Vuurwerkbrillen, vuurwerkgips etc? DOEN!

Jongens, dames,

Bij deze wil ik jullie mededelen dat het dragen van een (vuurwerk)bril zeer nuttig is gebleken vandaag.

Concreet komt het er op neer dat ik een bombette, stuk gips uit een knaller of iets anders in mijn gezicht heb gekregen. Met in het bijzonder op en rond mijn linker oog.

Dus ik wil jullie er van harte op wijzen dat een vuurwerkbril een zeer goede aamvulling is op het gebied van veiligheid

Op dit moment weet ik nog steeds niet wat het was.

Wel staat vast dat een (vuurwerk)bril er voor gezorgd heeft, dat ik nu nog met beide ogen kan zien. :rolleyes:

Ook hier heb ik geprofiteerd van de vuurwerkbril,ik kreeg ook een stuk klei of gips tegen de bril aan. Ik heb de hele dag de bril op gehad en op de heftige momenten ook oordopjes. Volgend jaar zal ik dit ook zeker weer gaan gebruiken.

Dit jaar ook voor het eerst gelopen met een vuurwerkbril, het beviel me goed omdat ik het idee had dat ik meer kon genieten van het vuurwerk omdat ik veilig kon kijken.

Mensen die geen vuurwerkbril dragen zijn gewoon bang voor reacties van andere. Voor die 2 euro is het gewoon een goeie besteding.

Ik zet de bril gewoon op. tegen 't eind vergeet ik het wel eens doordat je met portfires makkelijker stookt.
ik voelde al vroeg op de avond geschoten sas in m'n oog na een cake. later mijn duim dicht-getaped vanwege visco. Voorkomen is beter dan genezen.
ik geef alleen de fakkelaars en kleintjes een bril. ik vind het best, zelfs oordopjes mogen.

Laatst bewerkt:
Ik had geen vuurwerkbril, maar ik ben nu van mening om dit jaar een vuurwerkbril te dragen. Vooral om 12 uur en daarna komt er veel rotzooi naar beneden.

Had ook een bril opgezet, en even later knalde er een rotje uit elkaar en kwam er een brandend stuk karton tegen de bril...
Moet wel zeggen dat er rondom me heen onverantwoord vuurwerk werd afgestoken (rotjes).
Maar die bril heeft me toch goed geholpen!

Van 10.00 tot 02.00 mijn bril op gehad. Ik merk niet eens dat ik die bril op heb. Na 00.00 ook oordopjes in gedaan en dat was fijn want er liep een malloot 3" salutes te schieten op 20 meter afstand en met cobra's te gooien. Zelfs met oordoppen knalt dat nog erg hard.

hier ook 1 moment gehad dat ik dacht ... vuurwerkbril = handig.

stak een nuke banger af , en ik denk , draai me lekker om , kreeg ik stuk gips/klei tegen me achterhoofd , als ik had gekeken naar de knaller kwam die vast en zeker op ooghoogte terrecht , ik had dan wel een vuurwerkbril op , maar stel je zou je omgedraait hebben , en geen vuurwerkbril op gehad hebben , dan was oud en nieuw misschien al snel niet leuk meer .

kortom , vuurwerkbril op doen !

Hier ook een voorstander van een vuurwerkbril.
Overburen gooiden in de straat met (fenix?) nitraten en de stukken klei/gips vlogen in het rond. Zo'n bril geeft toch een veiliger gevoel.
Daarnaast kan je inderdaad gewoon zonder dicht geknepen ogen naar al het mooie spul kijken.

Heb er gisteren ook heel vaak mee gelopen, toch heel prettig eingelijk, zo'n veilig gevoel:)

Heb 'm gisteren ook constand op. Geeft een prettig gevoel dat je gewoon naar je vuurwerk kunt kijken zonder bang te zijn dat er vonkjes/rotzooi in je ogen komt. Ook altijd prettig met een vervelende buurmand die rotjes stond te gooien op het moment dat je een cake aan het aansteken bent :S

Dit jaar was ik eigenwijs en heb ik hem niet opgezet. In de ochtend een stuk gips net onder mijn oog gekregen, zelf driekwartier koelen met ijs kon niet voorkomen dat ik nu met een blauwoog rondloop. Had beter moeten weten aankomend jaar dus gewoon maar een brilletje opzetten.

Ik ben blij dat ik een aantal vuurwerk brillen gekocht had bij koopjegadget, want het puin viel over me en schade kan er toch voor rest van je leven zitten.
Ik vind eigenlijk dat er meer reclame moet gemaakt worden voor de brillen.
Met een bril op heb je toch minder snel kans dat je letsel krijgt rondom je ogen en de spoedeisende hulp zal het minder druk krijgen. Wat uiteraard een goed teken zal zijn.

Op dit moment is er nog sprake van lichte zwelling onder mijn oog.
Mijn bril is wel naar de kl0te. Duur geintje dat oud en nieuw, morgen meteen maar kijken voor een nieuwe bril.

:bonk:

Heb je toevallig een foto van de beschadigde bril? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Zelf ga ik volgend jaar misschien ook maar aan de bril, er valt altijd wel troep omlaag dat vervolgens in een oog terecht komt.

Nee, daar heb ik geen foto van. Om eerlijk te zijn heb ik daar geen oog meer voor gehad ook. Ik was blij dat het om 2:00 uur gedaan was met die ongein.

Wel typisch. Deel ik brillen aan omstanders uit, krijg ik zelf een projectiel in het gezicht.

Back
Bovenaan