Vuurwerk hetzelfde als explosieven (filmpje)

Hmm verwarrend filmpje want ik snap niet of het nou om zelf gemaakt bommen gaat of over illegaal vuurwerk ala cobra 6. Waar de militair het over heeft gaat dus over zelfgemaakte bommen waarom dan het woord vuurwerk er aan vastplakt is mij een raadsel maar goed dit geef niks met vuurwerk te maken.

Hmm verwarrend filmpje want ik snap niet of het nou om zelf gemaakt bommen gaat of over illegaal vuurwerk ala cobra 6. Waar de militair het over heeft gaat dus over zelfgemaakte bommen waarom dan het woord vuurwerk er aan vastplakt is mij een raadsel maar goed dit geef niks met vuurwerk te maken.

Klopt. Je hebt helemaal gelijk. Het heeft ook helemaal niets met vuurwerk te maken.
Vervelende alleen is wel steeds dat de media het "vuurwerk" noemt, net zoals de cobra,s

Er wordt kruit uit (illegaal) vuurwerk gehaald om deze bommen te maken. Maar goed, dat kan net zo goed met legaal vuurwerk. Zo gebruikten de gebroeders Tsarnaev ook simpel vuurwerk om de snelkookpan mee op te blazen. Er is een drang dat het steeds harder en gevaarlijker moet, deze drang gaat het ooit nog eens verpesten voor ons.

Er hoeft natuurlijk maar 1 totaalidioot zijn zelfgemaakte bom i.c.m. spijkers af te laten gaan en het is afgelopen met de vuurwerktraditie.

Klopt. Je hebt helemaal gelijk. Het heeft ook helemaal niets met vuurwerk te maken.
Vervelende alleen is wel steeds dat de media het "vuurwerk" noemt, net zoals de cobra,s

Ja door dit verwarrend taalgebruik kan je ook beargumenteren dat er ook zwaar vuurwerk onder onze f16's hangt

inderdaad verwarrend taalgebruik. Maar laten we wel eerlijk zijn. spul zoals een cobra 8 met 100 (?) gram flash poeder is echt geen vuurwerk meer.

inderdaad verwarrend taalgebruik. Maar laten we wel eerlijk zijn. spul zoals een cobra 8 met 100 (?) gram flash poeder is echt geen vuurwerk meer.

De vraag is waarvoor het geproduceerd wordt. Een bom is bedoelt om schade aan te richten en vuurwerk niet. Vandaar dat het weer een filmpje is dat vol onwaarheden bevat .

tja, ergens vind ik het geen slecht artikel. er wordt duidelijk vermeld dat het om illegaal vuurwerk gaat wat gebruikt wordt om pijpbommen te maken.
Het zou alleen wel ernstig tof zijn als ze aan zouden geven dat legaal vuurwerk hier dan weer niks mee te maken zou hebben.
Oke, om de snelkookpan even aan te halen, op die manier kun je alles omdopen tot geschikt materiaal voor een IED of een ander dodelijk wapen.

Het stukje van de drukmeter laat ik even buiten beschouwing, dat lijkt mee een aanfluiting eerste klas tot tegendeel is bewezen :p

Laats staan de barracuda met 200 gram flash, als je daar toch mee loopt dan scoor je al helemaal niet meer :bonk:

Laatst bewerkt:
Ja het is te idoot voor woorden natuurlijk die pijpbommen en dan ben je inderdaad niet helemaal lekker in je hoofd.:bonk: Dat is ook het probleem het is nooit genoeg voor mensen en moet altijd maar weer harder en groter.

Sergeant bullebak weet het mooi te vertellen, ingehuurd om angst te zaaien.
Sorry maar ik snap even de vergelijking niet tussen pijpbommen (oftewel I.E.D.'s),en een volksvermaak.

k*t land.

Ah wat een verschrikkelijk propaganda filmpje, om misselijk van te worden. Hebben ze het over "vuurwerk" en dan laten ze een IED zien, op 03:00 minuten: "het vuurwerk" en dan laten ze beelden zien van fucking mortier granaten :frusty:

Allemaal om mensen bang te maken, angst word in Nederland als een wapen gebruikt in de strijd tegen economische delicten.

Uiteraard horen groundsalutes niet thuis in woonwijken maar om meteen letterlijk IED's en fragmentatie handgranaten erbij te halen als vergelijking is echt walgelijk.

BAH

En flitspoeder is helemaal niet levensgevaarlijk, die dude van de EOD weet zelf waarschijnlijk niet eens dat flitspoeder gewoon LEGAAL is in Nederland. In 80 procent van de cakes en pijlen zit gewoon flitspoeder :frusty:

Zodra je een snel brandende compositie, of het nu flitspoeder of iets anders is, in een ijzeren buis gaat doen dan word dit volgens de wet niet meer gezien als vuurwerk maar als een explosief, dus die pijpbommen die ze laten zien hebben zelfs volgens de wet niets meer met vuurwerk te maken.

Back
Bovenaan