Het eerste jaar dat ik na de vuurwerkfestival in Scheveningen ging, ging ik met mijn vader. Hij bracht mij de eerste dag. Dus heb nergens last van gehad. De 2de dag ging die mee. Toen was het wel een nachtmerrie om Den Haag-Scheveningen in en uit te komen. Maar, had toen wel n ideale locatie op de pier, daar in die toren van t Bungee Jumpen etc. Was erg leuk. Gaat helaas nooit meer gebeuren want pa is er niet meer.
Jaar erna werd ik niet gebracht 3 v.d. 4 keer. Dus moest met de trein. De eerste dag besloot ik de trein en tram te nemen. NACHTMERRIE. Trein ging prima, maar tram, wat een ramp. 2de keer ging ik met n vriend, die dacht slim te zijn door een halte verder te nemen (Waren net op tijd voor de laatste trein en ik kon niet meer lopen zo pijn deden mijn voeten), 3de x ging ik samen met pa. Die zette de auto nabij t strand en ging dus elk half uur terug om wat geld in de automaat te gooien (Jap bizar genoeg heeft men in den haag nooit gehoord van n uur). Vervolgens de laatste dag moest ik weer met de trein, toen nam ik echter ook me fiets mee. 22 euro, maar goed. Wel IDEAAL. Geen *** tram die te vol was. Alle tijd van de wereld om te gaan en staan waar ik wou. Was echt een heerlijke fietstocht naar t station, genoten. Treinreis had wel 1 minpunt: Iemand had zelfmoord gepleegd bij Zoetermeer. Dus kwam bijna te laat. Was de eerste keer dat ik ooit me fiets meenam. Sindsdien als ik met t OV ga neem ik m mee. Zoals vandaag na de Veteranendag weer.
En verleden jaar, wat een droom. Eerste dag werd helaas afgelast. Maar dat boeide me niet. De zonsondergang was te mooi, echt te mooi. Hij ging helemaal tot de horizon. Ik heb genoten. Ook de reddingsbrigade foto's kunnen sturen, waren bezig met hun jetski's

Oh en een paar hulpdiensten kunnen vastleggen. Ook wat kunnen gamen. En ja, een verukkelijk ijsje genomen bij die zaak net buiten de gamehall. Damn wat was dat ijsje (Zo'n aardbeien gedoe) JAMMIE.
De enigste nare dag die ik heb gehad was de laatste. En die was alleen naar omdat we in de rij voor de parkeergarage moesten wachten. ***** parkeerautomaten. NIET ACCEPTABEL *** gemeente Den Haag. Fix die shit automaten nou eens. Zet er meer neer. Voork me woede niet meer inhoud. Verder, geen 1 dag in de file gereden. Ik kwam Den Haag in en Uit zonder 1 file. ZONDER 1 file. Ik parkeerde in die enorme parkeergarage vlakbij Scheveningen, waar normaliter t helemaal vaststaat. Dit keer niet. Samen met me zusje en haar vriendin was t echt heel leuk. Oké, officieel was er voor velen anderen die laatste dag nog 1 ding naar: Tussen de 1ste en 2de show, iets waar ik al de hele avond op wachtte, kwam er echt een HOOSbui van ongekende grootte over Scheveningen heen. PRACHTIG maar levensgevaarlijk onweer. Geweldige zonsondergang. En regen, damn, je had de zee niet meer nodig. Helaas daardoor ging m'n camera wel mankementen vertonen en had ik geen foto's.
Qua de shows. Elk jaar word t na mijn ogen beter.
Mis nog steeds de contact die ik had met een mooi Duits meisje die ik daar ontmoette. Heb haar sinds 2 jaar geleden niet meer gezien. Ik sprak geen Duits, we spraken slecht Engels met elkaar. Maar door onze passie fotografie was alles gewoon duidelijk. Kon haar zelfs een beetje helpen met foto's maken

En zij hielp mij ook weer. Samen met haar die hele avond foto's wezen maken van t vuurwerk.
Qua mijn eigen foto's is t echter anders. In 2012 begon ik met een 1000D. In 2013 had ik een 60D. En dit jaar heb ik een 70D. Laatste vuurwerkshow zijn al mijn foto's mislukt (In Gouda). Dus hopen dat t dit jaar beter gaat.
Ik heb wel geleerd. Als manual modussen niet lukken. Die sowieso, t kost gewoon teveel shit om die goed te krijgen in de veel te weinige tijd die je hebt. Dan werkt SPORT modus IDEAAL. Dit jaar eens die plastic fantastic 50mm lens uitproberen. Met me Panasonic HC-X920 camcorder filmen. En hopen dat ik dit jaar betere foto's heb dan verleden jaar. Wel weet ik dat ik elk jaar tot nu toe tenminste 1 foto heb kunnen maken waar ik heel trots op was, kijk maar:
Van de eerste jaar heb ik niks, bizar genoeg, dus maar 2 jaar:
2013 (Iemand had m al n keer voor me rechtgezet)
2014
Elk jaar weer echter zit ik GIGA te twijfelen.
1) Willen mensen van mij nou ALLEEN vuurwerk foto's? (Oftewel ga ik helemaal vooraan, bij t water) staan. OF willen ze 2) Juist foto's met andere mensen enzo erop?
En tevens: Elk jaar ga ik dus. Maar pas verleden jaar heb ik eindelijk iemand ook echt ontmoet. Meerdere mensen zelfs. Van deze site en gecombineerd met m'n 112 fotografie. Heb ze alleen al dus een tijd niet gesproken. Kunnen die me nog mij herinneren en me weer op facebook toevoegen? (RFGFOTOGRAFIE). En, hoe groot is de kans dat ik dit jaar meer van jullie ga zien?
Lang bericht sorry.