Dat ligt aan het tijdstip.
Als je het hebt over avond, dan ga ik gemakshalve uit van een uur of 16:15 als de schemering op begint te komen. Dan stook ik het liefste nog relatief goedkoop spul af. Fonteinen, draaiers, potten, pijlen, alles kan aan bod komen.
Echter, ik streef naar een bepaalde verdeling. Die gaat eigenlijk in op het moment dat de zon echt onder is. Om concreet te zijn werk ik vanuit het principe dat ik om 18:00 uur ga eten. Na eten wil ik het eerste gewoon een meterpakket afsteken. dan heb je het over een tijd van 18:30 a 19:00 uur. Een ander goedkoop pakket is ook prima dan. En enkele kleine sierpijlen dienen dan het luchtruim in te gaan.
Rond 20:00 uur wil ik goedkopere/budgetpotten de lucht jagen en eventueel een enkele pijl, maar die zijn van ondergeschikt belang dan. Eveneens kan een enkele fontein afgestoken worden, maar die steek ik het liefste af tussen 18:30 en 19:30. Daarna zijn fonteinen in principe voorbij voor de rest van de avond. Hoogstens na 01:00 ergens een fontein die ik over houd, maar dat is na-stoken zal ik maar zeggen.
Tegen 21:00/22:00 uur wat grotere, stevigere potten.
Om 00:00 eerst drinken. Geen Juup, maar een glaasje bubbels. En daarna zie ik wel. Het belangrijkste dat voor mij dan geldt: het moet vuurwerk zijn waar ik 100% achter sta en dat in een volgorde die zorgt voor spanning. Dit zijn hoofdzakelijke potten. Vrijwel geen pijlen, knallers, rookbommen of klein grut. Gewoon de potten die ik het beste vind. Afwisseling is dan het sleutelwoord.