Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Velen van ons hebben al heel wat keren oud en nieuw mogen vieren, maar wat is nou de mooiste tot nu toe geweest? Had dit met het weer te maken, het gezelschap dat aanwezig was of de collectie die het tot het perfecte oud en nieuw heeft gemaakt?

Mijn mooiste tot nu toe is qua vuurwerk en sfeer bij elkaar nog wel 2019-2020. Hele dag kunnen stoken.
Maar als het alleen over sfeer gaat was afgelopen oud en nieuw het mooist. Prima weer, en heerlijk kunnen stoken zonder problemen, en met nog veel meer vuurwerk om mij heen dan in 2019.

het mooiste oud en niuew denk ik wel afgelopen jaar veel sfeer, 30 mensen die stonden te kijken en na het spektakel een groot applaus, naar ik mis wel het legaal mogen stoken vanaf 1800

Moeilijk om te zeggen omdat iedere jaargang wel zijn/haar charme heeft gehad. De afgelopen 2 jaarwisselingen zijn, ondanks een verbod, ontzettend relaxt verlopen met voldoende vuurwerk (F2) en overdags gezellig samenzijn met Cat1. Veel gezelligheid, geen gestress om grote hoeveelheden en echt gezellig.

Terwijl de jaren ervoor ik veel geweldige shows heb mogen afsteken, met als hoogtepunt een show met +/- 100 bezoekers, een groots applaus en waarbij er vele geweldige finales zijn geweest. Ik ga dus niet kiezen, maar mijzelf de belofte doen dat ieder opeenvolgend jaar de mooiste gaat worden :D

Ik heb eigenlijk niet 1 speciale jaarwisseling die het mooiste is, elke jaarwisseling heeft eigenlijk wel mooie momenten op zijn eigen manier. Dikke show schieten voor 100+ man, maar ook gezellig een klein showtje hier in de straat waarop een deel van de buurt uitloop en na afloop applaudisseert is ook erg tof. Of het overdag stoken met de hele crew. Dikke projecten de lucht in janken, heerlijk!

Maar om eerlijk te zijn zijn de jaarwisselingen die ik nu vier met mijn zoon van 4 eigenlijk de beste. Heerlijk genieten hoe hij bezig is met knalerwten etc. Komend jaar vier ik de jaarwisseling ook met mijn jongste die dan ook 1,5 is dan. Echt van die genietmomentjes hoor!

Afgelopen jaarwisseling was voor mij het mooiste oud en nieuw. Heel de dag al veel sfeer in de wijk en toen wij onze vuurwerk show afstaken was de heel wijk uitgelopen om te kijken en na afloop veel applaus en de ander dag met een groot groep alles netjes weer opgeruimd echt heerlijk.

Qua vuurwerkcollectie 2016/2017, dikste collectie ooit toen gehad als destijds 17-jarige. Toen hadden we nog nooit van vaste lasten gehoord! :bonk:

Qua sfeer 100% de laatste jaarwisseling, heb genoten van de opzwepende 100% massale burgerlijke ongehoorzaamheid! Daarin bleek dat niet alleen de freaks als wij blijven doorgaan met stoken tijdens een verbod, maar ook (tegen verwachtingen in van mij) vele doorsnee huisvaders. Dat was echt een verademing voor mij en enorm hoopgevend.

Gek genoeg ga ik dan voor afgelopen jaar, ondanks het verbod. Niet het meest spectaculaire jaar qua collectie, maar de sfeer was zo ontzettend goed. In de buurt ging er echt zeer veel spul de lucht in, veel mensen op straat, alleen maar gezelligheid. Qua sfeer mag het dit jaar weer zo zijn.

Hier ook. Misschien niet qua de hoeveelheid die we hier hadden staan maar het was wel een hele mooie dikke middelvinger na de afgelopen jaren.

Toffe sfeer, mooie emoties...

De mooiste o&n's voor mij waren die ik als kind meemaakte. In de ochtend stipt om 10:00 met een rugzak vol met astronauten, jumping jacks, babypijltjes en grondbloemen de deur uit. Vrienden uit de buurt deden precies hetzelfde. Vervolgens heel de dag heksenkringetjes maken.

Tegenwoordig heb ik natuurlijk veel mooier vuurwerk dan toen, maar mocht ik de keuze krijgen om nog één keer o&n als kind mee te maken dan wist ik het wel..

Elk jaar twijfel ik tussen 2 oud & nieuws, die van 2009-2010 toen ik meer vuurwerk "won" dan dat ik kocht (Rond de 1500 euro in totaal aan vuurwerk hebbende). Of die van 2014-2015, het laatste jaar samen met mijn vader (overleden helaas in 2015), toen ik ruim 2500 euro aan vuurwerk had besteed en aan t einde een staande ovatie kreeg van de hele buurt (En sindsdien ook de go-to person was voor vuurwerkshows). Goeie ouwe tijd.

Een jaar of 10 geleden toen ik helemaal idolaat was van vuurwerk struinde ik allemaal verschillende fora af. VWC, freakpyromanics, avp etc etc. Toen der tijd was er een nieuw forum welke dagelijks prijzen weggaf onder de leden. Uiteindelijk won ik de hoofdprijs en kon ik in den Bosch bij deze vuurwerkwinkel een stuk of 8 zelfgeproduceerde potten ophalen. Ik weet helaas niet meer welke winkel dit was want alle lof naar hen. Ik had toen der tijd een budget van misschien net 80 euro maar was er obsessief mee bezig. Door deze prijs te winnen voelde ik mij echt de koning van de straat en heb ik ontzettend genoten. Iets om nooit te vergeten.

De mooiste o&n's voor mij waren die ik als kind meemaakte. In de ochtend stipt om 10:00 met een rugzak vol met astronauten, jumping jacks, babypijltjes en grondbloemen de deur uit. Vrienden uit de buurt deden precies hetzelfde. Vervolgens heel de dag heksenkringetjes maken.

Tegenwoordig heb ik natuurlijk veel mooier vuurwerk dan toen, maar mocht ik de keuze krijgen om nog één keer o&n als kind mee te maken dan wist ik het wel..

Precies dit!

Totaal mee eens. En als het op was weer naar de winkel fietsen voor nieuw spul.

Mijn mooiste oud en nieuw? Het jaar dat ik mijn opa zijn laatste oud en nieuw heb mogen bezorgen, hij heeft me aangestoken met het virus. Hij was al niet meer in beste doen, rolstoel achter in de auto en 't oudje achterin. Later een klein gedeelte van zijn as in het vuurwerk van de 00:00 show verwerkt, ik zal hem nooit vergeten.

Verder toch wel de de jaarwisselingen als kind, zoals hierboven beschreven. Vaders haalde me altijd uit bed 's nachts om toch nog een potje extra aan te strepen in het krantje, moeders mocht dat toch echt niet weten...:wink:

Hier ben ik het helemaal mee eens, heerlijk die nostalgie. Je was zo blij met een rugzak vol waar je de hele dag zoet mee was. En dan om twaalf uur genieten van het ouderwetse meterpakket van pa dat al helemaal verkreukeld was omdat je het in de voorgaande weken minstens één keer per dag in je handen gehad moest hebben. Ondanks dat het vuurwerk tegenwoordig mooier is was de sfeer er toen zeker niet minder om.

Hier ben ik het helemaal mee eens, heerlijk die nostalgie. Je was zo blij met een rugzak vol waar je de hele dag zoet mee was. En dan om twaalf uur genieten van het ouderwetse meterpakket van pa dat al helemaal verkreukeld was omdat je het in de voorgaande weken minstens één keer per dag in je handen gehad moest hebben. Ondanks dat het vuurwerk tegenwoordig mooier is was de sfeer er toen zeker niet minder om.
Sfeer was vroeger zowizo beter ook bij mensen die niks met vuurwerk hadden was er geen gezeur. Tegenwoordig zijn er veel anti vuurwerk mensen

Tegenwoordig zijn er zowiezo veel mensen die anti zijn. Speelt er nu dit? Zijn ze er tegen... Volgende week zus? Ook niet goed.

Nederland is in een recordtijd een land geworden van alles mag tussen de regels naar een jankland waar je alles moet goedpraten waarom je iets goed of leuk vind. :frusty:

Eigenlijk zijn alle oud en nieuws geweldig geweest.
Maar jaren 90 springen er toch wel uit.

Begin jaren 90 lekker de hele dag astronauten gooien,de hele straat vol met snippers..
Halverwege jaren 90 kwamen de cakes en het illegale spul erbij,flowerbeds,bombenrohr,lawinepijlen dat soort spul.
Eind jaren 90 idem dito,alleen dan was het savonds lekker stoken en snachts "knallen" in de energiehal:D (Bij de wat ouderen wel bekend)

Jaren 90 was gewoon heel anders,alles kon en niemand die zeurde.
Dat is tegenwoordig helaas heel anders,nu krijg je het gevoel een klootzak te zijn als je mooi siervuurwerk afsteekt,want heel veel mensen hebben er zogezegd last van.

Dit jaar word me er wel eentje. HE LE MAAL los! Op een sfeervolle manier met gezond verstand natuurlijk. Het voelt nu al goed, de sfeer sluipt er met de dag steeds meer in. Dus hopelijk word dit jaar er een om nooit te vergeten .... :thumbsup:

Oeps, de 3 woordjes: tot nu toe, over het hoofd gezien blijkbaar. Dan ga ik voor het jaar 1999, het jaar waar ik voor het eerst met een klein budget zelf vuurwerk uitzocht. Ook mocht ik dat jaar achter het huis, op het plein een hele dag vuurwerk afsteken met vriendjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan