baassie123
VWC lid
Dus de waarde van je vuurwerk collectie, of het er nou toe doet of niet, ik zit met een brandende vraag.
Veel mensen 'klagen' of maken opmerkingen over dat vuurwerk duurder wordt, maar wie betaald er nu de volle mep???
Wellicht is het leuk dat mensen hun collectie waarden + betaald opgeven, echter kan ook alleen een percentage gegeven worden.
Neem het volgende:
- Freakkortingen (Bij hoge bedrage minimaal x aantal% korting)
- Afgeprijsde producten
- Gewonnen prijzen
- Gratis vuurwerk
- Aanbiedingen zoals 1+1 of standaard kortingen.
- Kartonverkoop
Allerlei factoren die invloed hebben op hoeveel van je verdiende eurotjes je hebt uitgegeven t.o.v. van wat de waarde is. (Eventuele toevoegingen om je waarde te vergroten mogen gesuggereerd worden).
Dus het volgende, post de (geschatte) waarde van je collectie en wat je hebt betaald en bereken het percentage. Velen willen geen concrete bedragen noemen dus enkel een percentage mag ook!
Een voorbeeld:
Je hebt 100 euro besteld maar in totaal is je collectie 200 euro waard.
Formule: (Besteed / Waarde) x 100% = Deel wat je hebt betaald
In dit voorbeeld:
(100 / 200) x 100% = 50%
Je hebt dus maar 50% betaald van wat al je vuurwerk waard is!
Stel je hebt 350 betaald maar je collectie is 550 waarde:
(350 / 550) x 100% = 63,6% dus ongeveer 64% van je collectie betaald.
Hopelijk snappen jullie het concept en ik vraag me af wat het gemiddelde percentage ongeveer zal zijn.
De waarde van je collectie betekent dus de normale verkoopprijs! De volle mep! Maar stel je hebt een dikke cakebox van 150 euro gewonnen dan tel je deze op bij de waarde, het is ten slotte je vuurwerk en heeft een waarde.
En succes met al dat rekenwerk in de vakantie
.
Veel mensen 'klagen' of maken opmerkingen over dat vuurwerk duurder wordt, maar wie betaald er nu de volle mep???
Wellicht is het leuk dat mensen hun collectie waarden + betaald opgeven, echter kan ook alleen een percentage gegeven worden.
Neem het volgende:
- Freakkortingen (Bij hoge bedrage minimaal x aantal% korting)
- Afgeprijsde producten
- Gewonnen prijzen
- Gratis vuurwerk
- Aanbiedingen zoals 1+1 of standaard kortingen.
- Kartonverkoop
Allerlei factoren die invloed hebben op hoeveel van je verdiende eurotjes je hebt uitgegeven t.o.v. van wat de waarde is. (Eventuele toevoegingen om je waarde te vergroten mogen gesuggereerd worden).
Dus het volgende, post de (geschatte) waarde van je collectie en wat je hebt betaald en bereken het percentage. Velen willen geen concrete bedragen noemen dus enkel een percentage mag ook!
Een voorbeeld:
Je hebt 100 euro besteld maar in totaal is je collectie 200 euro waard.
Formule: (Besteed / Waarde) x 100% = Deel wat je hebt betaald
In dit voorbeeld:
(100 / 200) x 100% = 50%
Je hebt dus maar 50% betaald van wat al je vuurwerk waard is!
Stel je hebt 350 betaald maar je collectie is 550 waarde:
(350 / 550) x 100% = 63,6% dus ongeveer 64% van je collectie betaald.
Hopelijk snappen jullie het concept en ik vraag me af wat het gemiddelde percentage ongeveer zal zijn.
De waarde van je collectie betekent dus de normale verkoopprijs! De volle mep! Maar stel je hebt een dikke cakebox van 150 euro gewonnen dan tel je deze op bij de waarde, het is ten slotte je vuurwerk en heeft een waarde.
En succes met al dat rekenwerk in de vakantie