"Wel of geen kooi" als regel in productinformatie

RandomDaniel

VWC lid
De aanleiding voor dit topic is het nieuws dat Vulcan helemaal gestopt is met het gebruik van kooien om de producten. Ook bij andere importeurs zijn er producten die niet (meer) met kooi worden geïmporteerd. Is het daarom niet een idee om het wel of niet hebben van een kooi als standaardregel in de productinformatie toe te voegen?

Dit is geen startschot voor een discussie over vuurwerk met of zonder kooi, want er zijn zowel mooie producten met kooi en mooie producten zonder kooi. Dit topic is wel een voorstel om het te gaan vermelden, omdat dit bij cakes en compounds relevant kan zijn.

Goeie, altijd handig te weten hoeveel artikelen ik grofweg moet ontkooien tijdens de verkoopdagen! :D

Is het niet zo dat boven een bepaalde diameter tubes de kooi sowieso verplicht is? Wat zijn hier eigenlijk verder de regels voor?

Prima idee. Scheelt ook in de optelsom bij vervoer van verkooplocatie naar huis (25kg regel), dus bij vermelding kooi, ook vermelden van gewicht van verpakking met en zonder kooi.

Prima idee, dat is essentiële informatie. Helaas is het in Nederland niet te onderscheiden aan de gevarenklasse want dat zou gelijk alles schelen met informatie opvragen. Bij ons moet alles bestempeld worden als 1.4G maar door een kooi aan een 1.3G artikel te voegen mogen ze dus 1.3G importeren onder 1.4G, vandaar de uitzondering van een kooi. En anders een verzameltopic maken met cakes/assortimenten/compounds zonder kooi. Maximaal 5% flash van de inhoud van een tube scheelt echt wel veel met de gangbare 1.5 tot 2 gram flash die normaliter wordt gebruikt bij 25mm en 30mm boeketten in F2 ( in F3 en F4 wordt vaak zelfs nog meer gebruikt ). De maximale 5% is gewoon te weinig, dan krijg je Duitse supermarkt burst voor cakes/compounds. De cakes/compounds die bij ons in het verleden een goede burst hadden zonder kooi ( op Funke/Argento producten na waar er alles aan is gedaan om het maximale er uit te halen en daardoor een redelijk resultaat hadden ) die hadden meer dan 5% burst.

Ik zou het bijna bij je freakactie vermelden als pluspunt van je zaak! :D

De 3 verschillende freakwinkels waar ik ingekocht heb afgelopen jaren leverden allemaal MET kooi! :p
jaa dit is een stukje service , niet iedereen heeft een blikschaar en weet hoe hem los te maken en voor ons minuutje werk dus doen we al jaren voor de klant

weet niet welk afhaalpunt je hem meedoet met kooi ? wij knippen ze altijd eraf voordat je hem uberhaupt mee krijgt
Welke freakshop niet....

Heb shops gehad in Rotterdam / Berkel / Rijssen / Groningen / Haulerwijk. Allemaal met kooi. Enkele hadden wel een container buiten staan waar je zelf de kooi kon achterlaten :)

Welke freakshop niet....

Heb shops gehad in Rotterdam / Berkel / Rijssen / Groningen / Haulerwijk. Allemaal met kooi. Enkele hadden wel een container buiten staan waar je zelf de kooi kon achterlaten :)

meen je dit serieus? kijk de meeste freaks hebben wel een blikschaar inmiddels ga ik vanuit maar de standaard consument die staat om 12 uur mooi te kloten dan

Hoeveel verschilt de knal met of zonder kooi, ik heb er weinig tot geen ervaring mee

Wat wil je horen, absolute waarden in dB? Je vraagt naar iets dat nogal subjectief is. Burst van producten zonder kooi is gewoon bagger over het algemeen en haalt mijn hele ervaring onderuit.

Nah de waarde is niet heel spannend, meer of je het verschil aanzienlijk hoort, wat ik na jou opmerking wel kan stellen :P

Back
Bovenaan