Wat doe jij op oudjaarsdag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wat doe jij op oudjaarsdag?

Officieel mag er op dinsdag 31 december 2013 vanaf 10 uur vuurwerk afgestoken worden. Dit mag duren tot woensdag 1 januari 2014 02.00.

Ben jij een type die om half 10 s'ochtends voor de deur staat met een tas vol met vuurwerk en een aansteeklont wachtend tot klokslag 10 uur om te beginnen met het stoken? Of wacht je liever tot de avond, of misschien wel de jaarwisseling alleen?

Denk dat ik oudjaarsdag 2013 net zo ga aanpakken als in 2012. Dit omdat het me wel beviel verleden jaar hoe het ging namelijk. Al was het vooral eenzaamheid wat ik de hele dag voelde, ik heb me vermaakt.

Begon, net zoals elke dag eigenlijk afgelopen 2 jaar met de standaard ochtendtaken zoals uitslapen/ontbijten/douchen/computeren en hond uitlaten. Eigenlijk behoorlijk saai. Dan al 10.30AM.

Vervolgens daarna lekker eventjes wat vuurwerk afsteken, vooral knalcakes en single shots. Moet echter wel eerst even een plekje vinden waar ik niemand tot last ben. En toch dichtbij.

Nadat ik dat heb gedaan is het ondertussen wel weer tijd om te lunchen en moet ik me hond voor een 2de keer uitlaten. Waarna ik me gereed maak om eventjes een stukje rond te fietsen.

In de middag ga ik posten. Dit is betreffende me hobby 112 fotografie. Dus ik ga staan voor de brandweerkazerne of ambulance-post. En eventueel de meldingen rijden die er vervolgens komen.

Om dan zo rond t avondeten weer na huis te gaan, snel te eten en mijn avond-gedeelte van het vuurwerk wat ik in planning had af te steken. Meestal is het dan ongeveer wel half 9 als ik na binnen ga.

Dan lekker genieten van de Oudejaarsconferance of andere cabaret-voorstellingen, echt dol hierop. Of van muziek of Cirque do Soleil. Of een goede film. Of iets als Ik hou van Holland. TV kijken dus.

Om dan rond half 12 naar beneden te gaan. Hapje/Drankje te nemen. En te wachten. Oh en natuurlijk het vuurwerk op de gang zetten zodat ik zodra t 12 uur is na buiten kan gaan.

Om 12 uur dusdanig iedereen die om me heen staat gelukkig nieuwjaar wensen. Vervolgens snel na buiten en een kwartiertje al t vuurwerk filmen wat er in mijn wijk is. Om dan vervolgens als enigste nog mijn eigen collectie af te steken. Wat meestal na een kwartier wel gebeurt is.

Tot slot nog even rondfietsen in de wijk. Om daarna na binnen te gaan. Alle foto's/video's te uploaden na mijn PC en website. Nog eventjes televisie kijken. En dan zo rond half 3 slapen.

Om vervolgens de volgende dag om half 10 op te staan en beiden oma's te bezoeken. Om dan in de avond huilend naar bed te gaan omdat alles weer voorbij is. Maar wel eerst ff genieten van de tv als er een leuke serie of film is. En ja dan gaat het leventje gewoon weer verder.

In de tussentijd, afhangend van t weer, wel alle meldingen rijden. Eventueel nog een laatste aankoop doen. En alle vuurwerk-forums bezoeken. Eventueel spelletjes spelen om tijd te verspillen enzovoorts.

Dat is ongeveer wat ik deed verleden jaar op oudjaarsdag en ongeveer t zelfde doet dit jaar. Hoop alleen dat t dit jaar niet zo eenzaam verloop als verleden jaar.

Vervolgens daarna lekker eventjes wat vuurwerk afsteken, vooral knalcakes en single shots. Moet echter wel eerst even een plekje vinden waar ik niemand tot last ben. En toch dichtbij.

Ben jij niet een beetje te voorzichtig als ik jou reacties in diverse topics bekijk? Waarom zou je gehoor geven aan vuurwerkhaters terwijl je gewoon legale spullen hebt? Ik zou er niet over peinzen. Laat al die haters gewoon. Maar ga het niet jezelf lastig maken. Gewoon maar een tip. :wink:

Ben jij niet een beetje te voorzichtig als ik jou reacties in diverse topics bekijk? Waarom zou je gehoor geven aan vuurwerkhaters terwijl je gewoon legale spullen hebt? Ik zou er niet over peinzen. Laat al die haters gewoon. Maar ga het niet jezelf lastig maken. Gewoon maar een tip. :wink:

Makkelijker gezegd dan gedaan. Dankzij de crisis zijn er een hoop spanningen in dit land. Gewoon fatsoen tonen en op de dag een plek zoeken om overlast te beperken vind ik op zich een wijze actie.

Wat betreft eind van de middag, avond en nacht ben ik het wel met je eens. Up yours richting haters en maximaal genieten :)

Wat ik dit jaar exact ga doen, weet ik nog niet. Aan oudejaarsdag 2012 heb ik enigszins een katterig gevoel over gehouden, vooral de periode 10:00 uur tot 15:30 is niet zo best bevallen. Ik wil er de komende maanden allemaal eens rustig over na denken. Wat ik wel weet. Ik ga naar een verjaardag. En het avondeten wil ik tussen 17:45 en 18:30 hebben.

Als je cobra's stookt en je gaat dan op een goede plek staan is dat fatsoen tonen. Met legaal vuurwerk mag je gewoon staan waar je wil en met oud en nieuw is vuurwerk geen overlast. Ik vind rekening houden met haters eigenlijk raar.

Als je cobra's stookt en je gaat dan op een goede plek staan is dat fatsoen tonen. Met legaal vuurwerk mag je gewoon staan waar je wil en met oud en nieuw is vuurwerk geen overlast. Ik vind rekening houden met haters eigenlijk raar.

Heb je een goed punt in, want intolerant gedrag wordt op die manier beloond. Plus één voor jou.
Hoe om te gaan met dergelijk gedrag, dat is een stuk interessanter :wink:

Onzin! Als iemand op een normale manier vraagt of ik weg wil gaan omdat zij last hebben van mij door welke reden dan ook ga ik meestal gewoon ergens anders naartoe. Tenzij dit voor mijn huis is en ik hier gewoon wil stoken dan probeer ik tot een oplossing te komen. Beter een oplossing dan ruzie, want daar heeft niemand wat aan.

Onzin! Als iemand op een normale manier vraagt of ik weg wil gaan omdat zij last hebben van mij door welke reden dan ook ga ik meestal gewoon ergens anders naartoe. Tenzij dit voor mijn huis is en ik hier gewoon wil stoken dan probeer ik tot een oplossing te komen. Beter een oplossing dan ruzie, want daar heeft niemand wat aan.

Er zijn uitzonderingen: hele oude mensen, mensen met een trauma, mensen die spastisch zijn etc. De meeste andere redenen vind ik nergens op slaan. Vuurwerk hoort nu eenmaal bij oud en nieuw en het is tenslotte maar 1 dag in het jaar. Accepteer dat gewoon.

Ik weet het nog niet echt hoe ik het moet aanpakken. Ik kijk er altijd zó ontzettend lang naar uit, en de dag erna denk ik altijd van, dit was het, ik heb het niet optimaal benut. Ik haal de laatste 2 jaar alleen maar siervuurwerk, omdat klein vuurwerk (rotjes, babypijltjes, single shots etc) mij niet meer aantrekt. Ik loop geen hele dag meer buiten met een tasje vol vuurwerk. IK ben meestal smiddags met vrienden gezellig een potje bier aan het drinken. En pas na 12uur begint het voor mij. IK heb ook niet het budget om in de vooravond al veel te stoken, hoogstens een paar cake's en een paar knalcake's overdag. Nee, ik zit nog te kijken hoe ik mijn dag t beste door kan brengen.

Ik probeer de hele dag lang te stoken. Af en toe naar binnen om een oliebol te eten maar verder vind je mij buiten. Voordat het twaalf uur is natuurlijk wel met iedereen voor de tv aftellen en elkaar gelukkig nieuw jaar wensen en vervolgens knallen!

Vuurwe...werken! Werken tot laat in de middag en dan tegen een uurtje of 6 begin ik met stoken. En dat blijf ik doen anders dan val ik in slaap en word ik pas de 2e weer wakker. Van vroeger voordat ik werkte weet ik nog wel dat ik al om 9:50 buiten stond te ijsberen totdat het 10 uur werd en ik ging pas naar binnen wanneer ik honger had.

Ben benieuwd hoe mijn dag verloopt. Heb op dat moment stage dus hoop sowieso heel de dag vrij te krijgen. In dat geval zal het af en toe naar buiten gaan vanaf 12;00 ofso. Tussen 10-12 nog even sfeer proeven in de winkels. En een leuk projectje om de dag te openen .
S'avonds kleinere sier stoken en snachts de grote cakes (afhankelijk van het weer )

Zoals ik eerder al postte, ik weet het niet. Maar ik ben benieuwd wie van jullie leden overdag nog veel stookt? En dan wil ik ook gelijk vragen wat stook je dan? Ik neem niet aan dat je de hele dag met knalvuurwerk & pijltjes rondloopt?

Wat ik de hele dag doe tot een aantal jaar geleden was het er zo vroeg mogenlijk uit,
aankleden eten enz...
Maar ik heb nu al 2 jaar niet echt meer de drang de hele dag te stoken het 10 uur moment luid ik nog wel elke keer in,
en daarna zo af en toe naar buiten om wat klein spul of een enkele pot te stoken.
En voor de rest lekker de dag samen zijn met familie en men vriendin en men 00:00 show voorbereiden waar genoeg tijd in gaat zitten.

Wat ik de hele dag doe tot een aantal jaar geleden was het er zo vroeg mogenlijk uit,
aankleden eten enz...
Maar ik heb nu al 2 jaar niet echt meer de drang de hele dag te stoken het 10 uur moment luid ik nog wel elke keer in,
en daarna zo af en toe naar buiten om wat klein spul of een enkele pot te stoken.
En voor de rest lekker de dag samen zijn met familie en men vriendin en men 00:00 show voorbereiden waar genoeg tijd in gaat zitten.

Oké, ja ik ga geen shows voorbereiden, omdat ik dan te weinig spul overhoud, denk ik zelf dan. Maar heb wel een aantal projectjes, en die maak ik meestal de 28e/29e al klaar. Klein grij tsja, ik haal het niet maar ik denk dat ik me maar een pakketje meeneem om een beetje te stoken. En verder ook gezellig met de familie & vrienden een potje bier drinken dan maar

Zoals ik eerder al postte, ik weet het niet. Maar ik ben benieuwd wie van jullie leden overdag nog veel stookt? En dan wil ik ook gelijk vragen wat stook je dan? Ik neem niet aan dat je de hele dag met knalvuurwerk & pijltjes rondloopt?

Ik dacht altijd: hoe ouder je wordt, hoe minder je de hele dag buiten wilt stoken.. Nou, ik werk dus bij een vuurwerkwinkel en heb afgelopen jaren daar op oudjaarsdag nog tot een uur of 14.00 gewerkt wat beregezellig was. Echter: ook al wordt ik ouder, dit jaar gaat er niet gewerkt worden op oudjaarsdag. Op 1 januari 2013 had ik een goed gevoel maar toch een lichte nasmaak, had naar mijn idee niet het maximale uit mijn dag gehaald.

Komend jaar ga ik dus mooi de hele dag stoken! Wellicht niet meer van 10.00 - 02.00 aan een stuk door, maar meer dan afgelopen jaar in ieder geval.

pyro-freak

Werken in een vuurwerkwinkel. Doe dit al jaren en bevalt me super. Heerlijke sfeer, leuke mensen.

Mis wel het 10.00 uur momentje maar dat haal ik 's avonds weer in :)

Ik werk overdag in een vuurwerkwinkel. Misschien dat ik dit jaar een 10uur momentje wil invoeren om zo ook zelf een beetje stookgevoel te krijgen. Ik werk meestal van 8 tot 5 en dan is het de bunker in, in de auto stappen en naar mijn familie rijden in Groningen. Dus rond 7 ben ik daar dan en dan gelijk wat stoken voor mijn kinderen. De rest van de avond gezellig doen met familie en nog proberen wat projectjes in elkaar te zetten. Deze heb ik van te voren helemaal uitgewerkt zodat ik geen tijd verlies, want veel tijd heb ik niet.
Ach, door het werk kan ik wel redelijk wat vuurwerk aanschaffen, ben er erg blij mee.

greetzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan