Vuurpijlen verbieden?

Haplo

VWC lid
Ik vraag me af of dit niet een goede optie zou zijn, zeker omdat er altijd veel tegengas word gegeven door de div paartijen (groen links, oogartsen)

Veel van deze ongelukken gebeuren, begrijp ik door vuurpijlen als ik de berichten mag geloven. Die door de wind uit hun baan gaan, niet goed in een goede afschiet buis staan maar in een bierflesje en dan zetten ze daar een pijl van een meter in. Ook de jongeren onder ons die het leuk vinden om babypijltjes op de grond te leggen en af te steken.

Ikzelf zou ze niet echt missen, vooral niet met de kwalitatieve goede cakes van tegenwoordig. Misschien dat dan het imago weer wat beter word.

Benieuwd wat jullie hiervan vinden?

Zolang er toch maar 40 gram kruit in mag en het gros onder de maat presteert, heb ik er geen probleem mee :P

Maar het zijn vooral de babypijltjes die voor oogletsel zorgen. De kleine, ongeleide projectielen. Daarvoor zou een minimum gewicht (totaal of NEM, maakt niet uit) gesteld moeten worden. Iets als een Cruise Rocket gaat niet zo gauw fout, en wordt niet zo gauw misbruikt (uit de hand, over de weg etc.) als een babyknalpijltje.

Daar heb heb je gelijk in en aan de Cruise rockets beleef ik dan ook altijd veel plezier, vroeger waren ze iets beter maar nog steeds leuk, wat betreft de sierpijlen, die vind ik weinig toevoegen. De meeste cakes hebben mooiere uitwerkingen dan een pijl van 40 gr. en dan heb je nog meerde shots ook. Ik kijk vaak naar zo'n pijl en denk dan hmm dat was het ook niet echt waard.

Lijkt me geen goede optie, we zijn net goed aan de weg aan het timmeren met 25/50gr per tube.
Liever meer toestaan, zeker niks verbieden want voor je het weet is alles verboden.
Behalve dat het vaak misgaat bij pijlen irriteer ik me het meest aan zware knallers op onverwachte momenten.

Die 1 euro kostende doosjes fluitpijlen van 144 stuks, vind het raar dat ze dat 10 jaar geleden nog niet verboden hebben. Grootste teringzooi die je met oud&nieuw kan tegenkomen. Grotere pijlen zie ik geen reden toe om die te verbieden.

Inderdaad het verhogen van de tube inhoud is top, maar met cakes gebeuren dan ook veel minder ongelukken. wat betreft de vuurpijlen ligt dit veel hooger. Ook als er brand uitbreekt tijdens oud en nieuw is dit vaak aan een vuurpijl te wijten. En afzwaaiende vuurpijl met een kruit inhoud van meer dan 40 gr, stel vijftig gram kan nog meer schade aanrichten. En what comes up, must come down:)

Ik zou de pijlen niet missen als ze verboden worden. Koop toch alleen maar cakes.
Maar voor de mensen die wel grote pijlen afsteken vind ik het wel jammer.
Zoals meer mensen hier al zeggen mogen babypijltjes gelijk verboden worden!

Ik ben altijd al voorstander geweest om vuurpijlen af te schaffen maar dan moet er wel tegenover staan dat shellkitjes worden toegestaan. Dat zie ik helaas nog niet zo snel gebeuren.

Ik ben altijd al voorstander geweest om vuurpijlen af te schaffen maar dan moet er wel tegenover staan dat shellkitjes worden toegestaan. Dat zie ik helaas nog niet zo snel gebeuren.

Met shellkitjes heb ik weinig ervaring op die van zena na dan, weet effe niet meer hoe die heten.Maar die zitten volgens mij al goed verpakt en in de juiste buis. Dus misschien?

(short circuit????)

Nee niet de vuurpijlen er uit, ik vind het namelijk machtig dat geluid van een vertrekkende pijl en een mooie uitspatting in de lucht. Maar wat betreft de babypijltjes sluit ik me wel aan, die mogen er liever vandaag uit dan morgen want dat zijn ongeleide projectieltjes die een hoop schade aan kunnen richten.

Dit is een beetje hetzelfde als op een site voor vegetariërs vragen hoe iemand z'n schnitzels paneert :)

Nee niet de vuurpijlen er uit, ik vind het namelijk machtig dat geluid van een vertrekkende pijl en een mooie uitspatting in de lucht. Maar wat betreft de babypijltjes sluit ik me wel aan, die mogen er liever vandaag uit dan morgen want dat zijn ongeleide projectieltjes die een hoop schade aan kunnen richten.
Oeff ik begon al een beetje te vrezen dat iedereen het goed vind dat de vuurpijl moet gaan verdwijnen.
Babypijltjes ok weg ermee, maar de wat grotere pijlen betreft liever niet, alleen al vanwege het feit van wat Torr hierboven beschrijft. Wat de cruiserockets betreft, die troep die ze nu nog aan de man brengen mogen ze wat mij betreft ook verbieden. Heb ik vorig jaar geen goede ervaringen mee gehad:sad: Die van voor 2011 zijn echter prima.
Om kort te gaan niet alle pijlen moeten verboden worden.:wink:

De grotere pijlen zowiezo niet verbieden!! zoals hierboven aangegeven, gaat niks boven het geluid van een wegsuizende pijl! :)

In mijn ogen zijn de pijlen zelf niet gevaarlijk, maar degene die ze afsteken, kijk naar de fluitpijltjes, deze worden aangestoken en weggegooid, of vastgehouden met de voet liggend op de grond.

Als het nu wordt gebruikt zoals het bedoeld is, is er weinig onveiligs aan.

Ik zou er niet om rouwen als pijlen verboden zouden worden, wel kan ik mij voorstellen dat de grote sierpijlen zeer gewenst zijn bij de liefhebbers ervan. Die vormen ook niet het probleem en het gevaar dat ik wel zie bij de babypijlen, hier al meerdere malen genoemd. Zeker kunnen die babypijlen omhoog gaan als ze netjes worden afgestoken, maar 9 van de 10 gaat los in de grond of worden neergelegd, pestdingen die je wel je oog kunnen kosten of je anders verwonden, ben er niet meer zo van. Ze worden ook steeds minder goed, mogen van mij wel verdwijnen, doe maar wat meer single shots met fluit en een knal, stuk veiliger!

Kleine pijltjes weg, grote behouden voor de liefhebber, prima!

Nee, vuurpijlen blijven. Ik begrijp niet hoe je dat als pyrofreak kan zeggen. Ook kleine pijltjes horen erbij, en wat is dan het volgende item wat verboden wordt? jumping jacks?
Begrijp dat kleine vuurpijlen minder veilig kunnen zijn maar dat ligt voornamelijk aan de kwaliteit en het eindgebruik.

Ik zeg de kwaliteit van vroeger terug en de prijs van babypijlen drastisch omhoog (1 euro per 12 ofzo) zodat het geen stuntartikel meer is voor de jeugd. Als je dan de pijljtes netjes uit een flesje of buisje schiet en je gezond verstand gebruikt is er niks aan de hand.

Van mij mogen ze blijven! de Grote pijlen dan, ik schiet er zoiezo elk jaar een paar weg, gewoon omdat ze erbij horen! heerlijk dat stijg geluid.

Het ligt ook wel aan de gebruiker natuurlijk.Bedoel als ik zie wat de jeugd de laatste jaren met singleshots uithaalt is ook niet normaal te noemen.

Back
Bovenaan