Werkstraf voor kledingkast vol extreem zwaar vuurwerk

DW2000

VWC lid
ROLDE - 164 kilo extreem zwaar vuurwerk ontdekten agenten eind november 2012 in de kledingkast van een 22-jarige Roldenaar. Vandaag stond hij voor de rechter.

De vondst was een bijvangst van een groot onderzoek naar een grootschalige handel in illegaal vuurwerk in Emmen en Ter Apel. Agenten vingen via tapgesprekken op dat de Roldenaar daar flinke inkopen had gedaan. Opgestapeld in zijn kledingkast ontdekten zij een "massa-explosief", aldus de officier van justitie.

Roldenaar komt goed weg
"Een vonkje en de woning, plus de woningen van de buren, waren met de grond gelijk gemaakt", sprak de aanklaagster. Een zaak voor de meervoudige kamer, maar de Roldenaar had verder niets met deze illegale vuurwerkbende van doen. In plaats van een forse celstraf bleef het bij hem bij een werkstraf van 240 uur en een voorwaardelijke celstraf van drie maanden.
bron

Om een paar huizen met de grond gelijk te maken heb je denk ik wel iets meer dan 164 kilo nodig, al is het 1.1..

tja foto bij een bericht zegt niks, zag gister een bericht over een Apeldoorner met 14 maanden cel, de foto wat ze erbij hadden gezet was een bus vol met legaal consumenten vuurwerk. Maar in het bericht stond dan weer vuurwerk van het zwaarste klasse.. Misleidend dus.

Ik probeer me in te beelden hoe groot een kast moet zijn om er 164 kg vuurwerk in te stoppen. Een inloopkast?

Ik ga er helemaal van uit dat er meer in beslag is genomen dan er op de foto wordt weergegeven. Een werkstraf van 240 uur en een voorwaardelijke celstraf van zes maanden (las ik in het bronbericht, dus geen 3 maanden) lijkt me iets te veel van het goede!

36.000 kilo vuurwerk
De vuurwerkbende staat 21 en 22 april voor de Noordelijke Fraudekamer in Assen. Drie hoofdverdachten van 26, 38 en 48 jaar oud uit Emmen en Ter Apel werden in december 2012 aangehouden. Bij hen werd 36.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.

Vuurwerkbende..... :cry::bonk:

Back
Bovenaan