dat ik zelf niet gestemd heb, maar de 400 als winnaar? Onbegrijpelijk voor mij.

Afgezien van de batch die minder presteerde is het echt wel een topper en krijg je zeker waar voor je geld. Hij presteert goed, geeft spektakel en duurt nog best lang ook. Daarnaast is het een box die het ook bij winderige omstandigheden nog best goed doet en tenslotte moet je niet vergeten dat deze ook heel veel verkocht wordt net als de Insane Crown Bomber en Transbomber op plaats 2 en 3. Dat plaats 4 bezet wordt door een Riakeo The Great Wall is echt noemenswaardig, de aantallen die verkocht worden van zo'n duur product liggen heel veel lager en daarnaast is het ook nog eens een nieuw product van een, voor de NL markt, nieuw merk.

Ik had dit jaar voor het eerst de 400 shots en uiteraard de 5136 batch. Ik had toen ik hem besteld had al het gevoel dat ik hem te duur had gekocht (€155) en bij deze batch was dat dan ook zeker het geval. Ik heb aardig wat compounds gehad dit jaar en deze zal zeker niet in de top 10 komen. De slechte batch zal er bij mij ook voor zorgen dat ik de 300 en 400 shots gewoon niet meer ga proberen.

Ik had dit jaar voor het eerst de 400 shots en uiteraard de 5136 batch. Ik had toen ik hem besteld had al het gevoel dat ik hem te duur had gekocht (€155) en bij deze batch was dat dan ook zeker het geval. Ik heb aardig wat compounds gehad dit jaar en deze zal zeker niet in de top 10 komen. De slechte batch zal er bij mij ook voor zorgen dat ik de 300 en 400 shots gewoon niet meer ga proberen.
Goeie keuze, de 300 shots kon mij helaas ook niet bekoren.. Dit jaar sowieso niet zo ondersteboven van Magnum wat ik voorgaande jaren wel ben geweest. Ze beginnen nu inmiddels een beetje de standaardimporteur te worden. En als ik dan toch voor prijs-kwaliteit mag kiezen, dan kies ik liever voor Wolff die bij mijn collecties altijd stabiel is gebleven.

Ik hecht ook geen echte waarde aan aan deze lijstjes en uitrijking.

Ik heb boxen gehad gezien die ruim andere van dit lijstje eruit knalden maar die zelf er niet tussen staan.

Ik hecht ook geen echte waarde aan aan deze lijstjes en uitrijking.

Ik heb boxen gehad gezien die ruim andere van dit lijstje eruit knalden maar die zelf er niet tussen staan.
Ik denk dat velen van ons wel zulke boxen hebben gehad maar als dat gaat om producten die slecht verkrijgbaar zijn of heel duur bijvoorbeeld dan zijn er simpelweg weinig mensen die het hebben gehad en dan kan er ook niet veel op gestemd worden. Dat was ook mijn punt bij de The Great Wall waarbij ik het dus zeer opvallend vind dat die zo hoog in de lijst staat.

Ik denk dat velen van ons wel zulke boxen hebben gehad maar als dat gaat om producten die slecht verkrijgbaar zijn of heel duur bijvoorbeeld dan zijn er simpelweg weinig mensen die het hebben gehad en dan kan er ook niet veel op gestemd worden. Dat was ook mijn punt bij de The Great Wall waarbij ik het dus zeer opvallend vind dat die zo hoog in de lijst staat.
Het precies daarom dat de Artifical denk niet als nominatie voor kwam, vermoed ik.
Duur en onbekend maakt onbemind

Tsja, wel mee eens dat er - kwalitatief gezien - beter te verkrijgen is. Maar de beste is sowieso multi interpretabel. Als je prijs / kwaliteit als leidraad neemt, is de 400 sh wel weer één van de beste op de markt. Daarnaast speelt natuurlijk ook de verkrijgbaarheid een rol en dat is met Magnum dik in orde, zeker bij de freakzaken op het forum. Maar verder 100% eens, er is beter te krijgen afgaande op pure kwaliteit!

Denk toch dat heel veel mensen bij zo'n poll ook de prijs meenemen, wat ik ergens wel snap. Een box kan geweldig zijn, maar als deze 500 euro kost... Is dat het dan waard? Maarja, qua uitwerking is dat dan eigenlijk wel de beste. Wellicht volgend jaar de poll: beste product prijs/kwaliteit?;)

Back
Bovenaan