Wat doe jij op oudjaarsdag?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wat doe jij op oudjaarsdag?

Officieel mag er op vrijdag 31 december 2010 vanaf 10 uur vuurwerk afgestoken worden. Dit mag duren tot zaterdag 1 januari 2011 02.00.

Ben jij een type die om half 10 s'ochtends voor de deur staat met een tas vol met vuurwerk en een aansteeklont wachtend tot klokslag 10 uur om te beginnen met het stoken? Of wacht je liever tot de avond, of misschien wel de jaarwisseling alleen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker stoken zolang het kan. We wachten 364 dagen lang om een paar uur te kunnen stoken dus dan pak ik er ook zo veel mogelijk van mee. Om 10 uur staan wij te stoken voor de deur. Waar dat dit jaar gaat gebeuren dat maakt mij niet uit, zolang ik maar niet achter een verkoopbalie sta, die fout heb ik een keer eerder gemaakt en dat gaat niet meer gebeuren. Of ik verder echt de hele dag buiten op mijn benen sta weet ik niet. S'avonds altijd ook binnen de verplichte gezinsspellen spelen en oliebollen eten terwijl we de trekking van de staatsloterij kijken. Allemaal tradities buiten het vuurwerk om.

Eerst ga ik lekker uitslapen, waarschijnlijk tot half 10, dan de ochtendtaakjes, dan ga ik lekker ff computeren of tv kijken, vervolgens ga ik foto's maken van alle producten die ik heb, dan maak ik een zak klaar voor overdag (denk dat dat dit jaar een kleintje gaat zijn), vervolgens ga ik stoken, meestal achter waar er mensen zijn, binnen een 1 tot 3 uur ben ik dan klaar, dan ga ik me binnen doodvervelen, wachten. Dan is het alweer diner, lekker eten. Vervolgens ga ik me avond tas klaarmaken en afsteken, 1ste uur met iemand, daarna alleen, na een half uur geef ik t dus al op, vlieg ik na binnen, ga ik tv kijken. Rond 12 uur dan ga ik na beneden en 15 minuten lang filmen en dan zelf wat afsteken en klaar.

Zo gaat het feitelijk altijd. Wou dat er in de avond meer mensen waren om mee rond te trekken, maar niet dus:(

Dit is althans hoe t zal gaan als we thuis blijven, oftewel me ma moet werken. Al is me ma niet vrij, dan is het 99% zeker dat we naar oma/opa in Dordrecht gaan. Zelfs al mag ik dan bijna niet stoken, pas om 12 uur, misschien anders dit jaar, t is er wel STUKKEN gezelliger!

Eerst ga ik lekker uitslapen, waarschijnlijk tot half 10, dan de ochtendtaakjes, dan ga ik lekker ff computeren of tv kijken, vervolgens ga ik foto's maken van alle producten die ik heb, dan maak ik een zak klaar voor overdag (denk dat dat dit jaar een kleintje gaat zijn), vervolgens ga ik stoken, meestal achter waar er mensen zijn, binnen een 1 tot 3 uur ben ik dan klaar, dan ga ik me binnen doodvervelen, wachten. Dan is het alweer diner, lekker eten. Vervolgens ga ik me avond tas klaarmaken en afsteken, 1ste uur met iemand, daarna alleen, na een half uur geef ik t dus al op, vlieg ik na binnen, ga ik tv kijken. Rond 12 uur dan ga ik na beneden en 15 minuten lang filmen en dan zelf wat afsteken en klaar.

Zo gaat het feitelijk altijd. Wou dat er in de avond meer mensen waren om mee rond te trekken, maar niet dus:(

Dit is althans hoe t zal gaan als we thuis blijven, oftewel me ma moet werken. Al is me ma niet vrij, dan is het 99% zeker dat we naar oma/opa in Dordrecht gaan. Zelfs al mag ik dan bijna niet stoken, pas om 12 uur, misschien anders dit jaar, t is er wel STUKKEN gezelliger!

Hier bijna hetzelfde.:wink:

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat ik zal gaan doen. Om tien uur buiten, ik weet dat dus niet.

Graag zou ik wel een Wiggle Wiggle afsteken. Toen ik daar een filmpje van zag, had ik er echt lol om.

Terwijl ik dit verhaal zat te typen, had ik dit nummer op! Kreeg er wel een leuk gevoel bij en er kwamen weer herinneringen naar boven van voorgaande oud en nieuws
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ja, oudjaarsdag, de dag die wij denk ik met z'n allen hier op het forum de mooiste dag van het jaar vinden!

Laten we het eerst hebben over de avond van 30 december, die avond is zo irritant. Je hoort overal knallen en je ziet af en toe is een sierpijl of een siercake de lucht in gaan. Maar zelf wil ik me dan altijd inhouden, dit lukt meestal wel hoor:)

Dan ga ik slapen rond een uur of 11, nouja slapen? ik kan dan toch niet slapen. Eigenlijk word ik helemaal gek van mezelf dat ik niet kan slapen dan. Maar uiteindelijk val ik toch in een diepe slaap! Meestal zet ik de wekker al om half 8, ja half 8. Ik vraag mezelf ieder jaar altijd af waarom ik dat doe!? want het laatste half uur(half 10 dus), weet ik echt niks te doen, dan zit ik alleen maar te wachten te wachten en te wachten met m'n stookmaten die inmiddels ook al gearriveerd zijn. Het lijkt wel of de klok stilstaat, pfff. Toch heb je wel een troost: naar je vuurwerkcollectie kijken met een grotere big smile dan dat je hoofd is!:D

Hé eindelijk 5 voor 10, jongens, kom op naar buiten. Het 10 uur project klaarzetten:D Ik denk dat ik dit jaar wat eerder naar buiten ga om het 10 uur project gereed te maken, want dit jaar zal het 10 uur project toch ff een heel stuk groter zijn dan voorgaande jaren!

Zoals ieder jaar is het 10 uur project toch wel iets moois, gewoon de opening van de mooiste dag van het jaar. Ik probeer er dan ook altijd wel iets speciaals van te maken. Sowieso is één standpunt dat de buurt wel wakker moet zijn na het 10 uur project. Vorig jaar schreeuwde er al iemand uit zn raam: 'ja zo is het wel genoeg geweest, vloekscheldvloek.' Erg lachwekkende dingen zijn dat als je eraan terugdenkt, helemaal als je weet dat er nog een chainthunder 240 af moest gaan:p

Ja na het 10 uur project, we kunnen gewoon de hele dag non-stop stoken:D Daar maken we ook volop gebruik van natuurlijk, het is tenslotte maar 1 keer per jaar:sad: De hele dag hoor ik niks anders dan alleen maar harde knallers om m'n oren, met af en toe is een leuk projectje erdoorheen!

Terwijl ik dit zo zat te typen, had ik ook weer een big smile op mn gezicht en kan ik weer niet wachten tot D-day en natuurlijk de verkoopdagen, dat zijn ook hele mooie dagen!:D

en denk eraan: veiligheid voorop en slopen is niet stoer!

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn ben ik niet het type wat de tijd afwacht er gaat bij mij al wat dagen daar voor de lucht in.

Zelf ben ik druk aan het werk om vuurwerk te verkopen maar loopt wel af en toe naar buiten met een product uit de winkel om effe te stoken.
Ook ga ik s'middags even thuis eten waar ik met mijn zoontje en dochtertje een paar meterzakken afsteek en dan weer werken.

S'avonds als de winkel gesloten is gaan alle werknemers wat producten pakken uit de winkel en stoken we een uur lang met 5 man tegelijk dat is geweldig.

Dan naar huis even liggen op de bank en voordat ik het weet is het 12 uur en gaan we los.

Moet wel bekennen dat ik altijd wat bewaar om als ik zin heb even wat te stoken.

ik heb een stook schema opgezet lol:

wekker om 6:00
vertrek om 7:30
aankomst 8:00
drinken en ontbijten om 8:15 tot 9:00 (non alcoholisch)
9:15 stoken volgens het schema
10:00 stoken
11:00 stoken
12:00 etend stoken
13:00 blijven stoken.
ga zo maar door tot ongeveer 7 8 uur
wachten tot 0:00 2011 en dan de blitz maken in de straat met een paar potjes en matten.

7.00 Opstaan/ochtendritueelen
8.00met de vrienden die ik dan heb gelogeerd( vaster traditie)
Beetje de dag inplannen Mensen bellen Ontbijten
9.00 Rustig beginnen met stoken
10.00 LOSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!
13.00 eten
13.30LOSSSSSSSSSSSSS!!!!
17.30 Tuin stoken
18.30 Naar vrienden vertrekken Of heel mss thuis zoja thuis kleine kans de verdere planning.
18.45 Eten
19.15 Af en toe wat afsteken en Binnen
20.00 Familie Afentoe wat afsteken en vaste traditie elk uur tot 12.00 een uurpijl
21.00 Vuurpijl afsten daarna familie en spelletjes Youp van het hek enzo
22.00 Vuurpijl afsteken daarna familie en spelletjes Youp van het hek enzo
23.00 afsteken daarna familie en spelletjes Youp van het hek enzo
23.30 Spanning, Nieuwjaarwensen , Aftellen
12.00 Een (v)uurpijl afsteken
12.00.30 LOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!
2.00 Binnen
3.00 Restjes
4.00 Computeren Tv kijken FIlmpjes bekijken Alles op een hoop gooien en verbranden
5.00 Eten
6.00 Winterslaap

Ik zal mijn oudejaarsdag (En de laatste uren van 30 december) beleving van afgelopen jaarwisseling eens wat uitgebreider beschrijven dan; stoken.
Ik typ het vanuit mijn oogpunt aangezien ik denk dat dat het leukst is.

Het is 18:00 wanneer het eena laaste avondmaal van 2009 erop zit. De hele dag lijkt gaat al zolangzaam en dat is in de avond niet anders. Onrustig speur ik alle forums nog even na om alvast mensen een gelukkig nieuwjaar te wensen en vooral de spanning met elkaar te delen. Het is behoorlijk druk met freaks die in de verschillende shouts zitten van de forums en is een waar multitasking om aan ze allemaal mee te doen. Onder het computeren vlieg ik soms de trap af om de garage in te gaan waar de dozen met vuurwerk op volgorde van tijd staan opgesteld en daar vlug nog even wat dingetjes te veranderen van de ene doos naar de andere. Als ik weer boven ben zet ik mijn muziek zachter en hoor ik een gooie gil van een fluitpijl die opstijgt gevolgt door een knal. Op dat moment zijn de gevoels on beschrijfelijk en loop ik bijna over van spanning. Het word langzamer later en ik had mezelf voorgenomen om het niet te laat te gaan maken. Rond de klok van 22:00 worden mijn laaste woorden van die dag geshout en is het tijd om me bed in te gaan. Na een uurjte tv te hebben gekeken word het echt tijd om te gaan slapen. Natuurlijk lukt het slapen niet en hoor ik een aantal keren vuurwerk in de omgeving. Het is 23:55 wanneer ik naar me klok zit te staren en ik niet mijn blik er meer vanaf haal voordat het 00:00 is. Toen het 00:00 werd schoot er een rilling door me heen, het was nu echt 31 December. Mijn gedachte gaan 10 uur verder; hoe zal het gaan? hoe zal het zijn? zal het wel goed gaan? Ik heb voor het laatst om 01:30 op mijn klok gekeken, rond die tijd zal ik ook wel in slaap zijn gevallen.

Het is 07:00 wanneer de werker gaat, verheugd als een klein kind spring ik me bed uit en loop ik richting de badkamer om een goeie ochtend douche te nemen. Na een dik kwartier is het tijd om aan te gaan kleden, een hemd en een shitrt en daarover nog een vest. Natuurlijk een oude spijkerbroek en dikke sokken. Het is nu 07:30 de laat gaat weer tergend langzaam. Het is tijd om een stevig ontbijt te gaan maken; 3 boterhammen. Onder het eten kijk ik nog even het laaste nieuws en als de boterhammen achter de kiezen zijn besluit ik om even de laptop erbij te pakken. Als eerste kwam in op VWB, het was al behoorlijk druk in de shout. Een 3/4 tal freaks waren al druk aan het praten, ik herinner me Rick Oisterwijk, (Rickskuh tegenwoordig) Thunderboy en Pyro Power (Sunseeker tegenwoordig). Na een ochtendbegroeting meng ik me in het gesprek wat gaat over de 10:00 projecten. Ondertussen ging ik ook even naar VWC om daar even de laaste berichten te checken en even te shouten. De tijd lijkt al wel iets sneller te gaan en het is 08:15 wanneer me moeder naar beneden komt en ik de freaks voor de laatse keer een fijne/veilige dag toewens. Nu word de spanning toch echt erg! Het is tijd om mijn schoenen en jas aan te gaan trekken. Het is klokslag 08:30 als ik buiten sta en de eerste december kou van deze dag op mijn gezicht voel. Ik kijk al even of er een van mijn buurjongens buiten is maar dat is niet het geval. Ik loop naar de garage toe om 3 trappen te gaan halen die nodig waren voor mijn 10:00 project. Vervolgens loop ik nog een keer op en neer om een Big Bang, 30.000 Klapper en een Hindoe 4000 te halen. Ze zitten in vuilniszakken maar ik zonder dat ik het doorheb staan de buren achter me door het raam te kijken naar me wanneer ik de rollen uit de zak haal. Ik hoor een ring op het raam tikken en zie de lamelen openschuiven. Mijn buurvrouw, buurman, en buurjongen staan alle 3 voor het raam. Eerst met een lichtelijk opgevallen mond die al snel veranderd in een glimlach. Ik trek het plastic folie van de bigbang af en ik zie een deur voor me opengaan. Mijn buurvrouw stond in de deuropening en zei dat ik wel even moest laten weten als het aanging zodat ze het niet hoefte te missen, gelijk vroeg ze aan me of ze nog wat extra oliebollen voor me moest bakken en daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Inmiddels zijn er al 2 andere buurjongens naar buiten gekomen en willen me graag helpen met het opbouwen van het 10:00 prject. Als eerste zette ik de trappen neer en rolde ik de matten uit. Eerst de 30K daarna de Big Bang en als laatste de Hindoe 4000. Het ophangen aan het begin van de mat is nog niet zo makkelijk en ik frustel een knopje in een touwtje die de mat aan het begin vast zou moeten houden. De achterkant was geen probleem, nu moest de big Bang opgehangen worden wat opeens een stuk moeilijk was omdat de trap wilde gaan omvallen. Mijn buurjongen was er op gaan staan om hem in evenwicht te houden. De voorkant luckt deze keer goed en de achterkant was ook weer geen probleem. De trap waar de mat eindigde werd weer bemand door mijn buurjongen zodat hij niet zou kunnen omvallen. Nu als laatse kon de voorkant van de hindoe worden opgehangen, die uiteindelijk alles in evenwicht trok. Nu was het tijd om alles door te lonten een aantal lontjes van romeinse kaarsen en schilderstape deden wonderen. Alles zat aan elkaar en het was inmiddels 09:30. Tijd om mijn de rest van de dozen naar buiten te halen. Een stuk of 5 vol geladen dozen konden naar buiten. Het was nu 09:45 en alles stond klaar, alles ging zoals gepland. De tijd ging tergend langzaam. De laatste minuut voordat het 10:00 was was begonnen. Het hardop aftellen dus ook. Het was 10:00 precies en ik stak het eerste lontje aan. De 30K deed het erg goed en de snippers vlogen in het rond vervolgens ding de Big Bang die er stevig op los knalde was op zijn einde toen de Hindoe begon, een oorverdovend lawaai was het. Toen het afgelopen was kreeg ik de complimenten van een aantal buren die inmiddels wel wisten welke dag het was en die voor 10:00 naar buiten waren gekomen. Het was een geslaagt 10:00 project, er lag al een mooie rood tappijt. Daarna werd het tijd voor een fluitbakje, hoe het daarna ging weer ik niet meer in detail. Maar na ongeveer een half uurtje ging de eerste Traca (OF) aan die echt vreselijk goed knalde! Er kwamen groepjes jongeren/vrieden door de straat die allemaal gezellig even bleven stoken. Inmiddels stonden een groep van 7/10 buurmannen en buurvrouwen buiten en werd het tijd voor lekkere oliebollen tussen de knallen door. Na rond 2/3 uur werd het tijd voor een bittergarnituur van de buurman die dat jaar ervoor zeer goed was aangeslagen dus dit jaar weer in de dag zat. Rond half 4 kwam mijn vader thuis die nog even een biertje deed met de buren. Het was rond 5 uur toen de schemering begon en het tijd werd voor de eerste potjes en pijlen. Ik had het ontzettend naar mijn zin en de tijd ging behoorlijk snel. Het was nu al 18:00 en met pijn in me hart werd het tijd voor een kleine stookpauze. Toen ik ging zitten binnen voelde ik gelijk aan me benen dat ik al een flinke tijd had gestaan. Maar dat mocht de pret niet drukken, ik stapte even onder de douche om kruit uit me haar te wassen en even op te warmen daarna moest er even wat nette kleding worden aangetrokken. Toen ik er weer picobello uitzag was het tijd voor even de maag te vullen en kon ik weer met een nieuwe lading van 4 dozen naar buiten om te gaan stoken. Gelijk prikte de kou in mijn gezicht. Een nieuwe aansteeklont werd aangemaakt voor weer een hoop lontjes te laten ontbranden. Fonteinen, potjes, pijlen, matten en knallers alles door elkaar. Ik kon van de kleinste dingen genieten. Schoffelend door de snippers werd er gezocht naar een leeg plekje voor stabiel een cake neer te zetten. De knaller die nu in meer in de snippers werden gegooit kregen meer een partypopper effect. Het was geweldig, geen enkele knal verveelde me. Het was rond 20:00 toen ik de eerste familieleden naar binnen zag druppelen. Natuurlijk werden ze begroet met een aantal lekkere knallen en kwamen me neven naar buiten om eens even te kijken hoe het met me ging. Rond 21:00 was ik toch maar even naar binnen gegaan om iedereen even gedag te zeggen en wel geteld 2 olliebollen te eten, meer niet want ik wilde weer naar buiten. Zo gezegt zo gedaan en ik ging weer naar buiten om te gaan stoken. Het was echt puur genieten nu, niet een vliegend tempo maar rustig genieten van de cake's, fonteinen en pijlen. Het was inmiddels al weer 23:30 en tijd om me buren alvast een gelukkig nieuw jaar te wensen en was het tijd om naar binnen te gaan. Binnen stond de televisie al aan het was het gezellig druk. De schaal met oliebollen kon ik niet laten staan dus gingen er per ongeluk een aantal naar binnen. Het was 10 voor 12 en de spanning was weer het zelfde als aan het begin van de dag. Het werd iets stiller... We zaten allemaal naar de tv te kijken naar de laatste minuten van het jaar samengevat op NED 1. Kippenvel en rillingen schoten door mijn lijf! De laaste laatse minuut werd hard op meegeteld. 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0 het was 2010! De champagne werd uitgedeeld en de verwensingen gingen over en weer tot dat we iedereen elkaar had gekust en een hand had gegeven. Het werd tijd om naar buiten te gaan. In de straat werd al flink gestookt en gelijk kwamen de buren naar ons toe om ons ook een gelukkig nieuwjaar te wensen. Her eerste was de lucht in ging was een Golden Glory (GBV) en cake waar ik niet super veel van verwachte maar toch echt verassend goed was. Vele cakes, pijlen en matten volgde. Toen het op was werd het weer tijd om naar het pleintje te gaan bij de buren om daar weer verder te gaan stoken. Alle buren die er waren stonden gezellig buiten en aanshouwden het vuurwerk dat ik aanstak. Soms een pijl de andere keer cake's en dan weer een mat. Het was een drukte van jewelste! Het was rond 01:00 toen het rustiger werd en ik over bleef met een aantal buurjongens. Daarmee heb ik nog tot 03:30 lopen stoken toen het tijd werd voor te gaan opruimen. Toen voelde ik opeens de pijn in mijn handen, in mijn benen en me rug en me voeten en me nek. Het werd tijdens het vegen echt duidelijk dat ik al een lange tijd op de been was. Rond 04:00 was het genoeg geweest met vegen en tijd om naar binnen te gaan. In het licht zagen me handen zwart van het kruit. Er waren nog een aantal mensen binnen en ik liet me in de stoel vallen. Ik was helemaal kapot, flink wat pijn en uitgeput. Na een aantal oliebollen de laatste mensen te hebben uitgezwaait werd het tijd om te gaan douchen. Weer vond ik stukjes karton in me haar, ik moest wel lachen en kon terug kijken op een geslaagde dag. Nadat ik me tanden had gepoetst viel ik in me bed.

Zo dit was mijn oudejaarsdag beleving! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Excuses voor als er spelfouten in zitten meer ik typ dit meer uit enthousiastme

Laatst bewerkt:
Om 6:00 sta ik op,even kort onder de hete douche. Daarna aankleden en even stevig ontbijten. Daarna gaat de pc aan,en ben ik met muziek aan,de collectie,s van andere leden aan het bekijken,en ik kijk nog een keer alle filmpjes van de producten die ik heb. Meestal zeg ik ook alvast een gelukkig nieuwjaar,tegen de mensen die dan online zijn. Want tussendoor kom ik niet meer online. Denk nog een keer terug,aan wat er allemaal gebeurd is dit jaar,soms kom ik dan nog wat tegen, wat me dwars zit. Dat is ook het moment dat ik zeg:dat het een mooie dag mag worden. En dan laten we alles los,volle focus op het stoken,en gaan met die banaan. Stook dan tot een uurtje of 13:00,even wat lekkers naar binnen werken,en weer verder. Met het kleine spul zijn we rond een uurtje of 15:30 klaar. Even wat drinken met iets erbij,avond eten halen bij de super,of als ik wordt opgehaald door me ouders,auto inladen en naar familie. Avond eten en daarna relaxxen,door middel van een film,of de oudejaarsconference te kijken.Of als ik bij familie ben,doen we meestal spelletjes,zoals,pesten,klaverjassen,rummikub,en mastermind. vroeger hadden we ook een sjoelbak,nu helaas niet meer. De kleintjes in de familie,worden voor het slapen gaan beloond,met een meterpakket en een leuke pot. En als ik thuis ben,naar buiten,met de buurt steken we dan wat af,voor de kinderen die ook een paar uurtjes naar bed gaan. Daarna zet ik weer wat muziek op,top 2000 of wat anders,en dan is het zover. Naar beneden,cakes klaar zetten,die al gesorteerd zijn,op schietvolgorde. Aansteeklont aan,en stoken maar. Rond 1:30 ben ik ongeveer klaar,even na praten,en naar binnen. Ga dan meestal even een uurtje op de bank liggen,Voel dan meestal de spierpijn,en het duizeld dan ook even,na de intense beleving van D-Day. Pc gaat weer aan,om mijn ervaringen te plaatsen,en van de andere leden te lezen. Nog even wat drinken,en dan naar bed. Met een zwaar gevoel,lekker in diepe slaap. De volgende ochtend,douchen,ontbijten en tanden poetsen. Heel mischien nog het laatse rotje of iets anders als ik het over heb. Daarna weer ervaringen lezen van andere leden,en kijken welke producten voor het meeste plezier hebben gezorgd. Even wat dingen op papier zetten. en dan begint de opbouw weer van voor af aan. Ik hou geen winterslaap,dus je zult me vaak in de chatbox zien

Gr Sky

Laatst bewerkt:
zo voor het eerst dat ik mijn verhaal doe in dit soort topic, ik zal proberen zo goed mogelijk te typen en hoop dat jullie genieten van mij beleving oudjaarsdag.:dit nummer luister ik terwijl ik het typ ;) http://www.youtube.com/watch?v=3B4ELGgd25g

om 08:00 gaat mijn wekker , tijd om me zelf op te frissen en lekker wat te eten en drinken. dat bel ik een paar van mijn maten op waarmee ik had afgesproken alles te regelen. om uurtje of 9 komen me maten aan en drinken we een drankje een stallen we al het vuurwerk uit in de garage. nadat we dat gedaan hebben is het ongeveer 09:45 en we zetten het eerste projectje buiten,, ons 10 uur project moet goed in de smaak vallen zodat de sfeer er lekker in komt,, na ons 10 uurs projectje beginnen we met bouwen, ( jullie zitten nu te denken bouwen???) ik zat het even uitleggen,, ik werk als dj in lokale kroegen en discotheken en heb zelf een instalatie thuis staan, ik woon op een hoek huis me teen garage eraan vast, aan die garage zetten we 1 of 2 party tenten en terras heaters , ondertussen zetten me beste maat en ik de draaitafels en boxen en lichten ,lasers etc buiten, als alles eenmaal staat is het ongeveer 12 uur en nemen we als jaarlijks ritueel met ze allen een glas apfelkorn, we gaan even lekker wat eten en doen lekker rustig aan, onder tussen zijn er al meer mensen bij gekomen (buren/vrienden/familie) rond een uurtje of 1 gaan we met de auto nog even langs de vuurwerk winkels om het laatste op te halen, een maal terug gekomen hebben wij een ritueel om iedere 30 minuten na het hele uur flink te stoken. rond 5 uur half 6 en heel wat pilsjes later gaat de bbq in de brand ( ja is heerlijk in de winter ):) de hele buurt mag mee prikken en doet dat ook , vanaf 7 uur gaan me maat en ik muziek draaien en de rest lekker stoken en pilsen .. een aantal drankjes later is iedereen wat losser en krijgt iedereen het lekker warm van de drank, we draaien non stop tot een uurtje of 10-11 en gaan dan zelf even lekker stoken, rond half 12 gaan we met zijn ale voor de tv zitten en het aftellen begint! 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 HAPPY NEW YEAR!!!, gelijk knal ik het volume van me installatie vol open! de jeugd rent de straat op met hun vuurwerk en de oudere blijven even toe kijken ,, rond een uurtje of half 1 staan er een man of 30-40 bij ons te feesten, en ik pak zelf me vuurwerk met me maten en ebeginnen te stoken als nooit te voren we bewaren altijd een paar super cakes voor als we die avond de stad in gaan, na flink gestookt te hebben ruimen we alles naar binnen en knap ik me zelf op,, na dat we helemaal opgefrist zijn gaan we met ze alle de stad in om flink te feesten! we zetten de super cakes buiten neer 4 blokken van bonbridge :) en knallen de hele stad wakker ,, nadat gedaan te hebben stappen we de kroeg in om door te feesten tot in de vroege uurtjes YES het is een nieuw jaar :-)

9uur opstaan.
9.15 uur ontbijten bellen met mensen die gaan stoken om klok slag 10uur
9.45 me vuurwerk bij elkaar sjorren.
10 uur effe laten weten dat het mag ja precies 10 uur.
12uur stoken tot je er bij neer valt zwarte handen brand gaten in je vingers Enzo Enzo.
13 uur weer de lunch zo wel een boterham met pindakaas gemaakt door mn meisje:P.
17uur een lekker verse snackie halen.
18uur zo is het donker dan ja ga ik over op de asian thunders.
21uur dan ja lekker naar binnen genieten met de vrouw van me leven.
22uur dan gaan de lichten in de straat lekker uit lekker donker.
23uur dan gaan echt de zenuwen gieren door mijn lichaam.
23.15 effe een kleine voorbereiding.
23.30 alles klaar gezet wat mensen bellen voor de beste wensen Enzo.
23.45 lekker al die arm om me meisje heen slaan
0.00 LOSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!
0.30 douchen omkleden effe naar de kroeg.
01.00naar m'n stam kroeg happy new year zingen.
02.00 einde oefening en weer heerlijk in me bedje stappen met het vrouwtje.
EN ZO LEEFDE WE NOG ZEKER WEER EEN HEFTIG 2010 EN ZEGGEN WE WELKOM 2011.

Laatst bewerkt:
Om 8 uur opstaan, ochtendrituelen en vanaf 10 uur: Stook Till you drop! En natuurlijk af en toe wat drinken of eten. Tegen 7 uur even wat eten en dan afwisselen met stoken en binnen zitten.

mijn beleving

Tot 2008 hadden wij altijd een groot vreugdevuur (afmeting 25 meter breed 25 meter lang 6 meter hoog) geloof me daar zat een week voorberijding in overal met vrachtwagens en trekkers pallets ophalen.

Op 30 december mochten we gaan stapelen de muuren met de hand en de binnenkant met de kraan.

En dan 31 dec:meestal kwam ik pas S'nachts om een uur of 4 thuis heel de week al stonden we dan al te waken bij een vuurton en de nodige alcoholishe sapjes.
Dus na 2 of 3 uurtjes geslapen te hebben gingen we weer verder bouwen tot dat de stapel klaar was daarna was het FEEST meestal waren we om 5 uur in de middag klaar en dan is het non stop stoken.
Om 12 uur de fik er in en om een uur of 4 pan klaar naar huis.

Helaas is deze traditie in 2009 verboden door de gemeente omdat er altijd laten we zeggen wat onrust was (auto wraken die ook de fik in gingen)
zodoende heb ik mij oude vuurwerk verslaving vorig jaar weer opgepakt en ga er dit jaar weer lekker mee verder.

30 December - De dag voor D-Day
Overdag ben ik meestal bezig met het bezoeken van vuurwerk fora waaronder natuurlijk VWC en AVP.
's Avonds ga ik meestal rond 00:00 / 01:00 naar bed.
Eerder kan ik toch niet slapen!

Oudjaarsdag - D-Day
Ik zet mijn wekker meestal rond 08:30 / 09:00.
Dan doe ik de dingen die ik elke dag doe, en pak ik ook mijn tas alvast in.
Dan vertrek ik rond 09:30 / 09:45 naar mijn vertrouwde stookmaat.
Daar drinken we meestal nog wat en dan staan we om 10:00 stipt buiten om te beginnen met stoken.

Dit gaat meestal door tot een uur of 17:00 met af en toe een pauze tussendoor.
Om 17:00 ga ik dan richting huis om mijn moeder gezelschap te houden en ook om te eten.
Om 18:30 / 19:00 ga ik dan weer naar mijn stookmaat om weer even verder te stoken.
Dan ga ik meestal rond 21:00 / 21:30 weer richting huis om oudjaarsavond verder te vieren. Bij ons gebeurt er niet veel op Oudjaarsavond. We eten wat lekkers zoals oliebollen of appelflappen en kijken voornamelijk TV.
Ook steek ik dan af en toe iets kleins af.

Om 23:00 haal ik al mijn (voornamelijk sier)vuurwerk uit de kast en stel het netjes op in de gang.
Daarna ga ik verder met Oudjaarsavond vieren.

Nieuwjaarsnacht
Om 00:00 wens ik iedereen die ik tegenkom een fijn nieuwjaar en sprint ik bijna naar buiten om de eerste potten af te steken.
Om 00:15 / 00:30 steek ik dan een mat af en voorderest ga ik verder met stoken.
Tussendoor stuur ik SMS'jes naar mensen die ik nog geen gelukkig nieuwjaar heb gewenst. De SMS'jes komen dan meestal ook pas na een paar uur aan, maar het gaat om het idee toch!

Als ik door al mijn vuurwerk heen ben, veeg ik alles aan de kant.
Dan ga ik naar binnen om nog even TV te kijken.
Dan neem ik een douche om alle kruit van me af te wassen. Daarna ga ik naar bed en val ik wonderbaarlijk snel in slaap!

Dit was het wel zo'n beetje!

pff wat een planning joh..

Ik ga rond half 10 rustig ff naar buiten met m'n volle tas.. Loop rondje door de wijk, rook rustig een sigaretje..

Dan ga ik eens bellen waar mn vrienden zijn.. We spreken altijd op een bepaald punt af.. Daar ontmoeten we elkaar vlak voor 10 uur.. Alles klaarzetten en dan om 10 uur gaan we los!!

Hele dag door de wijk slenteren en volop stoken.. Tussen de middag ff oliebollen eten, en rond 6 uur avondeten..

's avonds ook nog wat stoken, wat potjes en klein spul opmaken..

11 uur naar binnen om nog ff gezellig te doen.. dan vlak voor "het moment waar we allemaal op hebben gewacht" moet iedereen OPEENS naar de wc:p dat is altijd zo..

Na het aftellen en toasten gaan we rustig naar buiten... Eerst ff kijken en dan zelf beginnen.. van kleine potjes richting het grote werk..

En dan de hele nacht chillen, drinken en gek doen!!!

9:00: Wekker.
9:05: Aankleden, ontbijten en sigaretje roken.
9:30: Naar vrienden.
10:00-15:00: Met vrienden stoken en rond 12en ergens eten.
15:00: Naar huis.
15:15 ong.: Thuis.
15:15-18:00: Heerlijk eten natuurlijk met de familie.
18:00-00:00: Wachten en een beetje stoken.
00:00-03:00: Naar buiten om het jaar te verwelkomen en te stoken met mijn stiefvader.
03:00: Naar bed.
1 Januari - 31 December: Wachten om bovenstaand weer te doen.

Mijn plan:

9:00 opstaan
9:55 dingen naar buiten brengen
10:00 als een gek vuurwerk afsteken en dingetjes doen die tussendoor komen zoals eten, rusten enz. maar het heeft toch geen zin om daar een plan voor op te gaan stellen.
2:00 hopelijk al het vuurwerk op hebben, zo niet kwade ouders hebben

Ik houd me aan de afsteektijden omdat ik vind dat de bij wet geregelde tijden genoeg zijn (na 16 uur afsteken ben je echt wel moe) en ik vind dat de buurt recht heeft op rust. Een van mijn belangrijkste argumenten dat vuurwerk moet kunnen is namelijk dat oud en nieuw maar 1 dag in het jaar is, en als ik me niet aan de afsteektijden zou houden zou dat argument natuurlijk niet opgaan.

Back
Bovenaan