wat is dit voor vuurpijl?

Bij mij in de buurt werd de hele dag door van deze vuurpijlen afgestoken.
weet iemand wat voor pijlen dit zijn en waar komen ze vandaan ?
heeft iemand ze al vaker gezien/gehoord.
het was een vuurpijl met een hele lange fluit en daarna een flinke dreun met titaan boket.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Denk dat het deze pijlen zijn. Heb ze zelf niet gehad maar iemand in de buurt stak ze af en toen ben ik ff gaan buurten en gevraagd wat voor pijlen t waren. Merk etc weet ik niet.

Denk dat het deze pijlen zijn. Heb ze zelf niet gehad maar iemand in de buurt stak ze af en toen ben ik ff gaan buurten en gevraagd wat voor pijlen t waren. Merk etc weet ik niet.

De pijlen op jouw foto zien er voor de consument uit.
Ik heb het idee dat de pijlen die bij mij in de buurt werden afgestoken niet voor de consument waren. de klappen van deze pijlen waren erg hard , wat bijna te vergelijken was met een lawine pijl. op mijn youtube kanaal werd gereageerd dat deze pijlen wel eens van eigen fabrikaat zouden kunnen zijn.

kan er met de best mogelijke moeite niks over vinden via google...over die van 't plaatje dan...

wel over zelfmaak inderdaad, maar als jij dit soort pijl met exact diezelfde fluit en knal meerdere keren de lucht in hoorde gaan, is de kans klein dat het zelfmaak was. Dan had je meer variatie kunnen verwachten toch?

Laatst bewerkt:
Heey Vinnie,

Zou dit niet een Thunderclap pijl van Zena (Original) kunnen zijn? Waren geloof ik ook niet echt duur, 3 voor 2 euro (VWL Steenbergen). Ook zo een soort lange felle gil met lekkere eindknal. Of misschien de Sun Warrior Rockets van Wolff...?

Thunderclap is wel een heeel ander kaliber hoor. Wat ik op het filmpje zie en hoor, lijkt me geen legaal vuurwerk.
Lijken me echter wel superlekkere pijltjes! Zouden niet misstaan in m'n collectie :p

Thunderclap is wel een heeel ander kaliber hoor. Wat ik op het filmpje zie en hoor, lijkt me geen legaal vuurwerk.
Lijken me echter wel superlekkere pijltjes! Zouden niet misstaan in m'n collectie :p

Ja dat zou best kunnen, maar filmpjes zeggen mij niet altijd alles. Dat heb ik in ieder geval elk jaar weer ervaren na oud en nieuw, wanneer ik zelf mijn collectie weer de lucht ingejaagd heb.

@Vinnie, heb je niet gezien wie ze afstak? Misschien kun je dan een beetje inschatten of ze in de buurt een soortgelijke pijl verkochten. Als je zegt dat ze de hele dag geschoten werden, en het waren misschien jongere stokers, dan vind ik het aannemelijker dat het legale pijlen waren. Heb je ook al eens in je buurt rondgevraagd? Heb ik ook eens gedaan omdat ik perse wilde weten wat er werd geschoten. Hahaha na 3 dagen rondgereden te hebben in de wijk en forensisch onderzoek gedaan, maar wel gevonden uiteindelijk.

Ben benieuwd of je er achter gaat komen, zijn i.d.d. erg leuke pijlen voor een leuk project.

1 ding is denk ik wel duidelijk het is geen feest vuurwerk uit België of Nederlands consumenten vuurwerk.. de klap lijkt me daar voor echt te hard.

zijn dit niet de extreme blitzknall rakkete ofzo? die hadden ook eerst een gil en daarna een knal. waren wel gewoon lawinepijlen:D

Volgens mij zijn dit de oude TSR pijlen

Turbo Salute Rakette, soort lawinepijl met fluit.

ps. ik heb hier nog een oud filmpje van op mijn pc staan, die ga ik nu uppen...

Volgens mij zijn dit de oude TSR pijlen

Turbo Salute Rakette, soort lawinepijl met fluit.

ps. ik heb hier nog een oud filmpje van op mijn pc staan, die ga ik nu uppen...

Turbo salute rakete is het zeker niet.

Die stijgen zonder silvertail, en die hadden ook geen titaan boeket.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

zijn dit niet de extreme blitzknall rakkete ofzo? die hadden ook eerst een gil en daarna een knal. waren wel gewoon lawinepijlen:D

Volgens mij ook ja! Heb ze denk 2a3 jaar geleden bij mij in de straat gezien. De fluit was onwijs gaar,was net een soort van gehuil en daarna een redelijk goede knal met ti-boeket.

waar is het ti-boeket dan?
+ YouTube Video

+ YouTube Video

Ik zie geen enkele versie Ex-trem of X-treem of X-treme of wat dan ook die de combi van zilverstaart/fluit/ti-boeket heeft

mmm, dan blijft het toch een raadsel welke pijlen dit waren. misschien is het dan toch zelfmaak, tenminste dat lijkt mij eigenlijk nog de enigste reden. Er bestaan fora waar mensen zitten die echt alles maken, zelfs shells.

3 jaar geleden schoten in ze uit het zigeuner kamp in de buurt deze pijlen ook alsof het rotjes waren.
Echt een lange gil en een dreun met Ti-boeketje.
Zal het topic zeker in de gaten houden want ben benieuwd!

Back
Bovenaan