Wat steek je het liefst af ?

Torrr

VWC lid
Wat steken jullie het liefst af met de jaarwisseling en dan bedoel ik dus 's-avonds en niet het stoken overdag. Is het knal, sier of beide ?.

Zelf ben ik iemand die echt helemaal dol is op cakes/potten. Zeker als je dan een paar grote heb, die afsteekt en dan ineens ziet dat de hele buurt na jou staat te kijken en je zelfs even een staande ovatie krijgt. Daarom vind ik 7 uur i.d. avond leuker dan 12 uur i.d. nacht, je kan anderen tenminste echt blij maken met wat je heb.

Ik ben alleen maar weg van cakes eigenlijk, dat is ook bijna het enige wat ik koop.
ook in de vooravond geniet ik vooral van fontijnen, en een mooi belgisch pijlen pakket, enkele matten mogen ook niet ontbreken.
maar de cakes gaan boven alles, krijg er geen genoeg van, elk jaar weer veelsteveel om goed te kunne genieten en alles goed te kunnen herinneren,

Overdag ben ik voor al bezig met single shots en knalcakes, en natuurlijk carbid :p

In de avond kan ik genieten van een goede fontein maar cakes moet ik ook genoeg hebben! Heb dus elk jaar net al k0enn teveel cakes, ben blij dat alles gefilmd wordt want dan heb ik er af en toe weer een beeld bij haha.

Ik steek vanaf dit jaar alleen snachts af, en dan wel met cake,s per 4! de grotere cake,s enkel!

Overdag ben ik voor al bezig met single shots en knalcakes, en natuurlijk carbid :p

In de avond kan ik genieten van een goede fontein maar cakes moet ik ook genoeg hebben! Heb dus elk jaar net al k0enn teveel cakes, ben blij dat alles gefilmd wordt want dan heb ik er af en toe weer een beeld bij haha.

Pas maar op dat de ramen er niet uitvliegen:p

Ben zelf ook helemaal crazy van cakes ook ik kan daar geen genoeg van krijgen. Overdag vanaf een uurtje of 12 carbid schieten met mn broer en wat vrienden erbij en dan om 5u s'avonds ong een flink vuurtje stoken en dan komen de cakes tevoorschijn zo gaan we de hele avond door en eigenlijk vind ik dat ook het mooiste en leukste gedeelte van de hele dag want na twaalven is dat ook wel leuk eigenlijk maar bekruipt eigenlijk al het gevoel dat het dan na een paar uurtjes eigenlijk alles weer voorbij is!! En dat is jammer maar al met al blijft dit voor mij de laatste 3 dagen van het jaar en de weken ervoor met alle demo s'en vuurwerkfolders de mooiste tijd van het jaar.

Eigenlijk al het vuurwerk, al ben ik niet zo van het zwaardere knalwerk zoals Cobra's. Cakes, fonteinen, matten, pijlen: ik vind het allemaal leuk!

Ik hou het meest van s'avonds
Overdag heb ik veel knal vuurwerk En steek af en toe een knalpot af
Verder veel sier is voor s'avonds dat vind ik toch het mooiste wat er is

Vies van een goede dreun ben ik niet. Maar siervuurwerk is uiteraard mijn favoriet, om 00:00 is het dan ook totale chaos hier :D

Dat ligt aan het tijdstip.

Als je het hebt over avond, dan ga ik gemakshalve uit van een uur of 16:15 als de schemering op begint te komen. Dan stook ik het liefste nog relatief goedkoop spul af. Fonteinen, draaiers, potten, pijlen, alles kan aan bod komen.

Echter, ik streef naar een bepaalde verdeling. Die gaat eigenlijk in op het moment dat de zon echt onder is. Om concreet te zijn werk ik vanuit het principe dat ik om 18:00 uur ga eten. Na eten wil ik het eerste gewoon een meterpakket afsteken. dan heb je het over een tijd van 18:30 a 19:00 uur. Een ander goedkoop pakket is ook prima dan. En enkele kleine sierpijlen dienen dan het luchtruim in te gaan.

Rond 20:00 uur wil ik goedkopere/budgetpotten de lucht jagen en eventueel een enkele pijl, maar die zijn van ondergeschikt belang dan. Eveneens kan een enkele fontein afgestoken worden, maar die steek ik het liefste af tussen 18:30 en 19:30. Daarna zijn fonteinen in principe voorbij voor de rest van de avond. Hoogstens na 01:00 ergens een fontein die ik over houd, maar dat is na-stoken zal ik maar zeggen.

Tegen 21:00/22:00 uur wat grotere, stevigere potten.

Om 00:00 eerst drinken. Geen Juup, maar een glaasje bubbels. En daarna zie ik wel. Het belangrijkste dat voor mij dan geldt: het moet vuurwerk zijn waar ik 100% achter sta en dat in een volgorde die zorgt voor spanning. Dit zijn hoofdzakelijke potten. Vrijwel geen pijlen, knallers, rookbommen of klein grut. Gewoon de potten die ik het beste vind. Afwisseling is dan het sleutelwoord.

Gewoon dikke potten:D 500 grammers met harde knallen.

Maar vind het ook leuk om met rotjes te spelen als iemand een hele dure cake aan het afsteken :D

Ik zelf heb meer met siervuurwerk.
heerlijk cake's stoken.
Maar overdag kan een knallertje ook niet ontbregen hoor.
Lekker de hele dag aanvullen met kleine mini knetter cakes en knal cakes.
af en toe een matje tot het schemerig word.
dan moeten de cake's en fonteinen het werk overnemen.

ja eigelijk vind ik al het soort vuurwerk leuk.. zelfs sterretjes kan ik plezier aan beleven!

dit jaar alleen maar sier het geknal laat ik wel aan andere over

gewoon vollop sier en 2 knal potjes want in de lucht knalt het dus lekker

Cakes zijn natuurlijk erg leuk door de meerdere schoten, maar om puur 'tussendoor' in de vuuravond af te steken zijn vuurpijlen erg leuk en niet duur ;)
Niet iedereen heeft genoeg cakes/kartonnen om de hele avond door dat te stoken :p

voornamelijk cake's. dat is ook alles wat aanschaf, overdag toch verjaardag. voor 12 uu zijn het de 500 grammers en in de vooravond wat goedkopere pakketjes met knalfontijnen en kleine cakes.

Back
Bovenaan