Vuurwerk in Italië is best explosief

Vuurwerk in Italië is best explosief

Leuk al die brandhaarden in de wereld, waar meer dan regelmatig met echte wapen wordt geschoten en ook echte bommen worden gedropt, maar ook dichter bij huis kunnen de liefhebbers van vuurwerk aan hun trekken komen. Zoals in Italië, want daar hadden ze tijdens San Trifone 2013 in de gemeente Adelfia ook best heftig vuurwerk geregeld. Riep daar iemand WTF?

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

bron:http://www.vkmag.com/magazine/vuurwerk_in_italie_is_best_explosief/

kijk op de link van vkmag voor meer videos

Zie zo kan het dus ook, deze mensen hebben plezier en is dit professioneel? In Nederland zou je 3 jaar celstraf krijgen zeker als ze er door heen rennen. Maar niemand is gewond geraakt.

Kom maar er maar in jongens:

"Het is een wonder dat niemand gewond geraakt is"

"Levensgevaarlijke knallers dit, je denkt een lang lontje te hebben maar het is zo weg"

"Dit zijn handgranaten! Hebben net zoveel kracht"

Dus ik snap niet dat knallers boven de 50 gram niet besproken mogen worden maar dit soort video's wel vertoond mogen worden. Wie kan mij het verschil uitleggen?

Dus ik snap niet dat knallers boven de 50 gram niet besproken mogen worden maar dit soort video's wel vertoond mogen worden. Wie kan mij het verschil uitleggen?

Als die knallers besproken worden, is dat vaak omdat mensen deze in bezit hebben of informatie zoeken omdat ze deze aangeboden krijgen. En aangezien er een hoog percentage randfiguren rondlopen vergaar je deze liever geen informatie. In Italië is dit een traditie en gaat er, hoe gek het er ook uit ziet wél goed en veilig aan toe.

hahah geweldig dit, alleen inderdaad, die mensen lopen er gewoon zowat tussen? wtf? :bonk:
Als je als Nederlands vuurwerkbedrijf alleen al het vuurwerk uitlaad voor een show mogen er niet eens onbevoegden in de buurt zijn.

Prachtig mooie film, wat een geweld.
Volgend jaar toch maar eens naar toe.

Als die knallers besproken worden, is dat vaak omdat mensen deze in bezit hebben of informatie zoeken omdat ze deze aangeboden krijgen. En aangezien er een hoog percentage randfiguren rondlopen vergaar je deze liever geen informatie. In Italië is dit een traditie en gaat er, hoe gek het er ook uit ziet wél goed en veilig aan toe.

Bedankt voor de uitleg maar dit is natuurlijk alles behalve veilig en als je vuurwerk in een slecht daglicht wil stellen moet je vooral er tussendoor of vooruit gaan rennen. Nee, dit draagt ook niet bij van een acceptatie van vuurwerk. Eerste deel klopt natuurlijk deels maar op een wapenforum hebben toch ook niet alle leden een wapen als ze er over spreken?

Maar ik waardeer de moeite voor het uit te leggen

Lijkt me zeer indrukwekkend om dit mee te mogen maken!
Bizar ook hoe het er daar aan toe gaat i.v.m. het veels te strenge Nederland.
Al mogen de mensen als het aan mij ligt wel ietsje pietsje meer afstand houden in Italie, al is het voor je trommelvliezen ;)

Back
Bovenaan