Vuurwerk ter afsluiting van Sail, Kampen

TenJ

VWC lid
Op 9 april 2007 geeft Harry Regelink (van Hardix) een show ter afsluiting van Sail, in Kampen.
Deze show is er elk jaar, ter afsluiting van Sail.

Dit jaar zou het niet doorgaan, omdat er een zeldzame vogel broedde. De vogel-liefhebbertjes hebben dit gemeld, en de show mocht niet doorgaan.

Maar, tot mijn grote vreugde, las ik gisteren in de regionale krant 'De Brug' dat het vuurwerk toch doorgaat!

De show begint om 22.30.

Van vorige shows weet ik nog dat de show zeer veel variatie kent. Van Salute's tot 'Brandende tekst'

Ben van plan om te filmen.

Laatst bewerkt:
Probeer hier bij te zijn moet even kijken of ik dat red want moet met openbaar vervoer..

Iemand die toevlalig nog langs Harderwijk rijd?

Hier een nieuwsbericht hierover:

Sail rekent op record

KAMPEN - Het vuurwerk tijdens Sail kan op maandagavond doorgaan. De provincie Overijssel heeft Harrie Regeling, de aanvrager van het vuurwerk, het groene licht gegeven om het Sail-evenement dat komende vrijdag van start gaat, met een knallend vuurwerk af te sluiten.

Er was eerder door de Natuurvereniging IJsseldelta bezwaar aangetekend tegen de vergunning. IJsseldelta vindt het ongepast vuurwerk af te steken tijdens het broedseizoen in een natuurgebied.

Het terrein, van waaruit het vuurwerk wordt afgeschoten, valt onder de Habitat vogelrichtlijn. Die zegt dat deze gebieden niet verstoord mogen worden onder andere vanwege het broeden van allerlei vogelsoorten.

Voorzitter Bert Hofman zegt blij te zijn dat zijn Sail-evenement kan worden afgesloten met vuurwerk.

De organisatie verwacht dat dit weekeinde bij goed weer, en daar ziet het volgens de meeste voorspellingen wel naar uit, een record aantal bezoekers naar Kampen zal afreizen.

Mariska van Ommen, woordvoerder van Sail: "De vorige editie van Sail trok tussen de 150.000 en 175.000 bezoekers. Ik denk dat we dit jaar bij mooi weer, naar de 200.000 belangstellenden zullen gaan. Een record.''

Bron: http://www.destentor.nl/kampen/article1274149.ece

Nou gisteren was het dan.

Het begon met een aantal flash salutes.

Hierna diverse blokjes.
Tussendoor veel 3 inch.

Dit ging lang door, met tussendoor veel salutes.

Aan het einde werden nog 4 inch geschoten.

Veel mooie heldere kleuren.

Gaaf showtje:D

Vanmiddag upload ik het filmpje waarschijnlijk.

Leuk Ten j dat je foto's etc heb gemaakt voor ons.. bedankt ,was dus wel een leuk showtje wat ik begrepen heb. en salute's maken altijd veel goed he haha lekkere dreunen er tussen door

zo, het filmpje heb ik reeds in bezit gekregen van een van de members hierzo.

je kunt het filmpjes *HIER* bekijken, veel kijkplezier!

zo, het filmpje heb ik reeds in bezit gekregen van een van de members hierzo.

Nou ja filmpje, zeg maar film. Duurt 30 minuten !! :p
Mooi vuurwerk op Nederlandse bodem.
Is toch een evenement om in de gaten te houden.
Ik wil de schenker van het filmpje hierbij bedanken.:yes: :yes:

Back
Bovenaan