Ik heb het al vaker gezegd; Peter bedoelt het goed, maar het komt niet altijd helemaal lekker uit de verf.
Over het zelf films maken; dat is nog best lastig. We hebben met Vuurwerkveilig.com en Vuurwerktraditie al diverse keren geprobeerd om iets in elkaar te zetten, maar het resultaat is eigenlijk nooit goed genoeg geweest. We zijn geen goede acteurs, dus wordt het een "gemaakt" filmpje. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het punt dat je dan wilt maken komt al snel niet goed over.
Met alle respect voor Peter's werk, want hij doet echt megaveel voor het wereldje vanuit zijn mogelijkheden, maar dergelijke filmpjes dragen naar mijn mening niet echt bij.
Beter kun je dan laten zien hoe de voorkeursmethoden zijn voor het afsteken van verschillende soorten vuurwerk. (een waaiercake niet onder een boom of naast een huis, een fontein niet te dicht bij de heg, etc) Ik zeg niet dat dan onmiddellijk iedereen zijn gedrag aan zal passen, maar het helpt het verspreiden van kennis hierover. Vroeger werd vuurwerk vaak gedemonstreerd door een lokale vuurwerkhandelaar in mijn buurt. Niet zozeer om het vuurwerk te promoten, maar om te laten zien hoe je de artikelen hoort af te steken. Bij gebrek aan dergelijke demo's (want die komen gewoon nooit meer terug, vrees ik) pleit ik voor goed filmmateriaal van dezelfde strekking.
Groet,
Nick