Waarde van je vuurwerk t.o.v. betaald

baassie123

VWC lid
Dus de waarde van je vuurwerk collectie, of het er nou toe doet of niet, ik zit met een brandende vraag.

Veel mensen 'klagen' of maken opmerkingen over dat vuurwerk duurder wordt, maar wie betaald er nu de volle mep???

Wellicht is het leuk dat mensen hun collectie waarden + betaald opgeven, echter kan ook alleen een percentage gegeven worden.

Neem het volgende:
- Freakkortingen (Bij hoge bedrage minimaal x aantal% korting)
- Afgeprijsde producten
- Gewonnen prijzen
- Gratis vuurwerk
- Aanbiedingen zoals 1+1 of standaard kortingen.
- Kartonverkoop
Allerlei factoren die invloed hebben op hoeveel van je verdiende eurotjes je hebt uitgegeven t.o.v. van wat de waarde is. (Eventuele toevoegingen om je waarde te vergroten mogen gesuggereerd worden).

Dus het volgende, post de (geschatte) waarde van je collectie en wat je hebt betaald en bereken het percentage. Velen willen geen concrete bedragen noemen dus enkel een percentage mag ook!

Een voorbeeld:
Je hebt 100 euro besteld maar in totaal is je collectie 200 euro waard.
Formule: (Besteed / Waarde) x 100% = Deel wat je hebt betaald

In dit voorbeeld:
(100 / 200) x 100% = 50%
Je hebt dus maar 50% betaald van wat al je vuurwerk waard is!
Stel je hebt 350 betaald maar je collectie is 550 waarde:
(350 / 550) x 100% = 63,6% dus ongeveer 64% van je collectie betaald.

Hopelijk snappen jullie het concept en ik vraag me af wat het gemiddelde percentage ongeveer zal zijn.

De waarde van je collectie betekent dus de normale verkoopprijs! De volle mep! Maar stel je hebt een dikke cakebox van 150 euro gewonnen dan tel je deze op bij de waarde, het is ten slotte je vuurwerk en heeft een waarde.

En succes met al dat rekenwerk in de vakantie ;).

Leuk om eens uit te rekenen. Zal het overmorgen als ik tijd heb eens doen. Betaalde prijs tov de adviesprijs.

Voor mijzelf houd ik altijd al een lijstje in Excel bij...
Gemiddelde korting: 44,9%. Dat is dan wel t.o.v. de adviesprijs.
Toch zo'n Euro 1.100 bespaard :bonk::bonk:

Gratis vuurwerk en prijzen laat ik juist buiten beschouwing.

Dat is dan ook de enige (drog)reden om volgend jaar weer de vuurwerkuitgaven voor mijzelf te verantwoorden haha.

Ik heb € 542,79 bespaard en in totaal 55,21% korting gehad :)
Hier zit alles bij in: kortingen, prijsvragen enz.

Na alle freakkortingen, kartonvoordeel, gewonnen Hallucinator, gratis vuurwerk etc.
Kom ik op 56,3% betaald t.o.v. de waarde. Leuke korting wel. :D

Ik kom uit op een percentage van 54,96.
Ik schrik overigens toch wel ieder jaar weer van het totaalbedrag... dat wordt nml nooit minder, maar altijd méér! :D

Op de cruel traction en big 19 al 250 euro geloof ik.
Maar id leuk om uit te rekenen zal het morgen is doen denk ik

Met alle kortingen en winacties kom ik op 36,8% uit wat ik betaald heb van het totaalbedrag.Wat dat betreft meeste waar ooit voor het geld.Zitten wel 3 prijzen van winacties bij.

Ik hou dit ook altijd bij, prijsvragen tellen voor mij niet mee, dat zijn extra items, de bestellingen zijn dan al gedaan.
Ook 1+1 tel ik niet mee, vaak zat kun je uberhaupt het item niet per 1 kopen.
Ook hou ik voor mijn eigen korting niet de bruto bruto advies prijs aan, maar de prijs waarvoor je als consument het normaliter kunt kopen.
Bijvoorbeeld, 6 elements zou ik als bruto 169€ voor tellen ;)

advies prijzen slaan soms nergens op en meerde dealers hanteren 3 prijzen dus welke prijs mag ik dan aanhouden :) heb diverse oude proline producten gekocht met flinke korting zoals bijvoorbeeld. De Giant magnolia en upgrade samen voor 39.99 die normaal 100 euro zijn enz. :) maar ook de kickk of voor 1 euro ipv 15 wake up call van 25 naar 5 euro :)

Veel winkels zeggen wel dat ze korting geven maar vaak is dit de normale prijs.
Cake die normaal 49 euro kost wordt nu opeens: 79 euro, nu voor maar 49 euro.
Je wordt genept waar je bij staat.
Gratis product: betaal je ook gewoon voor. Dit zit gewoon in de prijzen verwerkt.

Ja, het is een relatieve kwestie...

Ik vind dat gewonnen vuurwerk mijn vuurwerk is. Het draagt bij aan mijn collectie en ik ben er ook erg blij mee. Dus voor mij telt het mee als waarde.
In hoeverre het tevredenheid geeft t.o.v. enkel je betaalde euro's en de werkelijke gekregen bestellingen dat is voor ieder persoon weer anders.

Heb zelf zo'n 200 euro betaald, maar de familie legt ook in waarmee we het grootste deel bestellen, zo'n 300 euro. Daarbij stook ik nog voor 100 bij kennissen die nooit vuurwerk zien maar dit hebben gesponsord, 2 prijsvragen totale waarde 225 euro.
Daarin zit ook weer een verschil, wat je zelf hebt ingelegd in de volledige collectie en hoeveel er daadwerkelijk is besteedt (met kenissen, familie of medestokers)

Back
Bovenaan