Die verdeel ik over het hele jaar, zodat het zo min mogelijk pijn doet. Tussendoor kijk ik ook niet naar de afgerekende bedragen en tel ze niet op. Ik kies wat ik mooi vind en heel graag wil hebben. Als ik het niet kan missen dan koop ik het niet. Vind ik het de uitgave waard en kan ik het missen? Dan bestel ik het wel. Of ik daarvoor 100 of 500 heb afgerekend maakt niet uit. Iedere bestelling is er weer 1 op zich. Ik kan op die manier net wat gemakkelijker een mooiere collectie samenstellen. Als ik alles in 1 of 2 keer zou moeten afrekenen, dan zou ik dat nóóit naar mijzelf kunnen verantwoorden.
Dit jaar ben ik gestart op 3 januari met de 1e aankoop. Ik had gehoopt klaar te zijn qua hoeveelheid en toppers, maar zal morgen toch nog 2 laatste artikelen bestellen. Ook die kunnen vast nog ergens bij vrienden staan.
Tijdens het uitdraaien van de afhaalbonnen is het vaak wel een "slik moment", maar het is al betaald in het jaar daarvoor. Als ik het omreken naar de uitgave per dag, dan zijn andere hobby's duurder, haha. Financieel pijn doet het dan niet meer , hooguit fysiek pijn (in de rug).